Analiza spremnosti hrvatskih poduzeća na zelenu tranziciju za klimatsku neutralnost, koju su prije godinu dana proveli Hrvatska gospodarska komora i Apsolon, pokazala je da više od 60% tvrtki ne percipira zelenu tranziciju kao priliku. Kao najznačajnije prepreke u provedbi zelene tranzicije tvrtke su identificirale financiranje projekata, zakonodavni okvir i administraciju, a veliku ulogu imaju i vanjski izvori financiranja, bilo da je riječ o bespovratnim sredstvima EU ili kreditima koji prepoznaju zelenu komponentu. Ipak, više od 60% tvrtki ima projektnu ideju ili spremne projekte te žele povećati energetsku učinkovitost kroz ulaganje u infrastrukturu, povećanje udjela obnovljivih izvora energije, inovacije i nove tehnologije.
Uzrok ovakvih rezultata i okruženja djelomično je bio uvjetovan pandemijom – poduzetnici su većinom bili fokusirani na ‘održavanje’ poslovanja, a manje na strateško promišljanje razvoja tvrtke. Kriza energenata i inflatorni pritisak ulijed rata u Ukrajini dodatno su nalegli na takvo stanje i planiranje budućnosti učinili još težim. Na momente postavljamo svi sebi pitanje: kako i zašto uopće ići putem održivosti, koji nije ni jeftin ni lagan, dok se svijet oko nas rapidno mijenja? Koliko uopće mi mali, možemo utjecati na globalne procese?



