Promet uzrokuje značajan udio emisija CO2 diljem svijeta. Međunarodna agencija za energetiku (IEA) navodi da u prostoru OECD-a 37,5 posto krajnje potrošnje energije odlazi u promet, a diljem svijeta 31,6 posto. Daleko najveći udio te potrošnje pokrivaju fosilna goriva, točnije nafta. Time promet zauzima značajan udio u globalnom zatopljenju. Šteta prouzrokovana globalnim zatopljenjem danas je u velikoj mjeri eksternalizirana, tj. nju ne snosi izravno onaj koji ju je prouzročio, nego šira javnost. Cilj politike koja je usmjerena na budućnost zato mora biti postizanje internalizacije: Onaj tko prouzrokuje emisije tvari koje su štetne za okoliš – pogotovo CO2 – mora to također i platiti prema očekivanim razmjerima štete.
Internaliziranje troškova
U prometnom sektoru troškovi povezani s emisijama CO2 mogu se relativno jednostavno preslikati visokim porezima na gorivo kako bi se postigao efekt preusmjeravanja od fosilnih goriva. Ipak, postoje i drugi troškovi ili šteta koje bi bilo poželjno internalizirati – npr. bukom ili zastojima. Za upravljanje uzročnim ponašanjem sudionika u prometu najprikladnije je rješenje naplata cestarine koja može biti oblikovana tako da odgovara ponderiranju željenih promjena. Cestarine u prometu često se smatraju kao nešto negativno jer ih onaj kojemu su naplaćene doživljava kao samo još jedan novi beskoristan porez. Uvođenje novih davanja povezanih uz put uvijek završi prosvjedima koji sežu od višednevnog ometanja prometa pa sve do potpunog odbacivanja cestarina, kao što se npr. dogodilo 2013. u Francuskoj. Kako bi se ostvario odgovarajući učinak, cestarinu je potrebno prilagoditi pojedinoj situaciji. Zato je tehnički nužno fleksibilno mjeriti uporabu ulica, a polazište za to jest otkrivanje položaja uz pomoć satelita. Pogotovo za kamione u tu je svrhu uveden vlastiti uređaj, takozvani On-Board Unit (OBU). On-Board-Unit prvi je u nizu koraka obrade koji u konačnici vode k određivanju visine cestarine koju je potrebno podmiriti. Europska elektronička naplata cestarine (EENC) izrazito je fleksibilna s obzirom na to da ona subjektima za naplatu cestarine omogućuje naplatu cestarine prema njihovim ciljevima, dok korisnik mora samo imati ugovor s ponuđačem cestarine kako bi na europskim područjima naplate cestarine mogao točno podmiriti cestarinu, a za to mora samo ugraditi OBU-uređaj u vozilo.
EENC dozvoljava uporabu dviju mogućih tehnologija: Jednostavnija od njih temelji se na tome da je svaki objekt na kojemu se naplaćuje cestarina (obično dionica ceste) opremljen mikrovalnim transponderom (DSRC). Čim vozilo opremljeno OBU-om prođe ispod njega, provodi se kratkotrajna razmjena podataka na temelju koje se zatim izračunava visina cestarine. Ovaj sustav uveo je npr. u Austriji Asfinag kao subjekt za naplatu cestarine, a prepoznatljiv je po portalima za naplatu cestarine koji su smješteni otprilike na sredini svake dionice autoceste te nose po jedan mikrovalni transponder za svaki prometni trak. Druga dopuštena tehnologija u EENC-u otkriva kretanje vozila satelitskim pozicioniranjem (GNSS) i na temelju toga utvrđuje po kojim se objektima za naplatu cestarine (ulice područja naplate cestarine) vozilo kretalo. OBU-ovi kompatibilni s EENC-om moraju podupirati obje tehnologije.