Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Heineken u Karlovcu upravo izvodi novu veliku investiciju. Predsjednica Uprave Heineken Hrvatska govori o 25 milijuna eura vrijednom ulaganju

Autor: Marija Brnić
23. veljača 2025. u 20:59
Podijeli članak —
Foto: BORIS ŠČITAR

Predsjednica Uprave Heineken Hrvatska o trendovima i projektu vrijednom 25 mil. eura.

Da i u Hrvatskoj pivo preuzima primat kao pristupačnije piće od tradicionalnog vina potvrđuje i vijest iz Karlovca, gdje drugi najveći pivar na hrvatskom tržištu i njegov vlasnik multinacionalka Heineken, jedan od svjetskih lidera u pivarskoj industriji, upravo izvodi novu veliku investiciju. Riječ je o projektu vrijednom 25 milijuna eura, kojim će postojeće proizvodne kapacitete podebljati uvođenjem nove linije za punjenje limenki popularnog piva koje se proizvodi u Karlovcu, a simbol kojega je Karlovačko pivo. Predsjednica Uprave Heinekena Hrvatska Maud Meijboom-van Wel, kaže kako je investicijski ciklus usmjeren na povećanje kapaciteta lokalne proizvodnje i modernizaciju opreme, a omogućit će pivovari da zadovolji rastuću potražnju za limenkama, koje u Hrvatskoj postaju sve popularnije. S radom bi, dodaje, nova linija trebala započeti u prvoj polovici ove godine.

Uz izgradnju pogona linije za limenke, pivovara je završila instalaciju novih horizontalnih i vertikalnih tankova, čime će se kapacitet lokalne proizvodnje povećati za 36%. U sklopu investicijskog ciklusa, kažu u Heinekenu, izgrađen je i novi logistički plato površine 2600 četvornih metara, koji pruža veći kapacitet skladištenja te će rezultirati boljom učinkovitošću u proizvodnji i isporuci proizvoda. Uz to, instalirani su novi zračni kompresori u svrhu optimizacije proizvodnih procesa.

Za investicijski projekt je Heineken Hrvatska od Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije upravo dobilo zeleno svjetlo za realizaciju projekta bez obveze provođenja procjene utjecaja na okoliš i prihvatljivosti za ekološku mrežu, jer se radi o prostoru unutar postojećeg kompleksa pivovare za koje su već ishođene dozvole. To će pridonijeti da projekt bude okončan prema planu, do turističke sezone, koja je vrlo važna karika u potrošnji piva u Hrvatskoj. Na europskoj razini, inače, industrija piva još se oporavlja od pada izazvanog pandemijom koronavirusa i ako je suditi po podacima europske udruge pivara The Brewers of Europe, još se bori za povratak na pretpandemijske brojke. U Hrvatskoj je, pak, situacija bitno bolja. Potvrđuje to i predsjednica Uprave Heinekena.

Tradicija od 19. stoljeća

“Hrvatsko tržište piva bilježi stabilan rast, s izraženim trendom premiumizacije. Turizam značajno utječe na sezonalnost prodaje, dok potrošači sve više preferiraju praktične formate, poput limenki – što je jedan od razloga naše investicije u liniju”, kaže Maud Meijboom-van Wel. Dodaje kako je posljednjih nekoliko godina, nakon pandemije, vidljiv postupan oporavak potrošnje piva. U Heinekenu su pritom jako zadovoljni rastom pivskog tržišta u prošloj godini, koji im pokazuje kako pivo svakako nastavlja biti iznimno relevantan proizvod na hrvatskom tržištu.

“Uspješna turistička sezona pozitivno je utjecala na potrošnju, osobito u priobalnim područjima. Očekujemo da će se taj trend nastaviti i u 2025., uz blagi rast, potaknut povoljnijim ekonomskim uvjetima i stabilizacijom inflacije”, ističe Maud Meijboom-van Wel. O samim rezultatima Heineken Hrvatska još ne izlaze s puno detalja, oni će biti dostupni s objavom godišnjih financijskih izvješća, a zasad daju podatke s globalne razine, a prema kojima je u 2024. ta multinacionalka ostvarila 8,3% organski rast operativne dobiti, premašivši očekivanja analitičara. Neto prihodi povećali su se za 5%, uz snažan rast premium segmenta (+5%) i brenda Heineken® (+9%).

Heineken je vlasnikom Karlovačke pivovare postao još prije više od dva desetljeća, 2003., te je ulaganjima i otvaranjem novih tržišta pridonio nastavku tradicije u proizvodnji piva koja na tom području postoji još od polovice 19. stoljeća. Zapošljava 367 ljudi, a s novom investicijom broj je povećan za 15-ak ljudi u proizvodnji. Što se poslovanja tiče, iz dostupnih podataka za 2023., a očekivati je da su u 2024. brojke još jače, ukupni su prihodi premašili 141 milijuna eura, što je i rekord u poslovanju, a od toga je iz izvoznih poslova ostvareno 32 milijuna eura. O rastu izvoza svjedoče brojke iz prethodne godine u kojoj je izvezeno 3 milijuna eura, a u dotad rekordnoj pretpandemijskoj 2019. izvoz je bio na razini 6 milijuna eura.

Najveći izvoz u BiH

Karlovačko i međunarodne brendove izvoze u više od 10 zemalja, a BiH je najveće izvozno tržište. Karlovačko je glavni izvozni brend, ali iz Karlovca također izvoze i brendove kao što su Heineken® i Krušovice. Ono što je zanimljivo je i podatak da uz BiH, te još neka europska tržišta na kojemu je utakmica među pivarima jaka, od Austrije, Njemačke, Mađarske, Švicarske, Švedske do Slovenije, Karlovčani pivo plasiraju i u Australiju i Kanadu.

“Očekujemo stabilan rast u 2025., potaknut jačanjem turizma, povećanjem proizvodnih kapaciteta i inovacijama u našem portfelju. Nastavljamo razvijati naše brendove i prilagođavati se promjenama u preferencijama potrošača, s posebnim naglaskom na premium segment i nove trendove u konzumaciji piva”, ističe Maud Meijboom-van Wel, podvlačeći da Karlovačko ostaje jedan od ključnih brendova u portfelju, dok linija za limenke omogućuje veću prilagodljivost tržištu.

Autor: Marija Brnić
23. veljača 2025. u 20:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close