Na vidiku veliki problemi za jednu vrstu vozila

Autor: Poslovni.hr , 15. ožujak 2023. u 11:15
Foto: Pixabay

Digitalna transformacija maloprodaje automobila nije zastala, samo je smanjena.

Nekoliko čimbenika učinit će 2023. godinu pravim testom za odlučnost vlada i automobilske industrije u pokretanju baterijskih električnih vozila (BEV) naprijed, prema Gartneru. Analitička tvrtka je rekla da će automobilska industrija ove godine doživjeti više nemira i problema nego inače. “2023. je trenutak istine za pokretanje potpune elektrifikacije”, rekao je Pedro Pacheco, potpredsjednik za analitiku u Gartneru.

„Nagli skok cijena električne energije u Europi čini troškove rada BEV-a manje privlačnima, neke zemlje, poput Ujedinjenog Kraljevstva, Švicarske i Australije, počinju uvoditi oporezivanje električnih vozila. Osim toga, Kina je ukinula subvencije za električna vozila početkom 2023., a globalna infrastruktura za punjenje još uvijek ima mnogo nedostataka u pokrivenosti, a prosječna kvaliteta usluge je loša“, tvrdi Pacheco.

Osim toga, naglo povećanje cijena sirovina kao što su litij i nikal će inherentno povećati troškove BEV-a, što će otežati proizvođačima originalne opreme (OEM) smanjivanje jaza u cijenama s unutarnjim izgaranjem. Kao rezultat toga, prodaja BEV-a može rasti znatno nižim tempom ili stati na nekim tržištima, zbog čega će ulaganjima vezanim uz BEV-e trebati više vremena da postignu rentabilnost, piše ICT Business.

Gartner očekuje da će se nestašice u opskrbnom lancu u automobilskoj industriji nastaviti do 2023. “Više od dvije godine nakon početka pandemije, proizvođači automobila još uvijek ne mogu predvidjeti kraj nestašice poluvodičkih čipova ili posljedičnu nestašicu vozila koja mogu proizvesti. Također se suočavaju s nedostatkom ključnih materijala za BEV baterije, što uzrokuje skok cijena robe,” rekao je Mike Ramsey, potpredsjednik analitičara u Gartneru.

“Digitalna transformacija maloprodaje automobila nije zastala, samo je smanjena”, rekao je Pacheco. “Kako izazovno gospodarsko okruženje polako pomiče automobilsko tržište s ograničene ponude na ograničenu potražnju, proizvođači automobila i trgovci ponovno će se usredotočiti na prijelaz na online maloprodaju. Također će to učiniti kako bi smanjili troškove prodaje“, pojašnjava Pacheco.

Komentirajte prvi

New Report

Close