TOP 505 kompanija
Predrag Milinčić

Mars, Snickers, Twix, Orbit, M&M’s mnogima su omiljeni proizvodi. Donosimo biznis priču s regionalnim direktorom tvrtke

Regionalni direktor za Mars Balkan.

PD VL native tim
30. rujan 2023. u 08:01
Foto: PD

Predrag Milinčić, regionalni direktor za Mars Balkan otkriva kako se Mars nosi s izazovima koje je donijela inflacija, prema čemu su usmjereni planovi brenda za budućnost, što traže moderni potrošači te kako se tvrtka prilagođava njihovim zahtjevima.

Kako biste opisali trenutno stanje na regionalnom tržištu na kojem Mars posluje, posebice u Hrvatskoj? Kako je dinamika lokalnog tržišta utjecala na uspješnost tvrtke?

Uzimajući u obzir sve okolnosti te zbivanja na globalnoj razini, situacija u regiji Jugoistočne Europe kada je u pitanju FMCG sektor ove godine je bolja od očekivane.

Na regionalnom tržištu Mars bilježi rast u svim kategorijama u kojima posluje što je vrlo ohrabrujuće. Također, rast koji u Hrvatskoj bilježimo u nekim kategorijama je čak i viši u usporedbi s cjelokupnim regionalnim tržištem Jugoistočne Europe. Ovo pokazuje da je naša strategija za

lokalno tržište bila ispravna te da trebamo i u budućnosti nastaviti u smjeru donošenja dodatne vrijednosti za sve naše kupce kao i nas same.

Kako se Mars nosi s izazovima koje je donijela inflacija? Koje strategije je tvrtka provela kako bi ublažila učinke rasta troškova i održala profitabilnost, posebno u kontekstu našeg tržišta?

Prehrambena industrija je pod utjecajem visoke inflacije, energetske krize i geopolitičkih izazova, kao uostalom i druge tvrtke i industrije. Nažalost, to je naša realnost, kako u regiji tako i na globalnoj razini. Iako potrošači osjećaju korekciju cijena, koju smo nažalost i mi morali napraviti, vjerujemo u snagu naših brendova i njihovu kvalitetu. Volio bih potvrditi utjecaj pada stope inflacije, međutim nema znakova koji u ovom trenutku na to ukazuju te je neizvjesnost i dalje prisutna. Ljudi će se prilagođavati ovoj promjenjivoj stvarnosti prihvaćajući mnogo bolju kontrolu potrošnje. Stoga ćemo se usredotočiti na pružanje cjenovno pristupačnih proizvoda, uz zadržavanje značajki koje su važne potrošaču. Povjerenje u velike brendove će ostati i čak rasti, ali moramo imati na umu da će se ljudi fokusirati na cijenu.

Po čemu se Marsovo poslovanje u Hrvatskoj izdvaja ili razlikuje od poslovanja na globalnom i regionalnom tržištu? Postoje li neki zanimljivi jedinstveni čimbenici ili ponašanja potrošača koje tvrtka uzima u obzir pri poslovanju kod nas?

Dobro znamo da je Hrvatska izrazito sezonsko tržište te da uspješnost ljetne sezone, između ostalog, igra veliku ulogu i ima utjecaj i na poslovanje svih kompanija u FCMG-u.

Ključ uspjeha tijekom sezone je svakako prisutnost proizvoda na policama u maloprodaji, što zahtijeva učinkovitu logistiku. Svaki nedostatak proizvoda je izgubljena prodaja i ne može se nadoknaditi.

Koji su prevladavajući tržišni trendovi u industriji? I kakva su Marsova očekivanja i strategije za prilagodbu ili iskorištavanje tih trendova u nadolazećim godinama?

Potrošači se okreću zdravijim opcijama, a istodobno žele dobiti kvalitetnu i točnu informaciju o tome što jedu. Vjerujemo u pružanje transparentnih, činjeničnih informacija kroz cijeli portfelj proizvoda kako bi potrošači mogli donositi informirane odluke. To znači pružanje jasnih informacija o nutritivnoj vrijednosti i sastojcima.

Također, kontinuirano nastojimo poboljšati nutritivni sadržaj naših proizvoda. To uključuje smanjenje transmasti, šećera, soli, zasićenih masti i kalorija kad god je to moguće.

U cijelom našem portfelju obvezali smo se ukloniti sva djelomično hidrogenirana ulja (PHO) i ograničiti prisutnost industrijski proizvedenih transmasnih kiselina na ne više od 2 g iTFA na 100 g masti ili ulja — što je oboje postignuto 2018.

Kako su se mijenjali zahtjevi i preferencije potrošača, posebice na hrvatskom tržištu, posljednjih godina? Postoje li značajne promjene u onome što potrošači traže u proizvodima i markama?

Općenito gledano, potrošači su ostali vjerni svojim omiljenim brendovima, međutim cijena igra vodeću ulogu prilikom odlučivanja.

U današnje vrijeme ljudi su informirani i educirani te znaju kako i gdje pronaći proizvode koje vole po najpovoljnijim cijenama, pa prelaze od jednog trgovca do drugog.

Uzimajući u obzir važnost cijene, određene potrošačke grupe utjecale su na potražnju za proizvodima maloprodajnih privatnih robnih marki.

Uz već spomenuti utjecaj cijena i inflacije, prošle smo godine zamijetili kako je vjerojatnije da će 41% globalnih potrošača, nakon pandemije, prije vjerovati poznatim velikim brendovima. Razlozi su brojni uključujući društvene i održive vrijednosti proizvoda, dostupnost, nostalgiju, povjerenje u te robne marke i širok asortiman proizvoda. Također smo primijetili da je društvo preferira brendove koji zastupaju specifične ciljeve. U našem slučaju to objašnjava uspjeh M&M’sa jer je prošle godine brend predstavio svoju novu misiju – povezivanje ljudi diljem svijeta kako bi uvidjeli svoje različitosti i prevladali barijere koje im onemogućuju da se osjećaju dijelom zajednice.

Možete li dati uvid u vodeće Marsove brendove u Hrvatskoj i njihove tržišne udjele? Kako tvrtka planira zadržati i potencijalno proširiti svoj tržišni udio u zemlji?

Na policama u Hrvatskoj se nalaze neki od omiljenih Marsovih brendova u kategoriji konditorskih proizvoda i žvakaćih guma uključujući Snickers, Mars, Twix, M&M’s, Orbit, kao i Whiskas i Pedigree u kategoriji hrane za kućne ljubimce.

Ovdje bih istaknuo kako smo lider u segmentu žvakaćih guma. Bitno je napomenuti kako je pandemija izuzetno utjecala na kategorije impulsne kupovine, koja uključuje i žvakaće gume, a sada zamjećujemo oporavak te smo nedavno na tržištu predstavili Orbit Refreshers, novi koncept žvakaćih guma u bočicama.

Kada je u pitanju kategorija proizvoda veličine jednog zalogaja naš brand M&M’s izuzetno je lijepo prihvaćen na hrvatskom tržištu. S druge strane zanimljivo je primijetiti kako tijekom posljednjih 20 godina naše društvo sve više razumije prehrambene potrebe kućnih ljubimaca.

Trend u kojem se ljubimce hranilo s vlastitog stola promijenio se u kupnju hrane proizvedene za kućne ljubimce.

U posljednje vrijeme, pogotovo nakon Covida, sve više ljudi u svoje obitelji i domove dovodi kućnog ljubimca. Kao rezultat toga, vidimo da je kategorija hrane za kućne ljubimce u velikom porastu, što pozitivno utječe na naše poslovne rezultate.

Kakvi su Marsovi planovi i očekivanja za nadolazeću godinu? Postoje li već konkretne inicijative ili strategije koje tvrtka namjerava implementirati kako bi podržala svoj rast i ciljeve u Hrvatskoj?

Imajući u vidu atraktivnost i potencijal za nas je hrvatsko tržište izuzetno važno. Nastavit ćemo konstantno ulaganje u naše brendove kroz marketing, ali i u inovacije koje planiramo u nadolazećim godinama.

Sadržaj omogućio Mars

New Report

Close