Mađarski Lead Ventures investirao 3 milijuna eura u hrvatski Amodo

Autor: Bernard Ivezić , 11. svibanj 2020. u 10:16
Balázs Haszonics

U sklopu investicije zagrebački startup obvezao se napraviti razvojni centar u Budimpešti i planira povećati broj korisnika za četiri puta.

Zagrebački startup Amodo, jedan od pet najboljih InsurTech startupa na svijetu, prema izboru Financial Timesa za 2019. godinu, primio je tri milijuna eura (22,7 milijuna kuna) investicije od jednog od najvećih scale-up VC fondova u srednjoj i istočnoj Europi Lead Venturesa. U sklopu investicije Amodo se obvezao uspostaviti novi razvojni centar u Budimpešti i planira povećati bazu klijenata za četiri puta.

Amodo je sredinom prosinca objavio da je ugovorio prvi veliki podatkovni (data economy) posao u Hrvatskoj. Postao je jedna od tri tvrtke u Europi koje su osvojile licencu za data brokera za Mercedes. To znači da osiguravatelji, servisi vozila i ini koji trebaju podatke u realnom vremenu o vozilima marke Mercedes, primjerice, stanju motora, guma, lokacijama, korištenju multimedijskih servisa unutar vozila ili plaćanju cestarina, iste mogu kupiti od ovog hrvatskog startupa.

VC fond Lead Ventures ima sjedište u Mađarskoj, a sredinom ožujka, odnosno na početku pandemije koronavirusa u Hrvatskoj, objavio je da ovdje traži prilike za investicije. U mađarski VC fond su prije dvije godine investirali MOL, Mađarska banka za razvoj i Eximbanka, a dosad je uložio u četiri scale-upa iz Mađarske, Slovačke i Češke. Sve te investicije napravio je lani i Amodo mu je prvo ovogodišnje ulaganje.
Balázs Haszonics, direktor financija fonda Lead Ventures, a koji je postao i član odbora direktora Amoda naglasio je da će startup uspostaviti novi razvoj centar u Budimpešti. Ističe da je riječ o brzorastućoj tvrtki s klijentima poput AIG-a, Porsche banke, P&V-a i Triglava.

“Uz pravu dokapitalizaciju, spremni su za proboj na nova tržišta i povećanje baze korisnika. Amodo također ima potrebu za širenjem kapaciteta kako bi se dalje razvijali u području IT-a, a zahvaljujući investiciji od ukupno tri milijuna eura koje ćemo uložiti kroz period od tri do pet godina, Amado će uspostaviti novi razvojni centar u Budimpešti”, kaže Haszonics.

Glavni proizvod Amoda je platforma Connected Insurance koja osigurateljima omogućava da ponude personalizirane proizvode kreirane prema ponašanju potrošača, a koju već koriste neki od najvećih osiguratelja na svijetu. Platforma je dosad skupila podatke s više od milijardu kilometara putovanja od 1,5 milijuna vozila. Pomoću ove platforme osiguravatelji kreiraju police osiguranja koje ovise o ponašanju korisnika. Taj tržišni segment osiguranja već su predstavili ili planiraju predstaviti svi najveći osiguravatelji na svijetu. Do 2025. godine očekuje se da će ovo tržište vrijediti 95 milijardi dolara i imati godišnji rast od 18 posto. Osiguravatelji su dosad prodali 25 milijuna takvih polica osiguranja u 55 država, a ukupno je razvijeno čak 417 različitih vrsta novih osiguranja, odnosno novih proizvoda pomoću tehnologija, kakve je među inima, razvio i Amodo.

Pojedinačno najuspješniji primjer korištenja Amodove tehnologije je u Sloveniji. Tamo je konzultantska kuća Ptolemus mobilnu aplikaciju Triglav UBI, najvećeg slovenskog osiguravatelja, u 2018. godini proglasila najboljom InsurTech aplikacijom u Europi.

Marijan Mumdžiev, glavni izvršni direktor Amoda kaže da je Triglav u Sloveniji zahvaljujući Amodovoj tehnologiji u manje od 30 mjeseci na svoju InsurTech aplikaciju doveo 10 posto stanovništva te države što je najbrža tržišna penetracija nekog osiguravatelja na svijetu.

“U zadnjih šest godina, Amodo je kreirao više od 25 proizvoda u 18 zemalja na pet kontinenata za velike osiguratelje. U sljedeće tri godine želimo dinamično rasti i učetverostručiti broj osiguratelja s kojima radimo”, kaže Mumdžiev.
Amodo je osnovan 2013. godine i tada je krenuo s 41.000 dolara prihoda od vlastitih proizvoda da bi do 2018. dosegao prihoda od 1,85 milijuna dolara. Godine 2016. u njega su 1,5 milijuna dolara uložili fondovi Speedinvest, Alchemist, SGH Capital i Beenext.

“U Lead Venturesu pronašli smo odličnog partner za tehnološki i poslovni razvoj Amoda, jer imaju značajnu snagu financiranja i široku mrežu poslovnih kontakata u regiji”, zaključuje Mumdžiev.

Komentirajte prvi

New Report

Close