Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
PD Code
promo

Ispuhuje li se AI hype?

Nappholz: Čini se da umjetnu inteligenciju za sada većinski koristimo za igranje sa ChatGPT-jem u administraciji

Autor: Promo
23. prosinac 2025. u 08:54
Foto: Unsplash

Uvođenje umjetne inteligencije u poslovanje pospješuje stvaranje novih proizvoda, usluga i prilika. No, pitanje je prepoznaju li to domaća poduzeća. Vođen ovim pitanjem, tim stručnjaka iz Hrvatske gospodarske komore proveo je anketu među hrvatskim poduzetnicima i izradio treću po redu Analizu percepcije i korištenja umjetne inteligencije u hrvatskom gospodarstvu čije će rezultate uskoro predstaviti javnosti.

„Ove godine smo pitali poduzeća, među ostalim, jesu li upoznata s razlikom između generativnih AI alata i aplikacija kao što su ChatGPT, Canva ili Copilot i personaliziranih AI sustava integriranih u poslovanje pojedinog poduzeća. Četiri od deset poduzeća reklo nam je da nije upoznato s razlikom. Ako to dodatno povežemo s istraživanjem koje smo proveli među elektro i metaloprerađivačkim kompanijama koje je pokazalo da poduzeća većinski ne koriste AI u proizvodnim procesima – postaje jasnije zašto je produktivnost hrvatske industrije ispod prosjeka EU. Rezultate Analize ćemo uskoro predstaviti u cijelosti, ali već sada možemo reći da se čini da umjetnu inteligenciju za sada većinski koristimo za igranje s ChatGPT-jem u administraciji,“ pojašnjava Iva Nappholz iz Hrvatske gospodarske komore. Dodaje ipak da postoje u našem gospodarstvu i izvanredni primjeri integracije umjetne inteligencije u poslovne procese, upotrebe AI modela koji su trenirani na podacima poduzeća koje ih koristi kao i primjeri AI rješenja koje nude domaća poduzeća, a koja su često uvrštena u sam program AI Akademije HGK.

Analiza percepcije i korištenja umjetne inteligencije u hrvatskom gospodarstvu prvi puta je objavljena 2023. godine. Tada se tri četvrtine ispitanika izjasnilo da razumije osnovne koncepte umjetne inteligencije, međutim taj broj pada svake godine. Osam od deset poduzeća tada je kao primarni izvor informiranja o umjetnoj inteligenciji koristilo online članke, i smatralo da će ulaganje u umjetnu inteligenciju donijeti financijsku korist.

„Opada udio ispitanika koji ulaganja u umjetnu inteligenciju povezuju s financijskom isplativošću pa zaključujemo da se polako ispuhuje AI hype. U prilog tome ide i pad broja ispitanika koji strahuju od gubitka radnog mjesta zbog veće upotrebe alata umjetne inteligencije. Ono što mi vidimo je da se mnoge naše članice suočavaju s izazovima nedostatka znanja i kapaciteta za implementaciju AI-a. Sve više ih prepoznaje potrebu za stručnom podrškom kako bi uspješno koristile AI tehnologije, držale korak i ostvarile konkurentske prednosti,“ naglašava Nappholz.

Važnu ulogu u osnaživanju poduzeća na putu digitalne transformacije hrvatskog gospodarstva ima AI Akademija HGK. Akademija osposobljava članice HGK da izazovu umjetne inteligencije pristupe opremljeni svim potrebnim znanjima i konkretnim softverskim alatima koje mogu implementirati u svoje poslovne procese.

„Naša je Akademija od ožujka prošle godine do danas prošla kroz četiri razvojna ciklusa. Program smo prilagođavali u skladu sa stalno mijenjajućim potrebama poduzetnika i usklađivali s razinom njihove spremnosti za primjenu AI-ja. Započeli smo s postavljanjem temelja kroz strateške edukacije o osnovnim pojmovima i konceptima umjetne inteligencije, dok su sektorske radionice u industriji, turizmu, pravu i zdravstvu pokazale kako se personalizirani AI sustavi mogu konkretno integrirati u poslovne procese. Fokus je bio na primjerima napredne primjene umjetne inteligencije, no iskustvo je pokazalo da dio polaznika još nije imao praktično iskustvo s osnovnim generativnim alatima,“ kaže Nappholz.

Iva Nappholz, HGK

Akademija nije ostala samo na teoriji, kroz AI praktikume naglasak je stavljen na praktičan rad, svakodnevnu upotrebu generativnih AI alata i razumijevanje njihovih mogućnosti. Radionice kombiniraju kratka teorijska predavanja s opsežnim praktičnim zadacima pri čemu su polaznici učili kako koristiti AI alate u općem poslovanju, marketingu i upravljanju ljudskim potencijalima. Nakon ciklusa s AI Praktikumima, polaznici su na sljedećim radionicama imali priliku i razvijati vlastite AI ideje uz mentorsku podršku stručnjaka, te dobili priliku saznati kako izraditi vlastiti AI chatbot bez potrebe za naprednim programerskim znanjem. Kroz najnovije edukacije iz područja prava, financija i marketinga obrađene su promjene u regulativi, sigurnosni i etički aspekti, ali i vrlo konkretne primjene umjetne inteligencije u radu s dokumentima, financijskim procesima i personaliziranim marketinškim kampanjama.

AI Akademija HGK svojim djelovanjem prati brz razvoj tehnologije i odgovara na stvarna pitanja poslovne zajednice. Kontinuiranim prilagodbama osigurava praktična rješenja i znanja koja pomažu poduzećima da umjetnu inteligenciju pretvore u stvarnu poslovnu vrijednost. U 2026. AI Akademija HGK nastavlja u novim ciklusima s relevantnim predavačima i aktualnim temama.

Autor: Promo
23. prosinac 2025. u 08:54
Podijeli članak —

New Report

Close