Hrvatsko je tržište neobično zahtjevno, potrošači su informirani, piju puno kave i cijene taj ritual

Autor: Marta Duić , 23. rujan 2020. u 15:29
Ovdašnji potrošači zahtijevaju i dobro znaju prepoznati kvalitetan proizvod

Predsjednik Uprave Julius Meinl Hrvatska, govori o lokalnim i regionalnim tržištima, navikama hrvatskih kavopija, izazovima industrije kave tijekom lockdowna, projektima…

Luigi Simonetta, predsjednik Uprave kompanije Julius Meinl Hrvatska, u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o tržištima na kojima posluju, poslovnim rezultatima i navikama naših potrošača. Otkrio je i s kakvim se izazovima industrija kave suočavala tijekom lockdowna, kako su pomogli svojim kupcima u HoReCa kanalu te na kojim novitetima i projektima rade kako bi učvrstili svoju poziciju na tržištu.

Na kojim ste sve tržištima u regiji prisutni? Koja su vam glavna po rezultatima i kakvi su oni? Mislite li se širiti i na nova tržišta?

Julius Meinl prisutan je u više od 70 zemalja širom svijeta sa svojim podružnicama i distribucijskim partnerima. U svakoj od zemalja središnje i istočne Europe Julius Meinl je izravno prisutan kao jedan od lidera.

Tijekom posljednje godine strategija razvoja usmjerena je na velika tržišta kao što su Sjedinjene Američke Države, Narodna Republika Kina i Ruska Federacija. Globalna smo kompanija s više od tisuću zaposlenika i vrhunskim proizvodima kave i čaja, a u 2019. godini zabilježili smo rast profitabilnosti od 15 posto te ostvarili promet od 186 milijuna eura.

Koliko ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj nudi vašu kavu?

Kao tržišni premium lider u HoReCa kanalu danas imamo više od pet tisuća kupaca u cijeloj Hrvatskoj. Posebno nas veseli da su velik udio u ukupnom broju HoReCa (hoteli, restorani i kafići) kupaca i oni koji našu kavu poslužuju već 20 godina. Dugogodišnjoj održivosti i ekspanziji pridonijela je najviše naša educirana prodajna i servisna služba, kojoj je kava strast, a ne posao. Direktan kontakt, edukacije osoblja, direktna dostava proizvoda od naše terenske ekipe, intervencije naše servisne službe i brzina reakcije najčešći su razlozi lojalnosti koju su u anketama naveli naši dugogodišnji kupci.

Možete li usporediti stanja tržišta kave u regiji i kod nas u Hrvatskoj? Imaju li naši potrošači kakvih specifičnosti u svojim navikama?

Navike hrvatskih potrošača kave isprepletene su različitim utjecajima i običajima pijenja. Ono što je sasvim sigurno i specifično – hrvatski potrošači zahtijevaju i dobro znaju prepoznati kvalitetan proizvod. Također je navika hrvatskih potrošača da piju puno kave i da izuzetno cijene ritual ispijanja kave. Dodamo li k tome osviještene i informirane potrošače u čemu Hrvatska sasvim sigurno ne zaostaje, dolazimo do jednog neobično zahtjevnog tržišta.

Julius Meinl je prepoznao te potrebe, te ulaže dodatni trud i znanje kako bi zadovoljio potrebe ovakvog tržišta. Mislim da se ovakav trud isplatio. Potrošači u Hrvatskoj mogu uživati u šalici Julius Meinl kave, znajući da time ne štete okolišu, pomažu lokalnim obiteljskim proizvođačima kave, te aktivno potiču borbu protiv nepismenosti upravo u zemljama iz kojih dolazi napitak koji piju.

Kakvi trendovi trenutačno vladaju u prodaji i u konzumaciji kave i na koji način ih Julius Meinl prati?

Uz dostupnost podataka i ekspanziju korištenja Internet alata, konzumenti kave sve su više osviješteni i znaju prepoznati kvalitetu. Suvremeni potrošač sve je više oprezniji prilikom kupovine i želi za vlastiti uloženi novac dobiti što veću vrijednost. Upravo je ovo trend u prodaji kave kojega Julius Meinl raspoznaje i podržava.

Koji su noviteti na kojima radite?

U 2019. Julius Meinl predstavio je globalno i prvo izvješće o održivom razvoju. Održivi razvoj naša je zajednička budućnost, uveli smo nove biorazgradive kapsule posebno dizajnirane za čuvanje arome napitka. Jedan od naših značajnijih projekata koji prati održivi razvoj je i Columbian Heritage Project, pokrenut 2019. na inicijativu Jeanette Meinl. Tim projektom podržavamo lokalne proizvođače kave na kolumbijskim plantažama, a cilj je povećati kvalitetu, ali i prinos, tako da i buduće generacije žele slijediti tradiciju i postati uzgajivači kave.

5000 kupaca

u HoReCa kanalu u Hrvatskoj ima Julius Meinl. Neki su lojalni 20 godina

Aktivnosti koje ovdje pratimo su od financiranja ekološki prihvatljivih tehnologija sušenja kave pa sve do programa obuke i pomoći za dobivanje UTZ certifikata za kavu. Prvi takav certificirani blend koji smo lansirali na hrvatskom tržištu je naša sto posto arabica, Julius Meinl Supreme mješavina s UTZ certifikatom.

S globalnim ciljem reduciranja plastike i ekološku osviještenost, ove smo godine lansirali i biorazgradive coffee to go čaše, drvene žličice, promo marketinške materijale od recikliranih materijala, a najviše smo ponosni na sto posto biorazgradive Inspresso kapsule. Kapsule se raspadnu za 12 tjedana, stvarajući zdrav kompost. Inspresso kapsule kompatibilne su s Nespresso aparatima te u maloprodaji potrošači mogu izabrati pet vrsta, a upravo su kapsule najbrže rastući proizvod u kategoriji kave u maloprodaji. Osviješteni potrošači danas i kod kuće žele konzumirati kavu kakvu piju u omiljenom kafiću, a upravo kava u kapsulama najviše može zadovoljiti njihove potrebe. Za 2021. pripremamo još nekoliko projekata i briljantnih inovacija u ovom segmentu kapsula i posebno nas vesele već prvi rezultati testiranja tih inovacija.

Pokrenuli ste i projekt kojim direktno pomažete HoReCa kanalu. Kako ga provodite i što on uključuje?

Julius Meinl je pokrenuo Safer Coffee Preparation Training; trening za sigurniju pripremu kave. Riječ je o online tečaju osmišljenom kako bi podržao svoje kupce u HoReCa kanalu pomažući im osigurati najvišu razinu sigurnosti i higijene u ugostiteljskim objektima. U suradnji s AISC – Austrijskim društvom za kontrolu infekcija, stvoren je protokol koji se primjenjuje u kafićima, hotelima i restoranima, usredotočen na sve faze pripreme i usluge kave, što našim kupcima u HoReCa kanalu omogućuje da nude svojim gostima u uvjetima pandemije najvišu kvalitetu u potpunoj sigurnosti. Za naše smo HoReCa kupce osigurali online video tutoriale koji objašnjavaju mjere opreza, a sve u svrhu poslovanja u potpunoj sigurnosti. Završni ispit koji polaže osoblje ugostiteljskih objekata procjenjuje vještine stečene u barovima, restoranima i hotelima, a zatim terenski Julius Meinl tim provodi evaluaciju postupaka sigurnije pripreme kave Safer Coffee Preparation. Nakon uspješnog završetka procjene, Julius Meinl izdaje certifikat i oznaku kvalitete za lokal Safer Coffee Preparation Training.

Citirat ću Christinu Meinl, petu generaciju obitelji Meinl u tvrtki i predsjednicu SCA 2020., koja kaže da s entuzijazmom podržavamo i podupiremo rad barova, restorana i hotela i u tom kontekstu povjerenje i sigurnost naših kupaca i njihovih gostiju i dalje su naš glavni prioritet.

Ovaj je alat dostupan u svim zemljama u kojima Julius Meinl posjeduje svoje tvrtke, počevši od Austrije, preko Italije i Hrvatske pa sve do Dubaija u UAE-u i Miamija u SAD-u.

Što je obilježilo 2019. u Hrvatskoj, te u regiji i svijetu na području kave i kakva su bila poslovna očekivanja i predviđanja za ovu godinu?

Ne postoji industrija koju pandemija Covid-19 ove godine nije na neki način obilježila. Ugostiteljstvo i HoReCa kanal, uz ostale grane kao što je turizam sa sigurnošću su najviše trpjeli. S druge strane, mi smo ipak zadovoljni činjenicom da je ‘oporavak’ u HoReCa kanalu u Hrvatskoj išao brže nego što smo očekivali.

Uz program Coffee to go i projekt Safer Coffee koji smo omogućili našim HoReCa kupcima, državnu potporu i pravovremenu reakciju, vjerujemo da gubici neće biti značajni. S druge strane, ni tržište kave nije isto kao prije desetak godina.

U odnosu na ranije godine nekoliko je faktora postalo ključno za poslovanje, a to su inovacija, fleksibilnost i održivi razvoj. Upravo ovo su kriteriji koje Julius Meinl podržava te koji predstavljaju jedan novi trend u industriji kave.

Komentirajte prvi

New Report

Close