Hrvatska kao iznimka – Douglas planira otvoriti nove parfumerije

Autor: Suzana Varošanec , 03. veljača 2021. u 07:08
Foto: Shutterstock

Europski lanac premium kozmetičkih trgovina u godinu i pol planira zatvoriti 500 fizičkih poslovnica zbog utjecaja pandemije i rasta online poslovanja.

Nakon što je europski lanac premium kozmetičkih trgovina Douglas objavio da će s jačanjem fokusa na internetsko poslovanje zapravo zatvoriti 500 od 2400 svojih trgovina u idućih godinu i pol, otvorilo se pitanje što to znači za njihovo poslovanje u Hrvatskoj gdje imaju 28 trgovina. Iz Douglasa Hrvatska su poručili da se takav scenarij ovdje neće dogoditi; štoviše, najavili su otvaranje novih dućana. Navedeno zatvaranje fizičkih trgovina većinom se odnosi na Njemačku i zemlje Južne Europe koje je pandemija najjače pogodila. Posljedica je to i procesa digitalizacije te odgovor na promjenu navika potrošača posljednjih godina, kao i na pandemiju koja je snažno utjecala na rast internetske trgovine.

Prema izvršnoj direktorici Douglas parfumerija u Hrvatskoj Adrijani Bokan, ono što je RH izdvojilo kao zemlju kojoj takve mjere nisu potrebne su dobri ostvareni rezultati, stabilno poslovanje, potencijal tržišta te dobro poslovanje fizičkih trgovina. Turistička sezona, kaže, nije imala direktnog utjecaja na beauty industriju.

201,5 posto

skočio je promet na Douglasovu webshopu u Hrvatskoj u 2020.

“Konkretno, kada gledamo Douglas Hrvatsku, lockdown je prouzročio pad prodaje u mjesecima dok parfumerije nisu mogle raditi, no otvaranjem stvari su se počele mijenjati. Ono što smo primijetili jeste da su se navike kupaca značajno promijenile pa da imamo manji broj posjetitelja (čak i u turističkim odredištima gdje su naše parfumerije) i nema impulzivne kupnje. Posjetitelji koji dolaze su većinom oni koji su došli s namjerom, znaju što žele i kupnju unaprijed planiraju. Drugim riječima, nema toliko novih kupaca koji se obično pojave u turističkoj sezoni”, kaže Bokan.

Douglas Hrvatska je u 2020. imala porast ukupnog prometa na webshopu od čak 201,5% i zanimljivo je kako su zbog novih tržišnih okolnosti i promjene potrošačkih navika i određene kategorije proizvoda doživjele značajan rast prodaje u odnosu na 2019. Tako su, kaže, kategorije Preparativa i Kosa rasle za 19%, pri čemu su neki od najprodavanijih proizvoda bili serumi i ulja za kosu te pilinzi za lica i kreme za tijelo. Što se tiče ukupne prodaje Douglas parfumerija na hrvatskom tržištu, zbog lockdowna i višemjesečne blokade zabilježen je umjereni pad prodaje od 9,8% u odnosu na 2019. godinu. “Zadovoljni smo s ostvarenim rezultatima jer smo unatoč pandemiji i višemjesečnom lockdownu uspjeli otvoriti dvije nove prodavaonice – flagship trgovinu u Splitu na više od 320 kvadrata te najluksuzniju parfumeriju u Hrvatskoj koja je na zagrebačkoj adresi na 190 kvadrata predstavila luksuzan koncept jedinstven na ovom području, prvi takav izvan Njemačke”, iznosi Bokan dodajući da su naročito zahvalni djelatnicima koji su se prilagođavali novim uvjetima i izazovima te su nastavili pružati vrhunsku uslugu na koju su kupci naviknuli.

Dodaje i da su ponosni na to što u vrijeme pandemije nije bilo otpuštanja radnika, a kaže “niti će ih biti”. Pokrenuli su i call centar koji je otvorio dodatna radna mjesta i u koji su se preusmjerili oni radnici iz parfumerija koje su bile zatvorene tijekom lockdowna. “Trudili smo se maksimalno pratiti postojeće trendove i održavati s kupcima blizak odnos koji smo imali dotad pa smo čak i ponovno tradicionalno napravili božićni projekt s prodajom čestitki od kojih smo sav prihod od prodaje donirali Klaićevoj bolnici u Zagrebu. Odaziv kupaca je bio odličan, nastavljamo s prodajom limitirane kolekcije čestitki kako bismo prikupili još više novca”, navodi Bokan.

Radi dobrih rezultata čine prilagodbe u poslovanju, navodi, sve sa ciljem stvaranja sigurnog okruženja za kupce. Primjera je više, počev od u lockdownu uspostavljenog pozivnog centra za one kojima treba savjet u kupovini i koji žele kupiti brendove koji nisu dostupni na webu pa nadalje. Uveli su inovaciju Face Chart koja omogućava kupcima da isprobaju šminku na vizualima i dobiju isti dojam kao da je nanose na svoju kožu – nešto prijeko potrebno u ovim izazovnim vremenima, prema izvršnoj direktorici koja zaključuje: “Postavili smo si za cilj ostati u kontaktu s našim vjernim kupcima i vjerujemo da smo u tome i uspjeli!”

Komentirajte prvi

New Report

Close