Cijene niže i od nabavnih: Novi lanac na našem tržištu digao buru

Autor: Poslovni.hr , 15. rujan 2020. u 09:22
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

I Martin Evačić, čelnik NTL-a i Udruge trgovine HUP-a, primjećuje kako je Eurospin na početku poslovanja napravio uzbunu s cijenama.

Ne znamo tko su im izvori nabave, no maloprodajne cijene nekih artikala s kojima su na početku agresivno krenuli, niže su i od onih koje mi postižemo u nabavi – komentar je nekih hrvatskih trgovaca na novu konkurenciju na domaćem tržištu.

Talijanski hard diskonter Eurospin upravo je, u nešto manje od mjesec dana, otvorio svoju četvrtu trgovinu u Hrvatskoj, u Velikoj Gorici, a ovu bi godinu, prema najavama, trebao zaključiti s 20 trgovina s ukupno 500 zaposlenih. Filozofiju “pametne kupnje” opravdavaju dominirajućom ponudom privatnih robnih marki, dok se od hrvatskih proizvoda u aktualnoj kataloškoj ponudi voća i povrća, nađu tek rajčice (250 g za 6,99 kn), krumpir (5 kg za 10,99 kn) te kupus (1,69 kn/kg).

No jednoga su domaćeg dobavljača već i izgubili. Zarja grupa iz Kerestinca, poznata po svom brendu Rajska, već je raskinula s njima ugovor. Dar-mar i previše kvadrata

– Počeli smo s njima surađivati i onda shvatili da rade bez marže, samo kako bi išli sa što nižim cijenama. Dali smo im normalnu cijenu kao svim drugima, da bi uslijedili pozivi drugih kupaca ljutitih kako Eurospinu dajemo robu ispod cijene – kaže suvlasnik Zarja grupe Zvonimir Belić za Večernji list, objašnjavajući kako se takve stvari događaju i drugdje, ali i dogovoru s trgovcima – i kratkotrajno, kad se planiraju akcije. No jednostrana odluka Eurospina natjerala ih je da suradnju stave na čekanje, dok se odnosi ne poboljšaju.

I Martin Evačić, čelnik NTL-a i Udruge trgovine HUP-a, primjećuje kako je Eurospin na početku poslovanja napravio uzbunu s cijenama.

– Teško je ulaziti u to, no ostali trgovački lanci nemaju takvih izvora da bi svoju robu prodavali po tako niskim cijenama. Očito je da je to bez zarade ili s minimalnom zaradom, tako se taj dar-mar na tržištu ne može održati dugoročno – smatra on.

Na upit o poslovanju i agresivnim cijenama iz Eurospina do zaključenja teksta Večernji list nije dobio odgovor.

Eurospin s 50-ak trgovina u Sloveniji danas drži 5% tržišta, dok ih na našem tržištu bez preciziranja datuma najavljuje 100. Drago Munjiza, glavni izvršni direktor Lonije, smatra kako se trgovačka scena u Hrvatskoj neće promijeniti njegovim dolaskom.

– Eurospin će poslovati stabilno i profitabilno, kao što je to slučaj zadnjih godina u Sloveniji, a u nas će zauzeti cca 3-4% tržišta. Više će promjena biti s obzirom na činjenicu da je Schwartz grupa postala tržišni lider i njezine tvrtke Lidl i Kaufland i dalje otvaraju nova prodajna mjesta, te da poljski fond Enterprise Investors (EI) koji je preuzeo Studenac najavljuje daljnji razvoj akvizicija do nivoa godišnjeg prometa od oko pet milijardi kuna i pokrivanje cijelog tržišta RH – tvrdi Munjiza.

Komentari (3)
Pogledajte sve

…nitko neće reći da su naše cijene prevelike….često sam na sjeveru Italije, točnije u blizini Mantove…njihov lokalni lanac imena Prix, većinom talijanski proizvođači (od naših sam vidio Podravku) pa nekad svratim, par cijena za usporedbu od zadnji put: pivo 0, 66 l – 0,71 euro, (bespovratna boca), mozzarella – 1 kg -3,5 eura, Cola – Sprite -1l-1 euro,  masline (odgorčene), 600 ml – 1,49 eura, ….voće-manje više jednako, u odnosu na naše prosječne plače više nego povoljno…

 

Tako je. I sad je odjednom frka. Hahaha… neka..

Iako, jasno je da je taj model dugoročno neodrživ, al nek su malo digli prašinu.

Ja sam ih u svoj grad pozvao još prije par tjedana….

nije nego ovi naši nas gule do besvijesti

New Report

Close