FOTO: Američko-hrvatski poduzetnik Boris Mikšić u novoj investiciji ulaže više od 7 milijuna eura

Autor: Sergej Novosel Vučković , 11. listopad 2021. u 06:33
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

Američko-hrvatski poduzetnik Boris Mikšić u jeku nove investicije uz postojeću tvornicu, gdje se proizvode i eko folije za antikorozivnu zaštitu. Izvoze 90% u cijeli svijet

Davno je to bilo kad je Boris Mikšić bio suparnik Stjepanu Mesiću i Jadranki Kosor na predsjedničkim izborima 2005., postavši senzacija po broju osvojenih glasova, iza ovo dvoje treći od 13 kandidata, no i danas ta epizoda kao da je prva asocijacija na njega u široj javnosti. Za dobar dio ljudi, pak, u Slavoniji, on jest i ostaje – poduzetnik, inovator, poslodavac, što je bio i s početkom razvoja poslovanja u Hrvatskoj ranih 2000-ih. U Belom Manastiru Mikšić 15-ak godina ima tvornicu za obradu polimera Ecocortec, s tehnologijom antikorozivne zaštite koju je patentirao 1977. u SAD-u u Cortec Grupi. Krajem godine započinje gradnju nove tvornice u Poslovnoj zoni Belog Manastira. Investicija je to veća od 7 milijuna eura, kaže nam Mikšić, kojeg smo “ulovili” usred berbe grožđa s radnicima.

Foto: Dubravka Petrić/PIXSELL

“U sklopu nove tvornice (zemljište 5000 kvadrata, sama hala 2000), bit će suvremena linija za reciklažu plastične ambalaže i pogon za preradu plastike za daljnju ekstruziju u našoj postojećoj tvornici i u tvornicama naših partnera u Japanu, Turskoj, Italiji, Francuskoj, Njemačkoj i Španjolskoj. Također će biti instalirana još jedna troslojna linija za ekstruziju u postojećoj hali i nova linija za konfekciju plastičnih vreća namijenjenih industrijskom pakiranju”, objašnjava poduzetnik.

Sirovine iz obnovljivih izvora

Po izgradnji pogona u Ecocortecovom proizvodnom i logističkom kompleksu radit će stotinjak ljudi. U Belom Manastiru će, ističe Mikšić, biti najveća tvornica s takvim asortimanom u Europi i druga u svijetu, nakon američkih Cortecovih. Trebala bi proraditi krajem 2022. ne bude li većih zastoja u dobavnom lancu. Dosad je u RH Mikšić uložio više od 20 milijuna eura.

20 milijuna

eura Ecocortec dosad uložio u Hrvatsku, nova investija je 7 milijuna

Cijela Cortec Grupa je, inače, i dalje najveći svjetski proizvođač tzv. VCI ambalaže (štiti od korozije) koju prodaje u stotinjak zemalja, a među klijentima su i veliki igrači u automobilskoj i elektroničkoj industriji (npr. Mercedes, Toyota, Ford, Bosch, IBM, GE, Airbus, ExxonMobil, Končar…). U velikoj mjeri radi se od recikliranih komponenti.

“S novom paletom patentiranih proizvoda baziranih na sirovinama iz obnovljivih izvora, npr. PLA plastike, mi smo pozicionirani kao lideri u cirkularnoj ekonomiji”, dodaje Mikšić.

Potreba za antikorozivnom zaštitom nije jenjala ni tijekom pandemije, naprotiv, poslovni rezultati lani i dosad u 2021. bili su, kaže Mikšić, solidni, a “u Hrvatskoj iznad očekivanja”. Prihodi u 2020., prema Poslovnoj Hrvatskoj, iznosili su blizu 50 milijuna kuna, dobit 5,78 milijuna.

“Ecocortec je imao rast prodaje od 25%, što je samo dokaz da je moja investicija u domovini bila dobro osmišljena i još bolje izvedena zahvaljujući odličnim menadžment timovima i predanom radu svih zaposlenika”, reći će Mikšić. Gotovo sva proizvodnja iz Slavonije, 90%, ide u izvoz – u EU, SAD, Kinu, Indoneziju, Tursku, Rusiju. Zbog lockdowna opskrba je bila nešto poremećena, no više od 98% dostave kupcima je isporučeno u ugovorenom roku.

“Naša je kompetitivna prednost vertikalna integracija pa nismo imali zastoja”, dodaje Mikšić.

‘Kad gospodarstvo diše…’

Nedavno je poziciju dodatno očvrsnuo, njegova tvrtka Cortecros preuzela je logistički centar Crosca/Ine u Kaštel Sućurcu u Dalmaciji. Koristili su taj objekt od 1998. ali sad je potpuno njihov i s njim imaju ambiciozne planove. “Proteklih nekoliko godina pokrenuli smo tamo proizvodnju ekoloških antikorozivnih proizvoda za tržište jugoistočne Europe koje proširujemo na EU, Rusiju i Srednji istok i s time udvostručujemo kapacitete”, najavljuje Mikšić.

Premda se udaljio od politike, barem aktivne, na pitanje o ocjeni stanja poduzetničke klime u Hrvatskoj u odnosu na zatečeno po dolasku ovamo, vlasnik Ecocorteca podsjeća na moto svoje političke djelatnosti: ‘kad gospodarstvo diše, društvo cvjeta’.“Treba nam više projekata koji povezuju domovinsku i iseljenu Hrvatsku, što bi u konačnici pomoglo da se pokrenemo i podignemo s dna EU. Uvijek sam pred sobom imao viziju Hrvatske kao ekološke oaze u srcu Europe”, poručuje Boris 
Mikšić.

Komentirajte prvi

New Report

Close