Zapamtite si ova tri imena: Oni će za 3 do 4 godine postaviti nove standarde što to znači biti poduzetnik u Hrvatskoj

Autor: Bernard Ivezić , 30. srpanj 2020. u 22:00
Silvio Kutić, Foto: Duško Marušić / Pixsell

Važno je primijetiti da su Silvio Kutić, Robert Kutić i Izabel Jelenić u poslu s Infobipom u istom košu kao i njihovi zaposlenici. Nema tu dvije priče. Priča je jedna.

Zapamtite si imena Silvija Kutića, Roberta Kutića i Izabela Jelenića. Oni će za tri do četiri godine postaviti nove standarde što to znači biti poduzetnik u Hrvatskoj. Inače, ovdje je mnogo sličnih poduzetnika među osnivačima startupa.

No, ne bih bilo korektno, barem ne zasad, uspoređivati ih s ovom trojkom, jer rijetki su među njima koji su prihvatili toliki rizik i primili opipljivo, uistinu velike investicije. Nisu oni ni iznimka, jer sličan pristup ima i Mate Rimac iz Rimac Automobila ili pak Sandro Mur i Urška Sršen, koji i kad se čini da su u lošoj fazi, svako pa malo iznenade s privlačenjem investicija u Bellabeat.

Prvi razlog zašto si trebate zapamtiti imena Silvija Kutića, Roberta Kutića i Izabela Jelenića je što su njihova imena, sada s investicijom američkog VC fonda One Equity Partnersa od 200 milijuna dolara i činjenicom da je Infobip dobio status prvog hrvatskog startupa jednoroga, dobila priliku da u idućih nekoliko godina dobiju mnogo veću težinu nego brojne poduzetničke veličine koje su na ovim prostorima stasale od rata na ovamo.

Tvrtka Infobip, koju su osnovali Silvije Kutić, Roberto Kutić i Izabel Jelenić, je sada na najboljem putu da postane najvrednija hrvatska kompanija. Veća od Ine. Daleko veća od HT-a i HEP-a. Veća čak i od Agrokora dok je još bio moderan na ovim prostorima, a sasvim sigurno veća od onoga što je od njega ostalo u obliku Fortenove. Možda vam se to čini kao hrabra tvrdnja, ali to je zapravo činjenica.

One Equity Partners nije ni prijatelj, ni mama, ni tata, ni brat ili sestra, ni “rođo”, ni blagonaklona država, a nije čak ni banka koja umjesto kamata od 1, 2, 3 ili 4 posto raspali recimo one 11, 12, 13 ili 14 posto.

One Equity Partners, kao i svaki VC fond, očekuje da se njegova investicija vrati barem 2-3 puta. U slučaju Infobipa nije nerealno očekivati i pet puta ili više. To znači da su Amerikanci u Infobip, i to kao financijski investitori, uložili 200 nečega a voljeli bi vidjeti tisuću i neće se buniti ako bude i više. Infobip ima sve predispozicije da to ostvari.

Glad za uspjehom

Prva predispozicija, i prva stvar koja izdvaja ovaj trojac iz Vodnjana, gdje je zgrada sjedišta najveće hrvatske softverske kompanije, je što su spremni riskirati sve da bi uspjeli na globalnom tržištu. Znači, ne uspjeli u hrvatskim ili regionalnim okvirima već globalno.

To je ona poduzetnička glad za uspjehom koja u Hrvatskoj naprosto nedostaje. Protuteža joj je glad za janjetinom ispod peke i lukom pomiješanom s namještanjem natječaja i lobiranjem za očuvanje monopola na hrvatskom tržištu. No, glad koju ima trojac iz Infobipa je ujedno vrlo rizična.

Dok mnogi poduzetnici u Hrvatskoj imaju u svom poslu niz udobnih jastučića na koje mogu aterirati, ako im poslovni avion izgubi uzgona, Silvio Kutić, Roberto Kutić i Izabel Jelenić, umjesto na račun u nekoj poreznoj oazi, susretljive političare ili djedovinu, dakle umjesto na tipične hrvatske zalihe, oni će, ako ne ostvare zacrtano, zajedno sa svojim zaposlenicima aterirati ravno u tlo. Svejedno je pri tome bilo tlo istarska crljenica, dalmatinski krš ili slavonska ravnica.

Važno je primijetiti da su njih trojica u poslu s Infobipom u istom košu kao i njihovi zaposlenici. Nema tu dvije priče. Priča je jedna. Usporedbe radi, Ivica Todorić imao je dvore na obroncima Medvednice, a neki drugi vrhunski domaći biznismeni imaju sjajne nove luksuzne zgrade u Zagrebu.

Trojac iz Vodnjana to nema. Oni imaju biznis. Druga predispozicija da bi mogli i ostvariti svoj cilj je što su izgradili biznis koji se takmiči s američkom konkurencijom i spremni su se s tom konkurencijom rogovima sukobiti na američkom terenu. To je suština investicije One Equity Partnersa. Dvjesto milijuna uložit će se u pridobivanje najvećih američkih klijenata.

Neke od njih već imaju, poput Unilevera, Ubera i Facebooka. No, ima ih još mnogo. Twilio, njihov konkurent i kompanija čije su dionice izlistane na NYSE, tržišno vrijedi više od 36 milijardi dolara. Znači, 36 puta više od Infobipa, a IDC procjenjuje da tržište na kojem te dvije tvrtke posluju i dalje raste. Samo od 2018. do 2023. godine trebalo bi narasti za nešto više od pet puta.

Nemoralne ponude

Konačno, glavni razlog zašto biste trebali zapamtiti imena Silvija Kutića, Roberta Kutića i Izabela Jelenića je što kad imate biznis koji radi s igračima kao što su Facebook, Uber ili Unilever, onda morate biti stvarno zagriženi ljubitelj svog posla da se oduprete nemoralnim ponudama za strateška partnerstva, a zapravo uvod u formalna preuzimanja od strane najvećih stranih kompanija.

Uostalom, najlakše je nešto prodati. Spomenuo sam da One Equity Partners nije ni prijatelj, ni mama, ni tata, ni brat ili sestra, ni “rođo”, ni blagonaklona država, a ni banka. I da, to može zvučati obeshrabrujuće, ali ujedno je daje i slobodu koja se prodajom pa čak i strateškim partnerstvom gubi.

One Equity Partners je financijski investitor. Infobipovi osnivači odabrali su ga prvenstveno zbog novca i kontakata, ali će u njemu pronaći i savjetnika u internoj transformaciji kompanije. Ta činjenica pokazuje što trojac iz Vodnjana stvarno želi. Ne samo više novaca već i kvalitetniju kompaniju iznutra.

Infobip će, iz toga se može zaključiti, u narednom razdoblju iz temelja redefinirati svoje interne procedure i potencijalno postati prva hrvatska, američka kompanija.

Za tri do četiri godine hrvatski poslovni svijet bit će iz temelja promijenjen zahvaljujući hrabroj i vizionarskoj odluci tri poduzetnika iz Vodnjana i stoga im se već danas isplati zapamtiti imena: Silvio Kutić, Robert Kutić i Izabel Jelenić.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Zadivljuje količina besmislica koji se pišu zadnjih dana, i to od strane onih koji veze nemaju sa uspjehom Infobipa. Ljudi rade i posrećilo im se da uspiju kao i tolikima u svijetu, a vi od toga opet pokušavate napraviti nekakav hrvatski hype. PA i brački kamen je u Bijeloj kući dajte sada malo hype o Braču.

Business as usual, jedan od mnogih, neki će uspjeti neki propasti. Nitko neće promijeniti ništa dragi novinaru.

Sjajni ljudi i stručnjaci…

New Report

Close