Novi izvršni direktor digitalne agencije Human otkriva kako privlače nove zaposlenike i koja nova tržišta planiraju osvojiti

Autor: Poslovni.hr , 02. studeni 2022. u 11:17
Foto: Human

Posljednjih 15 godina proveo je u korporacijama poput BNP Paribas-a, Societe Generale-a, OTP-a te Zubak grupe, a prije dolaska u Human radio je na razvoju Web3 startup-a, odnosno na razvoju inovativnog proizvoda razvijenog na blockchain tehnologiji koji je uspješno plasiran na tržište.

Koji strateški iskorak priprema Human? Hoće li postati specijalizirana Web3 agencija? Zašto je Human kultura toliko zanimljiva developerima i kreativcima? – odgovore na ova i druga aktualna tech pitanja donosi nam Domagoj Vuković, novi izvršni direktor Humana.

Naime, Vuković dolazi na čelo digitalne agencije Human, pionira digitalizacije poslovanja u Hrvatskoj. Humanova izvrsnost u kreiranju digitalnih proizvoda razmjerna je Domagojevoj izvrsnosti u vođenju pametnih i inovativnih tech projekata. Stoga ova CEO akvizicija odmah u startu djeluje kao izvrstan match. Human već dva desetljeća postavlja standarde u razvoju interakcije između čovjeka i računala povezujući digitalni sadržaj, kreativu i tehnologiju s korisnicima. Riječ je o inovativnim rješenjima koja su pametno osmišljena, vrhunski izvedena i jednostavna za korištenje.

Domagoj je pak onaj CEO do kakvih se u pravilu teško dolazi, koji umjesto da robuje formi i titulama, vrijeme i energiju radije troši na stvari koje će uistinu napraviti razliku. Ovaj vječno radoznali tech entuzijast posljednjih 15 godina proveo je u korporacijama poput BNP Paribas-a, Societe Generale-a, OTP-a te Zubak grupe, a prije dolaska u Human radio je na razvoju Web3 startup-a, odnosno na razvoju inovativnog proizvoda razvijenog na blockchain tehnologiji koji je uspješno plasiran na tržište.

“Iako sam po struci ekonomist, oduvijek su me privlačila računala i sve vezano uz njih. Zapravo sam sretan što mi je hobi postao posao. Mislim da je to rezultat moje radoznalosti i upornosti. Jako puno vremena proveo sam educirajući se u bespućima interneta oko tema koje nisu bile vezane uz tadašnji posao, ali recimo da su vezane uz ovaj trenutni. Dobro se osjećam u promjeni posla i industrije, to je poseban izazov. Uživam raditi s ljudima i gledati kako se samoostvaruju kroz nove ideje, razvoj i inovativna rješenja. Želim nastaviti stvarati okruženje koje zna prihvatiti takav mindset”, istaknuo je Domagoj.

Employer brending je neizbježna tema u većini industrija koje snažno rastu. Poduzeća se grade od ljudi, a u IT industriji konkurencija je ogromna te traje svakodnevna borba u pronalasku kvalitetnog kadra. To je dio u kojem Human stavlja fokus na čovjekove potrebe, potiče otvorenost i komunikaciju, zdrav razum i pristup bez “fige u džepu”, nastojeći svojim djelatnicima osigurati najbolje uvjete za rad – čak i kad je taj rad u potpunosti remote.

“Naš tim ima potpunu slobodu birati gdje i kada želi raditi. Zvuči jednostavno, no ovakve postavke iziskuju neprestano slušanje, uvođenje promjena i feedback. Danas više nije “dovoljno” imati besplatnu kavu u uredu, relax room, zabavni sadržaj, već treba omogućiti zaposlenicima da rade i na projektima koji ih inspiriraju, predstavljaju gušt i izazov u isto vrijeme. Smatram da upravo tu leži tajna našeg uspjeha”, naglasio je Domagoj.

U zadnjih 20 godina značajno se promijenio tip problema s kojima se Human bori – tada nije bilo toliko izazova u pronalasku kadra, no postojala je borba s vjetrenjačama u smislu objašnjavanja vrijednosti weba. No, te su početne teškoće izbrusile ekipu u Humanu i on se pretvorio u jednu od vodećih domaćih agencija za dizajn i izradu webova, web aplikacija, mobilnih aplikacija, CMS-ova, API-ja te digitalnih strategija u kojima je posebna pažnja stavljena na korisničko iskustvo. Danas, Human broji više od 1000 digitalnih proizvoda, 300+ klijenata, 20+ osvojenih tržišta, 20+ nacionalnih i međunarodnih nagrada za najbolje tech, kreativne i inovativne proizvode. No, fokus poslovanja u Humanu su oduvijek bili ljudi (humani), a oni svoj uspjeh najviše vole mjeriti zadovoljstvom korisnika.

Web 3, blockchain i ostale kriptomanije

Dolaskom novog vodstva agencija priprema strateški iskorak u poslovanju koji će se temeljiti na dosadašnjim uspješnim postavkama Humana, širenju ponude usluga i izraženom fokusu na internacionalno poslovanje, odnosno na izvozu vlastitih usluga. Širenje poslovanja usmjereno je na zapadna tržišta, s ciljem ostvarivanja minimalno 50% prihoda van granica Hrvatske.

“Blockchain je stvorio potpuno novu tržišnu nišu, a unatoč tome, mali broj digitalnih agencija posvećen je razvoju Web3 proizvoda i usluga, što je nelogično s obzirom na to da je potražnja već sada zaista velika. To znači da se otvara prostor za specijalizaciju i razvoj kadrova te privlačenje mladih stručnjaka koji odrastaju uz ovu tehnologiju. Cilj nam je pravovremeno odgovoriti na takve izazove kroz jačanje vlastitih kapaciteta i edukaciju. Duboko vjerujem da će tržište prepoznati blockchain kao tehnologiju koja zapravo tek dolazi i čiji se procvat očekuje u idućih 5 do 10 godina. Želim da Human bude potpuno spreman odgovoriti na potrebe budućih klijenata, pa i onih postojećih koji se odluče eksperimentirati s blockchain-om”, izjavio je novi CEO.

Organizacijske promjene Domagoj planira provesti zajedno sa Sandrom Vešligaj, novom operativnom direktoricom Humana, koja iza sebe broji 20 godina iskustva u digitalnom marketingu, e-commerceu i projektnom menadžmentu. Posljednjih šest godina Sandra u Humanu koordinira zahtjevne razvojne projekte, a forte su joj međunarodni fintech i e-commerce. To su redom digitalni proizvodi koje je Human razvijao od nule kroz in-house kreativu i razvoj, a za poslovne probleme klijenta su se pokazali kao strateški izvrsna rješenja.

“Najveću vrijednost Humana predstavljaju ljudi, i to opinioned ljudi koji svakodnevno propitkuju vlastite stavove i ideje. Još kad se tome dodaju argumenti, dobar plan i učinkovita izvedba – uspjeh je na dohvat ruke. Izazov je naći balans između organizacijske slobode te pravila i procedura. Želja mi je u Humanu stvoriti strukturirani okvir, ali takav u kojem se ljudi osjećaju dobro”, izdvojila je Sandra.

U industriji gdje, za razliku od iskusnog kadra, izazova ne nedostaje, Human uporno radi na akviziciji strateških klijenata, odnosno ugovaranju dugoročnih projekata koji osiguravaju stabilne prihode i okruženje povoljno za skaliranje poduzeća. U tome su ključni partnerski odnosi s klijentima – to pak omogućuje obostrano razumijevanje poslovnog modela. A to u konačnici stvara najbolju podlogu za kreiranje inovativnih i efikasnih rješenja.

“Human u budućnosti vidim kao globalnog igrača, predvodnika trendova koji si uvijek postavlja skoro pa nerealne ciljeve, ali jednako tako se i nerealno jako trudi da ih ostvari. Ciljevi nisu tu isključivo kako bi stvorili određeni profit, njihova je svrha uspostava kvalitetnog rada i stvaranje sretnih zaposlenika, a time i klijenata”, zaključio je Domagoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close