Krešimir Dobrilović novi predsjednik Zajednice franšiznog poslovanja HGK

Autor: Objava za medije , 30. lipanj 2021. u 12:19

Vlasnik i direktor tvrtke CARWIZ Krešimir Dobrilović, koji je kroz franšizni model svog poslovanja CARWIZ rent a Car, uz širenje na hrvatskom tržištu svoje poslovanje proširio i internacionalno i tako plasirao hrvatsku franšizu u dvadeset zemalja izvan granica Hrvatske, novi je predsjednik Zajednice franšiznog poslovanja HGK.

„U Hrvatskoj se franšizno poslovanje razvija sporije nego u zemljama okruženja i češće se donose odluke o pokretanju klasičnog poduzetničkog poduhvata uz stvaranje kopija nekih uspješnih koncepata iako se radi o uhodanom poslovanju čiji brend je na tržištu prepoznat. Upravo zato će buduće aktivnosti Zajednice biti usredotočene na ciljana područja i to prvenstveno na edukaciju i promociju, razvijanje modela podrške za financiranje, networking, ali i implementaciju Etičkog kodeksa za franšizno poslovanje“, poručio je Dobrilović.
Inače, u Hrvatskoj trenutno djeluje oko 200 franšiznih sustava iz različitih grana gospodarstva, a od toga je njih oko 25 posto hrvatskog porijekla i ukupno zapošljavaju oko 17.000 ljudi. S druge strane, prema podacima Europske asocijacije franšiza (European franchise assosiation) u Europi je prisutno više od 12.600 brendova, franšizni sektor zapošljava oko 3 milijuna zaposlenika, a prema podacima Internacionalne asocijacije franšiza (International franchise assosiation) franšizni sektor na globalnoj razini generira više od 50% svjetske maloprodaje. „Dakle kad se uspoređujemo s EU i svijetom, činjenica je da u Hrvatskoj postoji veliki potencijal za razvoj franšiza, a jedan od ciljeva na kojem ćemo intenzivno raditi je i razvoj domaćih franšiza“, pojasnio je novoizabrani predsjednik istaknuvši i neke uspješne primjere hrvatskih franšiza poput Surf’n’Friesa i Muzeja iluzija koji su uspješno iskoraknule na brojna tržišta diljem svijeta.
Buduće aktivnosti Zajednice bit će usmjerene na uspostavu odgovarajućih uvjeta za razvoj franšiznog modela poslovanja, ciljane edukacije za ključne dionike u lancu franšiznog poslovanja, pomoć članicama u rješavanju problema s kojima se susreću na tržištu, promociju franšiznog poslovanja s ciljem povećanja broja franšiznih sustava u RH i njihovo širenje na tržištu te na suradnju s nadležnim tijelima državne uprave, financijskim i potpornim institucijama u cilju stvaranja poticajnih uvjeta za financiranje franšiza.

New Report

Close