Prodaja, pozicija na tržištu i profiti su se snizili, povećan je pritisak na novčani tijek. Valja pronaći slabe karike i ispraviti pogreške. Reaktivni menadžment uključuje se u rješavanje težih korektivnih problema i u pomoć poziva – poslovnog savjetnika. U poslovnim zaokretima, pri donošenju težih odluka, i u Hrvatskoj poslovni savjetnici sve više dobivaju na važnosti. Menadžerima usredotočenim na upravljanje svakodnevnim poslovanjem, nije jednostavno uvesti promjene koje poslovno savjetovanje omogućuje. A u visokokonkurentnom okružju tvrtke se neprestano moraju razvijati i mijenjati. Savjet neovisnog poslovnog savjetnika od velike je vrijednosti i zbog prilagodbe hrvatskoga gospodarstva europskim standardima u čemu ovi stručnjaci postaju facilitatori.Ova profesionalna usluga menadžerima općenito pomaže analizirati i dijagnosticirati probleme i stanja, a tako i razviti rješenja i implementirati promjene u organizacijama. Poslovni savjetnici objektivno i neovisno ocjenjuju poduzeće i okružje u kojem posluje i tako pronalaze najprikladnije pristupe, metodologije i rješenja. Ujedno upoznaju menadžere s najboljim praksama u vođenju poslovanja poduzeća prenoseći im djelotvorne primjere iz prakse i pozitivna iskustva drugih menadžera.
“Poslovne savjetnike najdjelotvornije je koristiti kada organizacija treba planirati i dobiti pomoć u uvođenju promjena i to ne samo u gospodarskom, već i državnom sektoru. Rješenje specifičnog problema ne mora biti isključiv razlog za poziv poslovnog savjetnika. Klijenti mogu dobiti i pristup specijaliziranim znanjima i najboljim gospodarskim praksama jer poslovni savjetnici imaju znanje i vještine koje poduzeću pomaže iskoristiti nove poslovne prilike. Primjerice, postoje menadžeri kojima je stalna praksa angažman poslovnih savjetnika za testiranje novih planova i ideja. Menadžerima se pomaže u provedbi promjena kako bi ostvarili svoju viziju i postigli postavljene ciljeve”, kaže Antonija Mršić, stručna suradnica Udruge poslovnih savjetnika (UPS-AMC) i ističe kako je velika vrijednost dobiti mišljenje nepristranog i stručnog vanjskog promatrača. Naime, poslovni savjetnik situaciju sagledava s neovisnog stajališta i tako može biti objektivan u situacijama u kojima to netko iz organizacije nikada ne bi mogao. A. Mršić napominje i kako je prednost i u tome što klijent može profitirati od stručnosti i usluga poslovnih savjetnika a da pritom ne mora na platnu listu dodati stalnog zaposlenika. Pri izradi novih proizvoda i strategija uspješne se korporacije često obraćaju poslovnim savjetnicima. Pomažu im stvoriti viziju i pristup razvoju novih područja poslovanja, novih usluga, testiranju novih načina motivacije zaposlenika, predlažu nove načine plasiranja proizvoda na tržište… Poslovni savjetnici često pomažu i u rješavanju funkcionalnih problema kao što su financijski menadžment, organizacija proizvodnje, prodaja i marketing, distribucija, upravljanje i razvoj ljudskih potencijala. Među ostalim, korisne savjete daju i kad su u pitanju sustavi nagrađivanja, korporativna strategija i planiranje, upravljanje projektima, skladištima ili međunarodni poslovni pothvati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu