Za prvu rakiju koju je ispekao odmah pobrao svjetsku medalju

Autor: Lucija Špiljak , 21. kolovoz 2020. u 14:00
Dražen Stipić je osnivač i glavni ‘pekač’/BORNA FILIĆ/PIXSELL

Destilerija Vertigo iz Sesveta ‘zavrtjela’ tržište, viljamovku traže i strani diplomati, poslovni subjekti i restorani.

Ujesen 2019. destilerija Vertigo iz Sesveta plasirala je na tržište svoju prvu bocu vrhunske voćne rakije, čija je kvaliteta, kako osnivač i glavni “pekač” Dražen Stipić kaže, mogla parirati najboljim svjetskim alkoholnim pićima. Potvrdio je to ove godine osvajanjem srebra na International Wine and Spirits Competition u Londonu (IWSC), koje je pripalo njegovoj viljamovki, prvoj rakiji koju je ispekao u životu.

“Odlučili smo ići hrabro i odabrali upravo IWSC koji je sa svojom tradicijom dužom od 50 godina te strogim načinom testiranja i ocjenjivanja pravo mjesto za testiranje naše rakije. To je bilo naše prvo natjecanje/ocjenjivanje, a visokih 91 bodova i recenzije doista su nevjerojatna motivacija i potvrda da dobro radimo”, priča nam Stipić.

Suci su njegovu viljamovku opisali kao “vrlo čistu, prirodnu i prekrasno destiliranu, s vibrantnim, floralnim notama i cijelim aromatskim rasponom kruške predstavljenim na prirodan način”.

Ne radimo kompromise, u tom je tajna

Kada je Stipić tek krenuo u proizvodnju u garaži obiteljske kuće, odlučio je da će paziti na svaki detalj u procesu te da neće biti umjetnih aroma i dodanih šećera, kao i da će voće biti jedini sastojak rakije.

Nabavljaju voće od proizvođača iz Moslavine i Slavonije, a zbog proljetnih mrazova kaže da moraju imati više dobavljača kako bi osigurali najbolju sirovinu.

“Rakija je naš tradicionalni proizvod koji možete naći praktički u svakoj kući, zato smatram da je treba proizvoditi na najbolji mogući način”, ističe Stipić, inače po struci agronom. Trenutačno proizvode oko 3000 boca godišnje, koliko se i proda, a premda će količine povećavati, fokusirani su na kvalitetu čak i nauštrb kvantitete.

Stipić je glavni pekač, no kaže kako je ovo pravi obiteljski projekt u kojem sudjeluje cijela obitelj, od njegove majke, punca i šogora pa sve do susjeda. Vizualnim identitetom i prezentacijom destilerije na društvenim mrežama bavi se njegova supruga Gordana. Njihovu ideju dizajna i izbora talijanske boce realizirala je dizajnerica Klara Mikulić Roksandić.

Stipić nam je objasnio i proces proizvodnje. “Da bismo dobili rakiju vrhunske kvalitete, treba nam vrhunsko voće u punoj zrelosti koje mi pasiramo i tom prilikom odvajamo koštice i peteljke kako bismo dobili skoro pa gusti sok od voća.

Za jednu bocu naše viljamovke potrebno je više od deset kilograma krušaka, a za šljivovicu više od osam kg šljiva. Zatim stavljamo voće na kontroliranu fermentaciju temperature 16 do 18 Celzijevih stupnjeva na oko 14 dana. Slijedi klasična dvostruka destilacija koju provodimo na alambic charentais bakrenom kotlu koji koriste i proizvođači konjaka, calvadosa, viskija.

Dobiveni destilat ide na odležavanje ili sazrijevanje u staklene spremnike (viljamovka), drvene (šljivovica) jačine oko 65 posto alkohola, a kasnije se spuštaju na pitku jakost od 40 do 45 posto alkohola. Ne radimo kompromise, u tome je tajna”, kaže.

Prilika za ruralna područja

Cijena šljivovice je 160, a viljamovke 180 kuna u maloprodaji. Mogu se kupiti u Vrutku, a distribuiraju ih i partneri destilerije koji rakije dostavljaju u roku 24-48 sati bilo gdje u Hrvatskoj. “Kako budemo povećavali količine i asortiman proizvoda, širit će se prodajna mreža”, kaže Stipić.

Premda su šljivovica i viljamovka na tržištu manje od godinu dana, destilerija Vertigo već ima spreman novi “vrtoglavi” proizvod – viljamovku s kruškom u boci već dokazane kvalitete, ali u posebnom izdanju i u limitiranim količinama.

“Planiramo je lansirati pred Božić i jedva čekamo vidjeti kako će taj plod kruške dodatno oplemeniti okus naše rakije”, najavljuje.

Veliki interes pokazale su i strane ambasade u Zagrebu i turisti, nedavno su nekoliko boca slali u Portugal, a sada im pristižu upiti iz Australije, SAD-a i Japana. No količine su, kaže Stipić, zasad prilagođene hrvatskom tržištu. Dotaknuli smo se i malih destilerija, a Stipić smatra da u Hrvatskoj one doživljavaju procvat. Sve ih je više, kaže, i trude se podignuti kvalitetu svojih proizvoda, paze na dizajn etikete, promociju…

“Većina ih proizvodi džinove, danas vrlo popularno piće, i u tome uspijevaju biti najbolji na svijetu. Veselimo se svakom takvom uspjehu jer i sami znamo koliko je truda potrebno. Kad god smo u prilici razgovaramo i s drugim proizvođačima rakije jer želimo razmjenjivati informacije i iskustva.

Proizvodnja rakije prilika je za naše dobavljače u ruralnim područjima gdje se obično nalaze veliki voćnjaci, da budu još motiviraniji za uzgoj vrhunskog voća jer će imati siguran otkup svojih proizvoda. Sve je to zatvoreni krug jer mi bez voća ne možemo; ono je jedini sastojak naše rakije”, zaključuje Dražen Stipić.

Komentirajte prvi

New Report

Close