Spoj dizajna i IT-a: Krenuli smo od stupa, a sad uređujemo Atenu!

Autor: Josipa Ban , 04. rujan 2022. u 07:59
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

U moru projekata koje mali zagrebački studio odrađuje, a koji trenutno broji sedmero zaposlenih, treba spomenuti i onaj razvoja crtića.

Kada posao više nije mogao sam odrađivati, Dragan Vejnović, poznati domaći dizajner i dugogodišnji freelancer, odlučio je osnovati kompaniju. Nije mu to, kaže, bila jednostavna odluka jer naviknuo se birati projekte te raditi ono što voli. No kada više nije bio u stanju sam zadovoljiti sve potrebe klijenta, odlučio je da mora još nekog angažirati. Spojio se s prijateljem Milanom Gudeljevićem te su 2017. osnovali VR Pole, tada prvenstveno VR studio, a danas kompaniju usmjerenu prema razvoju kreativne tehnologije. “Razmišljali smo kako spojiti naša znanja, moja iz dizajna te njegova iz područja IT-a. Ispalo je da je VR (virtualna stvarnost) ono što nas spaja”, prisjeća se Vejnović, jedan od osnivača i kreativni direktor VR Polea.

RAZVILI APLIKACIJU HISSTORY

Prvi im je projekt bio, a za koji su dobili i EU sufinanciranje, razvoj i postavljanje VR stupova u Zagrebu, odnosno turističkih stupova putem kojih bi građani kroz virtualnu stvarnost i animaciju mogli vidjeti kako su određene zagrebačke lokacije nekada izgledale. No projekt u originalnoj ideji nikada nije zaživio jer od Grada, objašnjava Vejnović, nisu uspjeli dobiti odobrenje lokacija. Projekt su stoga promijenili te u konačnici razvili aplikaciju Hisstory, prvu turističku povijesnu turu po Zagrebu u proširenoj stvarnosti. No u sklopu projekta napravljen je stup koji je neko vrijeme stajao ispred Zagrebačke katedrale i putem kojeg su građani imali priliku vidjeti kako je Katedrala izgledala prije nego što je uništena u razornom potresu 1880. I upravo je taj VR stup bio njihova odskočna daska. “Sva znanja koja smo imali bila su u tom stupu. Nama je on otprilike što i Rimcu Concept One. Nakon što se čulo za projekt investitori su nam se počeli javljati. Za neke od tada radimo animacije, za druge dizajn, za treće hardver”, ističe Vejnović. Iz projekta sa stupovima tako se izrodila i suradnja s AEK-om iz Grčke a koji radi na velikom projektu renovacije stadiona u Ateni. U sklopu istoga, a na kojem ih je angažirao Hrvat s atenskom adresom, zagrebački je studio radio koncept uređenja parka oko stadiona. “Ideja je da svaka država EU-a ima svoj dio u parku oko stadiona. Svaki bi od 27 dijelova imao svoj centar s AR digitalnim sadržajem a koji bi predstavljao pojedinu zemlju. Ideja je da kroz jedan park možete obići sve zemlje Unije” objašnjava Vejnović, dodajući da je isti na čekanju zbog korone, a bio bi im to, kaže, financijski posao života. “Vjerujemo da će projekt biti nastavljen”, ističe kreativni direktor VR Polea. Dok čekaju njegov nastavak VR Pole redovno surađuje s Muzejom iluzija te studijom Lambda films iz Velike Britanije. Za Muzej iluzija, s kojima suradnja seže još od freelance dana Dragana Vejnovića, rade kreativnu podršku pri otvaranju svake nove franšize muzeja te na razvoju novih eksponata. Za Britanski Lambda films pak rade 3D animacije. Zanimljivo, svoja znanja koriste i u građevinskoj industriji gdje za investitore rade vizualizaciju projekata.

RADILI ZA JUHUHU

U moru projekata koje mali zagrebački studio odrađuje, a koji trenutno broji sedmero zaposlenih, treba spomenuti i onaj razvoja crtića. Za HRT-ovu platformu Juhuhu namijenjenu djeci već su razvili tri crtića (Majmunska utrka, Volim životinje Zoo, Jojo i brojevi), a trenutno rade na razvoju još jednog. “Kada bi se vodili isključivo interesima i željama fokus bi našeg poslovanja bio crtić i djeca”, kaže kreativni direktor VR Polea, kojem je cilj da kompanija, koja je lani ostvarila 1,1 milijuna kuna prihoda, polako ali stabilno raste. U tome su pak Vejnović i Gudeljević i uspjeli jer prihodi i broj zaposlenih rastu.

“U 2022. smo u prihodima premašili ciljeve koje smo si zadali”, kaže Vejnović dodajući da i pet godina nakon osnivanja sve zarađeno ulažu u poslovanje. Novo ulaganja uključuje još jedan EU projekt za koji čekaju odobrenje sredstava. Riječ je o 3,6 milijuna kuna vrijednom projektu izrade digitalnog turističkog vodiča. “Aplikacija je to na kojoj svaki turistički vodič može napraviti svoju turu”, a za koji očekujemo odobrenje sredstava u sklopu natječaja komercijalizacija inovacija. Realizacija projekta treba donijeti dodatan rast prihoda tvrtki koja želi biti vodeći studio za razvoj kreativnih tehnologija u Hrvatskoj, a onda i šire.

Komentirajte prvi

New Report

Close