U Hrvatskoj se mladi ne odgajaju kao poduzetnici, a tek ako ste žena…

Autor: Poslovni.hr , 08. siječanj 2013. u 12:17
Azra Imširović (Privatna fotografija)

“No s obzirom na to da sam radila na managerskim pozicijama, uspjela sam sakupiti petlje, kako se kaže, i krenuti u svijet poduzetništva”.

Dekoder je agencija za marketing i web usluge osnovana sredinom 2011. godine. Vlasnica je Azra Imširović, a njena se tvrtka bavi marketinškim uslugama na webu i društvenim mrežama te web uslugama. "Dekoder je alat koji će dekodirati poruku poslovnih subjekata i tu poruku ćemo u potpunosti shvaćenu dostaviti do ciljanoga korisnika kroz razne marketinške kanale", objašnjava u razgovoru za Poslovni.hr.

Najveću prepreku pri pokretanju biznisa predstavljao joj je, kaže, strah od početka samostalnoga posla: "Jer u Hrvatskoj se mladi ne odgajaju kao poduzetnici, a ako ste žena tim vas se još manje usmjeruje u samostalno poslovanje. No s obzirom na to da sam radila na managerskim pozicijama, uspjela sam sakupiti petlje, kako se kaže, i krenuti u svijet poduzetništva".

 

Recept

Recept za uspjeh je Yodin: Do. Or do not. There is no try. Ne pokušavajte pokrenuti biznis nego ga – pokrenite. I sretno.

Pozitivne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize su po njenom mišljenju te što je u vrijeme krize potrebno raditi što je više moguće. "Jer ako nitko ne radi, ne zarađuje i ne troši, već svi čekaju – nešto, kriza perzistira. Znači pozitivno je to što poduzetništvo pokreće stvaralaštvo i donosi novac, a negativno bi bilo to što je sve to dosta teže nego kad nije kriza. Ponekad se čini da je za standardne usluge potrebno se truditi puno više na ciljanom tržištu nego što je to bilo ranije, kada krize nije bilo i kada su poslovni subjekti puno slobodnije trošili novac na marketinšku komunikaciju, pozicioniranje na webu i slično", objašnjava.

 

Da danas…

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih… Čekala toliko dugo na taj korak nego bih krenula sa samostalnim radom puno ranije. Krenite što prije pa čak i ako vam se čini da ste već trebali imati mjesece rada iza sebe jer vrijeme će ionako proći.

Kao najveći uspjeh koji je njena tvrtka dosad ostvarila izdvaja posao s tvrtkom za prodaju igara koja je prepoznala Facebook kao idealan prodajni i marketinški kanal za svoju ciljanu publiku te kroz inovativnu komunikaciju dosegla veliki broj fanova, ljubitelja igara i konzola te tehnike općenito. "Nakon ulaganja u fan stranicu tvrtka je povećala prihod te odlučila kontinuirano komunicirati putem Facebooka već više od godinu dana, a broj fanova je u neprestanom porastu. Osim toga, Facebook je postao prodajni kanal, što je svim brandovima i tvrtkama u cilju, ali ujedno i najteže ostvariv cilj koji si jedna fan stranica može zadati", pojašnjava Imširović.

Dekoderovi klijenti su male i srednje tvrtke, obrtnici i ustanove koji imaju potrebu za komunikacijom na društvenim mrežama, posebice Facebooku. "Usredotočeni smo i na osposobljavanje takvih subjekata da kroz određeni period i sami upravljaju svojom komunikacijom, a Dekoder konzultiraju oko posebnih akcija, novina u samome radu Facebooka i postavljanja nagradnih natječaja za koje smo razvili pristupačnu i intuitivnu aplikaciju za foto natječaj. Aplikacija je alat koji dajemo klijentima kako bi na stranicama imali legitimne i legalne natječaje te izbjegli neugodnosti prijave stranice radi kršenja pravila Facebooka. Znači, gradimo jedan partnerski odnos gdje zaista dajemo ono što klijent očekuje, a onda i još malo više", kaže.

 

Savjet

Najbolji poslovni savjet koji sam ikada dobila je 'Stavi sve na papir'. Savjet je došao od iskusnijeg kolege koji je osobno doživio neugodnosti radi nepostojanja pisanoga traga. Savjet je odličan i definitivno treba sve staviti na papir, e-mail, ugovor odnosno imati pisani trag.

Pitamo ju je li imala kakvih početničkih grešaka pri pokretanju biznisa. "Da, na samom početku poslovanja sam imala nesporazum s klijentom radi nedovoljno jasno definiranih uloga u poslovnom odnosu kojega smo sklopili. Kako bi izbjegli takve stvari u budućnosti, vrlo detaljno specificiramo naše obveze prema klijentu i obrnuto. Nakon toga nismo više imali sličnih problema", odgovara.

Zaposlenike njen atvrtka, kaže, uvijek traži, no pretežno na honorarne ili jednokratne odnose prema potrebama poslovanja. "Za sada nemamo potrebu za stalno zaposlenim ljudima, ali godina je tek počela", komentira.

>>Više priča iz rubrike Moja ideja pročitajte ovdje.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Hvala LeoNT!

bravo..

Odlicne poruke i odlicno detektiran problem: Kod nas se ljude ne odgaja kao
poduzetnike nego kao buduce zaposlenike (i to po mogucnosti drzavne tvrtke).

Sretno dalje…

New Report

Close