Moram odmah na početku reći da mi je neobična medijska pažnja koju smo dobili ove godine, vezano uz nagrade poput „Zlatne kune“ i projekte koje smo pokretali. Mono je ušao u desetu godinu postojanja, i sve donedavno ni susjedi u kvartu nisu bili baš načisto čime se to bavimo – jedino je broj ljudi koji svakodnevno dolaze u tvrtku rastao iz godine u godinu. Marketing i PR nam nisu bile jače strane, a poslovna filozofija se svodi na uporan i marljiv rad bez proizvodnje hype-a i prodaje magle.
Jezgra današnje tvrtke je formirana u Osijeku prije 16 godina, u jednom sasvim drukčijem okruženju. Tada smo igrom slučaja kolega Žarko Gajić (današnji suvlasnik i član uprave) i ja počeli raditi u danas ugašenoj tvrtki koja se bavila svim i svačim, pa je nekom logikom ušla i u trgovinu hardverom i proizvodnju softvera. Ekipa je bila odlična, puna želje za radom i dokazivanjem. Mi smo generacija entuzijasta koja je počela učiti programirati na Commodore-ima i Spectrum-ima, "visila" na BBS-ovima, pamti internet iz vremena prije WWW-a i snalazila se kako zna i umije da dođe do stručne literature i kontakata. Rat je tek završio, regija je bila u gospodarskom kolapsu (što je nažalost manje-više ostala konstanta kroz sve ove godine), a i mi, ruku na srce, nismo imali nekog poslovnog iskustva. Naoružani samo fakultetskim diplomama i velikom željom za radom i učenjem, ali bez jasne vizije i plana u vodstvu tvrtke, nekoliko smo godina radili razne specijalizirane poslovne aplikacije. Softver je postajao sve bolji, ali financijski pokazatelji tvrtke nisu. Iako nismo imali vlasničke udjele, tvrtku smo doživljavali kao našu i tako se i ponašali. Bez obzira na rad po minimalno 10 sati dnevno, uskoro postaje jasno da situacija postaje bezizlazna . Nažalost, o realizaciji nekih naprednijih ideja i projekata o kojima smo razmišljali nije moglo biti ni govora. I danas se sjećam dugih rasprava na temu „što dalje“ i – blago rečeno – nevesele atmosfere. Ipak, bilo je to dragocjeno iskustvo koje nam danas omogućava da malo šire gledamo na probleme s kojima smo suočeni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu