Promjena posla, odnosno prelazak u drugu kompaniju s uvjerenjem kako će nam ondje biti bolje, može biti loš potez. Posebno ukoliko je odluka o napuštanju trenutnog poslodavca donesena bez detaljnijeg promišljanja.
Pet najučestalijih grešaka su nedovoljno istraživanje budućeg poslodavca i njegovog tržišta, odlazak isključivo radi veće plaće, promjena posla zbog želje za napuštanjem trenutnog radnog mjesta umjesto zbog ambicije za zapošljavanjem u određenoj kompaniji, vlastito precjenjivanje kao i kratkoročno razmišljanje. Tako barem pokazuje istraživanje objavljeno na Harvardu, provedeno među 400 konzultanata u 50 industrija, te rađeno na bazi razgovora sa 500 nižerangiranih menadžera u 40 zemalja kao i na temelju mišljenja direktora odjela za ljudske potencijale u 15 multinacionalnih kompanija. Prva greška koju možete napraviti je izostavljanje istraživanja. Osobe u potrazi za poslom često ne provjeravaju trenutnu situaciju na tržištu vezanu uz njihovu industriju ili poziciju. Slijedom toga, u nedostatku potpunih informacija, pojavljuju se nerealna očekivanja. Nadalje, slaba pozornost se pridaje financijskoj stabilnosti i tržišnoj poziciji potencijalnog poslodavca. Pogrešno je misliti da je poslodavac u dobroj poziciji samo zato što nudi posao. Događa se, naime, da se određena pozicija nudi u trenutku kada prave nevolje tek čekaju kompaniju. Zato je važno procijeniti hoće li pozicija za koju se prijavljujemo uopće postojati u, recimo, idućih šest mjeseci. Potrebno je, osim toga, provjeriti i poslovnu kulturu kompanije u koju se dolazi. Premda se pretpostavlja kako menadžeri vode brigu o tome, događa se da zanemare taj aspekt te su upravo oni ti koji najviše pate po dolasku u novu sredinu. Među zabludama vezanim uz nedovoljno informiranje je i ona da službeni naziv radnog mjesta i titula određuju opis posla. Naime, često se događa da kompanije zvučnim i primamljivim nazivima pozicija pokušavaju privući talentirane kadrove. U loše vođenim poduzećima događa se da se novopridošli zaposlenici nađu u nejasnoj situaciji, odnosno da njihovi zadaci nisu jasno definirani ili pak da se značajno razlikuju u odnosu na dodijeljenu funkciju. Jedan menadžer izjavio je tako da je dosadašnju kompaniju zamijenio jednim puno manjim poduzećem u kojem mu je dodijeljena funkcija direktora financija, međutim, ubrzo je spoznao da se najveći dio njegovih dužnosti odnosi na direktora proizvodnje. Raskorakom između pozicije i stvarnih zadataka menadžer gubi kredibilitet, a uz to je i teško kvalitetno mjeriti vlastitu izvedbu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu