Svi štede prvo na marketingu – što je apsolutno krivo

Autor: Poslovni dnevnik , 17. srpanj 2012. u 10:20

Radio u cafe-baru, odnosno cafe-bar u kojem se nalazi radio je ideja koja je nastajala dugo godina i upravo ovih mjeseci došlo je i do finalne realizacije projekta. O svemu piše direktor tvrtke Radio Cafe d.o.o., Božidar Kovač.

Čitatelji, pažnja: Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

OSOBNA ISKAZNICA (Ime, tvrtke, čime se bavi, kada je nastala, tko su vlasnici… )

Radio Cafe d.o.o. ime je i tvrtke ali i cjelokupnog projekta koji stoji iza tog imena. Radio Cafe. Radio u cafe-baru, odnosno cafe-bar u kojem se nalazi radio. Ideja je to koja je nastajala dugo godina, planirala se pomno i upravo ovih mjeseci došlo je i do finalne realizacije projekta jedinstvenog čak i u ovom dijelu Europe. Tvrtka je prvenstveno namjenjena pružanju medijskih usluga, uređivanju „image-a“ u svakodnevnom radu radijske postaje uz najmoderniji radijski standard (produkcija jingle-ova, sweeper-a, najava, reklama, call sign-a, business clock – dakle cjelokupni „audio image“ ili „formatirani“ radio). Na radiju su zaposleni djelatnici koji su prošli svu obuku koju nudi „formatirani“ radio, ili, „radio 21.stoljeća“. Vlasnik firme Radio Cafe d.o.o. je Božidar Kovač, već petnaest godina u radijskom svijetu koji je nakon godina skupljanja iskustva, „dizanja“ nekoliko radijskih postaja i sustava, sada odlučio otići korak dalje, povezavši dva posla u jedan i stvorivši jednu novu dimenziju doživljaja spoja radija i cafe bar-a. Za početak doživljaja, dovoljno je posjetiti www.radiocafe.hr, aktivni smo i na društvenim mrežama, Facebooku i Twitteru.

Foto: Privatni album

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Selidba u novi, nepoznati grad. Država, odnosno susret sa nefleksibilnim aparatom. (Ne)pomoć mladim poduzetnicima. Krizno vrijeme pokretanja biznisa. Ne nužno ovim redoslijedom. Svakako je najveća prepreka opće stanje u poslovnom svijetu koji radi selekciju. Samo veliki opstaju, „mali“ poduzetnici teško žive. U medijskom svijetu, to je posebno izraženo. Razumijevanje marketinga danas je izokrenuto, i da ova kriza nije pomaknula neke stvari, mediji, marketing a i ugostiteljstvo danas bi izgledali puno drugačije, bolje, kvalitetnije na zadovoljstvo svih korisnika usluga.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Upravo sam naveo. Pogotovo u medijima se nailazi na nerazumijevanje, gleda nas se kao neke koji su došli uzeti novac. Svi štede prvo na marketingu što je apsolutno krivo. Upravo kada se budžeti smanjuju, manjak je novaca u opticaju, treba razmišljati suprotno. Kada je takva situacija, ovo je idealno vrijeme za istaknuti ljudima svoj proizvod ili uslugu. Gleda se danas na svaku kunu i oglašivači trebaju razmišljati da ciljani target (kupci) upravo sada pomnije bira gdje će je potrošiti. Mislim da nikad bolje vrijeme nije za istaći se u masi. Kod općeg blagostanja manje se razmišlja gdje će se pametno utrošiti ili uložiti novac, i upravo u kriznim vremenima, oglašavanje je mudra marketinška odluka. A znamo i da je lokalni medij puno bliži od nacionalnog. To su i pozitivne i negativne strane u ovo doba.

Foto: Privatni album

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Mislim da pogotovo u ovo krizno vrijeme veliku ulogu ima fleksibilnost, u svakom pogledu. Svaki dan je nova „borba“, nove situacije i neki čvrsti standardi danas ne prolaze. Ideja i vizija odnosno put se naravno mora zadržati, ali treba znati prihvatiti da na njemu ima puno „kamenja“ koje ponekad treba zaobići, preskočiti, a čak za iskustvo nije ni loše ponekad se i spotaknuti, no također i znati smognuti snage i znanja za uzdići se još veći.

Tko su vam tvrtke uzori?

Za ideju RadioCafe-a zaslužna je ekipa od troje ljudi. Inspiraciju nalazimo u ambiciji. Ambiciozni ljudi su pokretni, otvoreni za nove ideje, uvijek idu dalje, ne priznaju ne kao rješenje i tu smo se našli. Priznajem da sam još davno prije dolaska „formatiranog“ radija na ova područja, uspio usvojiti neke nove standarde u radijskom poslu, no nije bilo razumijevanja od tada vodećih ljudi da ih instaliraju u program. „Formatirani“ radio vani je odavno u funkciji, k nama je došao tek nedavno i sada bi svi kao klonovi htjeli kopirati tuđe ideje i skupe investicije. Mi smo tu već bili, uskoro idemo i korak dalje u radijskom svijetu i uvjeren sam da ćemo kroz Radio Cafe slušatelju dati još kvalitetnije društvo, da i sam sudjeluje u radu i kreiranju onoga kako bi njegov radio trebao zvučati. Velika inspiracija i pokretač bio mi je Fresh 102.7, njujorška radio postaja.

Vaš najveći uspjeh dosad?

Konstantno novi slušatelji i novi gosti u cafe dijelu Radio Cafe-a. Nakon samo nekoliko tjedana rada na 91 fm, jedan slušatelj nas je zaustavio i rekao da mu zvučimo tako prijateljski, tako pristupačno da se osjeća da nije sam, da ima društvo kroz dan. To je bila najveća i najbrža pohvala za Radio Cafe, tu smo definitvno dobili potvrdu da smo na pravom putu. Zadovoljstvo nam predstavljaju i brojni komentari :“ Ne znamo kako i zašto zvučite tako dobro ali zvučite! Baš mi paše Vaše društvo!“. Postigli smo u vrlo kratkom roku ono čemu svaka radio postaja stremi,a malo koja uspije. Najveći uspjeh je novi slušatelj i novi gost i zadržavanje „starog“.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako je se trudite pridobiti?

Naš slušatelj i gost je moderna, aktivna, društvena, urbana, u svakom trenutku informirana osoba koja zaslužuje upravo takav radio da ga prati kroz dan. Radio Cafe prati muškarca i ženu na posao, govori mu u tom trenutku važnu informaciju, od stanja na cesti do toga gdje će danas uštedjeti na hrani, novim cipelama, košulji, što se događa u susjedstvu, zemlji, svijetu. Prati ga od i do odlaska djece u vrtić ili školu, na posao, sa slušateljem smo na poslu i idemo s njim doma, a navečer smo oaza opuštanja. Naš slušatelj se ugodno osjeća kako kroz dan uz najfiniju Lavazzu u gradu do after work osvježenja na najljepšoj terasi u Čakovcu. Pratimo navike upravo takvog slušatelja i trudimo se da dobije najvišu kvalitetu usluge kroz dan, kako kroz radio tako i kroz cafe dio Radio Cafe-a.

Foto: Privatni album

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Idealna bi bila svaka ona u kojoj je medij na cijeni na kojoj zaslužuje i biti. Za početak, Njemačka.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da – kakvih?

Naravno. Za početak, vrijeme otvaranje biznisa u vrijeme krize. Ali, kada je uopće pravo vrijeme za pokrenuti biznis?!

Vaš idealan zaposlenik?

On je negdje u gradu, samo još to ne zna. Svaki grad ima svog(je) idealnog(e) zaposlenika(e), a uz skore audicije i mi ćemo pronaći nekoliko njih koji još ni ne znaju da su stvoreni za rad u medijima. Treba samo hrabrost za taj korak. Znanje dajemo mi u Radio Cafe-u, i priliku za iskustvom.

Tražite li zaposlenike, ako da – kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

Uskoro ćemo raditi audiciju gdje će svatko tko misli da može raditi u medijima, dobiti svoju priliku. Javljaju nam se zainteresirani gotovo svakodnevno, pa čak i ljudi iz susjednih medija no za taj rad je potrebno imati „ono nešto“. To se da prepoznati a priliku ima doslovno svatko.

Foto: Privatni album

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Slušajte svoje srce. Ne odustajte od sna, ali također pripremite se za puno rada, znoja, odricanja i upornosti. Kad-tad, to će se vratiti. Nekome za godinu, nekome za dvadesetak. Put je dug ali uz sve ove i još puno dodatnih faktora i neizostavnu sreću, isplatit će se.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bi… (dopuni rečenicu)

… birali grad koji ne poznajemo i koji ne pozna nas.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je… (dopuni rečenicu)

… uzdaj se u se i u svoje kljuse. Znaju naši „stari“.

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju tj. čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar dijelimo vam komplet inspirativnih i korisnih knjiga u izdanju VBZ-a:

– Kako misliti poput Leonarda da Vincija
– Profitabilno brendiranje
– Četiri sporazuma sa samim sobom

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr.

Ostale članke iz rubrike Moja ideja možete pročitati ovdje.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Oglašivači neće i ne žele ulagati u ovakve “nove” komercijalne projekte, jer je tržište već dovoljno popunjeno (i previše), raznoraznim pružanjima medijskih usluga i PR-a.

Novca za oglašavanje više nema u tolikoj mjeri i treba biti usmjeren precizno. Da je ovaj projekt namijenjen ciljanoj skupini, tada bi se moglo razgovarati, ali to je samo još jedan radio za koji ja nisam čuo, dok se nisam upoznao s tim ovdje.

“Naš slušatelj i gost je moderna, aktivna, društvena, urbana, u svakom trenutku informirana osoba.” – Zaboravili ste staviti i Cool… to je sada IN izraz. Mada da nekoga pitamo, vjerojatno 90% ne bi znalo opisati što je to urbana i moderna osoba.

Ulagati u marketnig, točno, ali i vlastitog radija.

“Tvrtka je prvenstveno namjenjena pružanju medijskih usluga, uređivanju „image-a“…

…učili su učili od srijede do petka,al se nisu makli dalje od početka…[rolleyes]

…tko će uređivati onaj drugi, “bazni” dio nije važno…takvi se rijetke ptice u ovim “poduzetničkim idejama”… [tongue]

New Report

Close