Najnovija istraživanja ukazuju da svi ljudi imaju kreativni potencijal, samo što se on različito izražava. Osobe koje više izražavaju inovativnu kreativnost usmjerene su na pronalaženje potpuno novih ideja kao rješenja problema, dok su one koje više izražavaju adaptivnu kreativnost usmjerene na stalna manja poboljšanja svojih svakodnevnih aktivnosti. Oba načina izražavanja kreativnosti izrazito su važna za uspješno poslovanje svake organizacije.
Budući da svi ljudi imaju kreativan potencijal, postavlja se pitanje kako to da ga neki izražavaju, a neki ne. U nekim organizacijama svi se trude stalno unapređivati postojeće načine rada, dok u drugim organizacijama ljudi i ne pokušavaju kreativno razmišljati o svome poslu. Odgovor je u klimi koja vlada u organizaciji, a koja može utjecati na izražavanje kreativnog potencijala djelatnika, pa se naziva kreativnom klimom. Da postoje mjesta koja su u određenom razdoblju djelovala izrazito poticajno na izražavanje kreativnosti, zna se već iz povijesti. Jedno od tih mjesta je Firenca u doba visoke renesanse kada je niz umjetnika stvarao remek-djela. U suvremenom svijetu takvo mjesto je kalifornijska Silicijska dolina, pokraj San Francisca, u kojoj se nalaze sjedišta mnogih najvećih tehnoloških kompanija i u kojoj je u vrijeme buma internetske tehnologije devedesetih godina prošlog stoljeća nastalo više od 29.000 high-tech tvrtki. Neke od najpoznatijih su Yahoo, eBay, Google i Netscape. Da je kreativna klima moguća i na našim prostorima, govori razdoblje osamdesetih godina prošlog stoljeća kada je stasao čitav niz zanimljivih rock-grupa pripadnika novog vala. U sklopu istraživanja na području socijalne psihologije kreativnosti pronađeno je da postoje konkretni uvjeti koji određenu okolinu čine više ili manje poticajnom za izražavanje kreativnosti. Uočeno je npr. da su djelatnici puno više potaknuti na istraživanje novih područja i novih načina rješavanja poslovnih problema u organizaciji u kojoj se osjećaju sigurni i u kojoj neće biti kažnjeni za izražavanje takve vrste ponašanja. Naime, u kreativnim pokušajima djelatnici mogu učiniti i dosta pogrešaka, pa je jako važno da u organizaciji vlada klima u kojoj se one toleriraju, odnosno smatraju mogućnostima za novo učenje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu