Iza Nadaline i nagrađivane čokolade stoji Splićanin Marinko Biškić, ovo je njegova priča

Autor: Poslovni.hr , 15. travanj 2013. u 10:35
Iza brenda Nadalina odnosno tvrtke Luxor stoji Splićanin Marinko Biškić, koji na pitanje kako sam sebe definira odgovara: “Ja sam čokoladar.”

Strast prema čokoladi Biškić je pretvorio u posao nakon što je na noge postavio preradu začina, a u slobodno vrijeme ima i bend.

Iza brenda Nadalina odnosno tvrtke Luxor stoji Splićanin Marinko Biškić, koji na pitanje kako sam sebe definira odgovara: “Ja sam čokoladar.” Strast prema čokoladi Biškić je pretvorio u posao nakon što je na noge postavio preradu začina, a u slobodno vrijeme vodi ponovno okupljeni bend iz 80-ih 'Fon Biskich i Narodno blago'.

U ovotjednom specijalu 'Ja, poduzetnik' donosimo njegovu priču:

Tvrtka LUXOR se od 1990.godine bavi proizvodnjom, preradom i pakiranjem začina, začinskog bilja, suhog voća i dodataka hrani. Neke od tih proizvoda tvrtka proizvodi sama (vanilin šećer, prašak za pecivo te mješavine začina), a neke otkupljuje od dalmatinskih poljoprivrednika i prerađuje ih (lovorov list ružmarin, kadulju, mljeveni rogač).

Od 2002. godine proizvodimo po vlastitim recepturama začinske mješavine prilagođene za uporabu u domaćinstvu – najpoznatija je mješavina začinskog bilja "Dalmatinski začin". Cijeli asortiman svojih proizvoda pakiramo i u gastro pakiranjima za hotele i restorane.

Sve svoje proizvode prodajemo pod registriranom i zaštićenom markom "Nadalina".

Nakon višegodišnjeg rada u neadekvatnim prostorima, 1998. godine odlučili smo se za izgradnju vlastitoga proizvodnog pogona sa skladištem i uredima u Solinu pokraj Splita. Tako veliki projekt nismo mogli realizirati iz vlastitih sredstava pa smo se obratili Splitskoj banci s kojom smo jako brzo realizirali kredit. Konačnom realizacijom projekta, osim izravne koristi u zapošljavanju većeg broja radnika (25) ubrzali smo i  proizvodni proces kupovinom novih strojeva. Poslujemo po HACCP standardu i samo smo na taj način mogli zadovoljiti naglo povećanje interesa za svoje proizvode u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Njemačkoj. Od 2000. godine udio izvoza u ukupnom prometu povećao se do 20%. Na domaćem su tržištu naši vrlo prepoznatljivi proizvodi zastupljeni u svim velikim trgovačkim lancima (Konzum, Tommy,  Merkator, Spaar, Kaufland, Studenac, Plodine, …)

Strategija razvoja tvrtke uključuje osim širenja tržišta i organiziranje mreže kooperanata-poljoprivrednika u manje razvijenim krajevima Dalmacije na uzgoju mediteranskog začinskog bilja. Njihovu bi proizvodnju  tvrtka Luxor otkupljivala i plasirala na tržište pod nazivom "Nadalina Etno".

Nakon dugogodišnjih priprema 2007. godine smo tržištu ponudili 10 vrsta tamnih čokolada Nadalina. Egzotično i lokalno spojeni su u tamnoj čokoladi sa 70% kakaa i dodatkom rogača s otoka Drvenika, cimeta, baćinskih suhih smokava, hvarskog  prošeka, lavande, badema te ekstra djevičanskog maslinovog ulja i meda. Čokoladni pogon proširujemo proizvodnjom pralina po recepturama čokolatjera i glazbenika Marinka Biškića.

Godine 2012. proizveli smo čokoladnu gramofonsku ploču s kompozicijom „Ona više ne stanuje tu“ za koju je glazbu napisao Neno Belan, a tekst je  napisao i otpjevao Marinko Biškić, vlasnik tvrtke. Vijest o toj jedinstvenoj kombinaciji objavio je Reuters i prenijeli su je mnogi svjetski mediji (BBC, La Repubblica, Yahoo news, SKY news, NHK Japanska nacionalna TV te svi mediji u regiji).

Začinjavac, čokoladar i glazbenik

Priča o Nadalina začinima stara je 23 godine, a Biškić objašnjava kako je to bio logičan nastavak obiteljske tradicije u kojoj su se svi, osim njegova oca, bavili pekarstvom.

„Pradjed je bio mlinar, i većina familije su bili pekari pa i nije neobično da sam se 1990. počeo baviti preradom začina. Tih sam godina zapravo rješavao svoje zaposlenje, nije u pitanju bio nikakav biznis plan koji se donio za stolom za kojim je sjedilo petero stručnjaka s doktoratom iz ekonomije. Prije toga sam radio razne poslove – bio sam noćni čuvar, babysiter, čistač u škveru, vozač”, priča Biškić. „Započeli smo s proizvodnjom vanilin šećera i praška za pecivo”, kaže, “mljeli smo i pakirali papar i to su bili počeci Nadaline”.

„I kad se stabilizirao posao sa začinima, odlučio sam realizirati svoju želju iz djetinjstva da proizvodim vlastitu čokoladu. Na godinu dana sam se zavukao u kuhinju, eksperimentirao i izašao s deset okusa. Trenutno proizvodimo 20-ak različitih čokolada, a uvijek se trudim napraviti nešto originalno. Svi se čude čokoladi s lavandom, ali nakon što probaju, brzo se oduševe. Najdraža mi je čokolada punjena kremom od suhih smokava i prošeka na kojoj sam radio godinu dana“, kaže Biškić. Ova je čokolada prošle godine dobila nagrade za inovaciju. Na izložbi inovatora ARKA čokolada punjena kremom od maslinovoga ulja i čokolada s 50% cvjetnog meda osvojile su brončanu medalju.

Svoje dvije velike ljubavi, glazbu i čokoladu spojio sam u najnovijem proizvodu – čokoladnoj gramofonskoj ploči koja svira moju i Belanovu pjesmu. Možete obrisati prašinu s vaših starih gramofona i nekoliko puta preslušati pjesmu, a nakon toga pojesti slasnu tamnu čokoladu na kojoj je snimljena pjesma. Zato je za proizvode Nadalina slogan: „STRAST NARODU“.

Komentirajte prvi

New Report

Close