Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

ICO-i i Funderbeam tvrtkama donijeli više od 30 mil. kn kapitala

Autor: Bernard Ivezić
18. veljača 2018. u 22:01
Podijeli članak —
Matej Ujević, startup Digital Assets Power Play/L. Stanzl/PIXSELL

Rast je lani postao eksponencijalan.

Crowdfunding je u 2017. godini u Hrvatskoj doslovno eksplodirao donijevši domaćim poduzetnicima više od 30 milijuna kuna kapitala.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

To je dvostruko više nego je prikupljeno svih prethodnih godina zajedno, a ove godine očekuje se da će se taj iznos najmanje udvostručiti. Prema podacima Crowdfunding.hr-a, grupno financiranje, lani je donijelo 15 milijuna kuna. Procjena se temelji na kampanjama na Indiegogu, Kickstarteru, Funderbeamu SEE i drugim sličnim platformama.

Crowdfunding je u 2017. godini u Hrvatskoj doslovno eksplodirao donijevši domaćim poduzetnicima više od 30 milijuna kuna kapitala.

To je dvostruko više nego je prikupljeno svih prethodnih godina zajedno, a ove godine očekuje se da će se taj iznos najmanje udvostručiti. Prema podacima Crowdfunding.hr-a, grupno financiranje, lani je donijelo 15 milijuna kuna. Procjena se temelji na kampanjama na Indiegogu, Kickstarteru, Funderbeamu SEE i drugim sličnim platformama.

 

25 milijuna

kuna u 15 dana veljače prikupio je Cryptotask koji upravo provodi ICO

Međutim, ova procjena ne uključuje Initial Coin Offering (ICO), odnosno kampanje grupnog financiranja koje se rade na blockchainu i to posredstvom kriptovaluta. Lani je u Hrvatskoj bila samo jedna ICO kampanja. No, putem nje zagrebački je startup Digital Assets Power Play zamalo prikupio više novca nego sve domaće crowdfunding kampanje u 2017. godini zajedno. Riječ je o iznosu od 15,6 milijuna kuna.

Ove godine već prva hrvatska ICO kampanja, Cryptotask, planira do početka ožujka prikupiti 55,9 milijuna kuna kapitala.

U petak se nalazila na 46 posto što znači da se već sada nalazi na 25,7 milijuna kuna kapitala što je nadomak razine cijele prošle godine. Zbog takve uspješnosti ICO kampanja, u nedavnom intervjuu Poslovnom dnevniku Hrvoje Prpić naveo je da u 2018. godini očekuje čak do dvadeset ICO-a iz Hrvatske. 

Nakon ICO-a, drugi najefikasniji način crowdfundinga je Funderbeam SEE, blockchain investicijska platforma koju je u suradnji s Estoncima pokrenula Zagrebačka burza. Preko platforme je lani u četiri kampanje prikupljeno više od 15 milijuna kuna.

Autor: Bernard Ivezić
18. veljača 2018. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close