Riječka obiteljska tvrtka Dea Flores osim što svojim mirisima i eteričnim uljima čini boravak u prostorima poput trgovina i bolnica ugodnijim otišla je i korak dalje. Naime, jedini se u Hrvatskoj bave povezivanjem mirisa s brendovima, a koliko se to pokazalo uspješnim potvrđuje i rast prihoda koji je već premašio prošlogodišnji. Da im posao cvate potvrđuje i to što su osnovali akademiju za aromaterapeute, a planiraju i dodatna zapošljavanja te širenje na regionalne zemlje.Obitelj Đerđa tvrtku Dea Flores osnovala je 2008. godine i tada su se bavili isključivo distribucijom eteričnih ulja. Danas drže trećinu hrvatskog uvoza eteričnih ulja i distribuiraju ih u 300 ljekarni diljem zemlje. Ove su godine napravili iskorak u sasvim nov segment posla – u povezivanje mirisa s brendovima, a da idu u pravom smjeru potvrđuje i to što bi iduće godine trebali zaposliti još šest radnika pa će ih biti ukupno petnaest. "Tek smo pola godine u ovom poslu, a do sada smo mirisne sustave većinom postavljali u klinikama i poliklinikama", objašnjava Dino Đerđa, direktor tvrtke. Poliklinike, kaže, najčešće žele u svojim prostorima mirise koji će opustiti pacijente te ujedno neutralizirati "bolnički" miris. Surađivali su i sa Samoniteom, Citroënom ili Weekend media festivalom, koji su željeli potaknuti kupce na povećanu potrošnju, stvoriti osjećaj ugode u centrima ili posjetitelje primorati da zapamte miris koji se veže uz njihov brend.
Kondicioniranje mirisom
"Uzmite za primjer hotel Sheraton. U njemu se provlače zlatni motivi. U ponudi imamo mješavinu 'golden drops' koja bi se odlično uklopila u taj ambijent. Taj bismo isti miris mogli upakirati u bočice i izraditi naljepnice te bi u tom slučaju hotel mogao gostima ponuditi da bočice ponesu sa sobom. Znanstveno je dokazano da bi poslije čak 70 posto ljudi taj miris povezalo sa Sheratonom", govori Đerđa dok sjedimo u predvorju hotela Sheraton. "Takav smo posao već realizirali sa Samsoniteom. U tvrtki su željeli miris koji će biti ugodan, a koji će ujedno potaknuti ljude da se duže zadrže u njihovoj trgovini u zagrebačkom Arena centru. Istraživanja pokazuju da ljudima najviše odgovaraju citrusni mirisi. Mislim da je to istina jer ni ja nikada nikoga nisam čuo da mu smrdi naranča ili limun", komentira Đerđa. Također je znanstveno dokazano da citrusi potiču neplaniranu kupnju, a ljudi se zbog tih mirisa duže zadržavaju u prostoru. Vraćajući se na hotel Sheraton, Đerđa kaže kako je stekla dojam da hoteli u Hrvatskoj najčešće upravo kao i Sheraton uopće ne mirišu iako bi trebali. "Potrošile su se stotine tisuća eura u unutarnja uređenja, a mnogo im je uložiti 50.000 kuna godišnje u mirise", komentira. Na pitanje koliko stoji ugradnja mirisnog sustava u neki prostor, Đerđa odgovara: "Otprilike 600 kuna mjesečno za 200 kvadrata, s tim da aparati rade sedam dana u tjednu od 8 do 17 sati". Tvrtke koje sklapaju posao s Dea Floresom aparate ne kupuju jer su, kaže Đerđa, prilično skupi pa im Dea Flores aparate iznajmljuje i poslije prema potrebi održava ili mijenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Prvo sam procitao AUTOMATIZIRALI pa sam se odusevio….no nazalost AROMATIZIRALI su….a sto reci? Bolje da ne smrdi po bolnicama.
Uključite se u raspravu