Ručne mjenjače još uvijek koristi velika većina vozača. Kako pravilno koristiti spojku, kako kretati uz brdo i ostale korisne savjete za što duži vijek ovog važnog mehaničkog dijela automobila koji vas može vjerno služiti stotinama tisuća kilometara, no ako njime rukujete nepropisno, možete ga i uništiti u svega nekoliko sati, piše tportal.
Kočenje motorom
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ajde ajde sad, svi su najpametniji kod vožnje auta, muški i žene podjednako a mupglu je onaj ko nezna, pa je samo pitanje ko i kako će ga odgojiti, po tom pitanju…
bolje da je ovaj novinar napisao sponzorski članak za HAK nego prenosio ni polu- nego kvarat-informaciju sa tportala da opravda dolazak na posao za taj dan svome uredniku 😉 pusa
lose napisan clanak sa dobrom namjerom ali velikim greskama
Prva stvar(koja je ujedno i kriva): kocenje motorom je odlicna stvar ako nezelite trosit pakne bezveze ako zelite stediti gorivo i manje zagadivati okolis. Ono sto se treba uciti nove vozace je to da pri tome prelasku iz vece brzine u manju moraju dodati takozvani “medugas” a posto to ljudi ne prakticiraju onda masovno trose spojku.
Bez medugasa se motorova brzina okretaja cilindara dize zbog trenja na spojci koje je uzrokovano snagom (silom )okretanja cilindara uzrokovano prestankom dovoda goriva u komoru koje cilindar kompresira, pa nastane vakum u motoru. Medugas preskoci!taj trenutak, pa spojka nikakva silna trenja ne prezivljava!
Druga stvar je da se prvom brzinom mozemo zaustaviti iz voznje u natrag jer nitko nece kociti u prvoj brzini anyway i ta mala brzina ne smeta motoru jer ne traje dugo. Nikada vam nije istruktor rekao da kocite sa prvom brzinom.
Lijepo bi se to trebalo nauciti na vozackome
Uključite se u raspravu