Iako je tijekom 2021. došlo do stanovitog oporavka zračnog prometa, kako u cijeloj Europi tako i u Hrvatskoj, povratak na pretpandemijske brojke očito će pričekati. Da se naredne godine ne očekuje stvarni oporavak, najbolje pokazuje ovotjedna odluka Europske komisije koja je odobrila produljenje pravila o ublažavanju obveze iskorištenosti slotova za ljetnu sezonu reda letenja 2022. Umjesto uobičajenog zahtjeva da se iskoristi najmanje 80% serije slotova, zračni prijevoznici bit će obavezni obvezni iskoristiti samo 64 % serije kako bi zadržali povijesna prava na te slotove tijekom pandemije Covida-19. Iako se zračni promet još nije vratio na razine iz 2019., on je u ljetnoj sezoni reda letenja 2021. premašio 70 % preklanjskog prometa.
U prvih 10 mjeseci ove godine Hrvatska bilježi značajan rast broja zračnih operacija i broja putnika u odnosu na lani, ali i dalje su te brojke daleko od rekordne 2019. Tako je, prema zadnjim podacima Državnog zavoda za statistiku, od siječnja do listopada zabilježeno 76.540 zrakoplovnih operacija, a što je 56% više nego lani, te 4,28 milijuna putnika ili 112,6% više nego što je to bilo slučaj u 2020. Samo za usporedbu, u 2019. je tijekom čitave godine bilo 135.819 zrakoplovnih operacija i 11,4 milijuna putnika. Iz Croatia Airlinesa ističu da globalna zdravstvena kriza izrazito pogubno utječe na industriju zračnog prijevoza te će pandemija koronavirusa i dalje biti najveća neposredna prijetnja njihovu poslovanju u sljedećoj godini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu