Znate li što je to bleisure?

Autor: Marija Crnjak , 12. ožujak 2016. u 09:28
Trendove spajanja posla i užitka razvijaju nove generacije biznis putnika, u prvom redu milenijalci/FOTOLIA

Bleisure trend osvaja kongresni turizam, a ogleda se u poslovnim putovanjima koja se stapaju s užitkom pa traju dulje, i puno se više komunicira pa i s onima koji su vam važni za biznis, ili će to tek postati.

Stara narodna koja kaže da posao treba odvojiti od užitka sve manje pali, barem ako su u pitanju putovanja, pokazuju analize tržišta koje bilježe rast takozvanih bleisure putovanja (business&pleasure). Trendove koje razvijaju nove generacije biznis putnika, u prvom redu milenijalci, odlučila je iskoristiti i turistička industrija razvijena upravo na potrebama novih putnika. Bleasure je kao novi proizvod tako nedavno lansirao Airbnb, startup platforma za najam smještaja koja u tom segmentu već surađuje s nekolicinom svjetskih kompanija. Osim nižih troškova smještaja od onih u hotelima visoke kategorije, koji su tradicionalno namijenjeni poslovnim gostima, poslodavci bi od novog trenda mogli imati i konkretnu poslovnu korist, pokazuju istraživanja među putnicima. Na poslovnim putovanjima koji se miksaju s odmorom i užitkom ostaje se dulje, upoznaje se lokalna kultura i puno se više komunicira, pa i s onima koji su vam važni za biznis, ili će to tek postati. Airbnb je prije pola godine svojim uslugama dodao i poslovna putovanja, očito prepoznavši da tu imaju mnogo prostora za rast. U promo kampanji koja je krenula u siječnju svojim korisnicima poručuju “U 2016. produljite vaše poslovno putovanje i učinite ga sličnim godišnjem odmoru”. Ističu kako kompanije koje koriste Airbnb za svoja službena putovanja štede oko 30 posto u odnosnu na tradicionalni hotelski smještaj, putovanja traju dvostruko dulje, oko 35 posto bukinga se ostvaruje za dvije i više osoba. 

Također, 45 poslovnih putovanja preko Airbnb-a bilo je međunarodno, u više od 2000 gradova i 120 zemalja, a top destinancije su London, Milano i Tokio. U Airbnb-u tvrde da njihove usluge za biznis putovanja već koriste tisuće kompanija za svoje zaposlenike, doduše, navode tek primjere američke medijske kuće Vox Media, te Sixt Rental Car. 

Razvili su i alate za lakše bukiranje i plaćanje usluga, te tvrde da broj kompanija koji ih angažira za svoja putovanja značajno raste – u šest mjeseci buking preko Airbnb-a ostvarilo je više od 50 tisuća zaposlenika. Više od 17 posto putnika odsjelo je u više gradova, neki i u njih petnaestak, a najdulji buking trajao je čak 290 dana. Također, ova platforma se pokazala korisnom i u istraživanju novih tržišta, odnosno gradova za potencijalno širenje poslovanja. Studija “Bleisure putovanja” konzultantske kuće BridgeStreet Global, provedena na 640 gostiju iz cijelog svijeta pokazala je da stvar ide daleko više od samog odmaranja i opuštanja. Gotovo svi ispitanici u anketama izjavili su da su im takva putovanja pomogla da steknu neka kulturološka iskustva i upoznaju gradove u kojima posluju, a četiri od pet ispitanika smatra da im je njihovo bleisure putovanje pružilo dodanu vrijednost u poslovnim zadacima. Iako analitičari vjeruju da bleisure putovanja podižu motivaciju zaposlenika, produbljuju povjerenje između njih i poslodavaca, poslodavci tek trebaju usvojiti taj koncept. Analitičari BridgeStreet Globala ističu da posebnu pažnju treba posvetiti generaciji milenijalaca, generaciji koja njeguje “digitalni”, neformalni životni stil i mnogo je otvorenija za takav vid putovanja. 

Analitičarka Miriam Rayman ističe da je “bleisure generacija sklona večernji izlazak pretvoriti u priliku za umrežavanje, s Facebookom kao alatom za pridobiti nove klijente”. Na globalnom tržištu putovanja, poslovna putovanja čine najviše 30 posto prometa, no i unutar te skupine 83% ispitanika u navedenoj analizi svoje vrijeme na službenom putu koristi za obilazak grada. Čak 60% ispitanika bilo je na bleisure putovanju, dok ih je 30% spojilo poslovni put s odmorom. Gotovo 46% službenom putovanju je nadodalo par dana privatnog, a najpopularnije bleisure aktivnosti su razgledavanje grada, gastronomija i upoznavanje s kulturom i umjetnošću. Više od polovice anketiranih na svoje bleisure putovanja povelo je člana obitelji ili neku drugu dragu osobu. Oko 20% ispitanika nije bilo na bleisure putovanju, no žele, a šest od 10 sudionika istraživanja puno vjerojatnije će se odlučiti na bleisure danas nego što bi se na to odlučili prije pet godina.

Komentirajte prvi

New Report

Close