Žele izbaciti automobile: Ovaj dio centra Zagreba mogao bi trajno postati pješačka zona

Autor: Poslovni.hr , 19. svibanj 2020. u 12:28
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Privremena prenamjena rubnih trakova u posebne trakove za bicikliste oslobodila bi cijeli nogostup pješacima, usporila automobilski promet na prihvatljive razine te svima omogućila veću sigurnost.

Zbog potresa pločnici nisu sigurni za pješake, zbog koronavirusa nužno je stvoriti prostor za fizičku distancu, a usto će se smanjiti zagađenje. Tri su to razloga zbog kojih platforma 1postozagrad trenutačno stanje u središtu metropole vidi kao idealnu priliku da se ono najprije privremeno, a onda i trajno pretvori u pješačku i biciklističku zonu, odnosno da se s ulica izbace automobili. I prije epidemije predložili su gradskoj upravi da Masarykova ulica postane zona za pješake, a sada se to, kažu, i više nameće kao nužnost, piše Večernji list.

‘Budući da se nadovezuje na Teslinu, tako bi Zagreb dobio novu promenadu od Hrvatskog narodnog kazališta do Zrinjevca. Neke druge donjogradske ulice za koje Grad procijeni da su sigurne i koje se sada zbog posljedica potresa moraju privremeno proglasiti pješačkima ujedno su testirane za dugoročna rješenja u korist pješaka’, kaže voditelj platforme Saša Šimpraga.

Slažu se i u Sindikatu biciklista, čija je anketa u Masarykovoj koju su također proveli prije koronakrize pokazala da čak 95 posto stanovnika ulice podržava tu ideju. Ističu također da je u postojećoj donjogradskoj pješačkoj zoni zabranjeno voziti bicikl jer nisu ucrtane posebne staze pa predlažu da se i to promijeni.

‘Treba barem, ako ništa drugo, proširiti “zone 30” u centru, odnosno prostor gdje se vozila smiju kretati 30 kilometara na sat, ali i u stambenoj zoni, što bi omogućilo sigurnije odvijanje prometa za sve. Privremena prenamjena rubnih trakova u posebne trakove za bicikliste oslobodila bi cijeli nogostup pješacima, usporila automobilski promet na prihvatljive razine te svima omogućila veću sigurnost. Takve prenamjene mogu biti izuzetno jednostavne i jeftine’, kažu u Sindikatu biciklista. Naglašavaju i da se u posljednjih mjesec dana radikalno intenzivira preraspodjela uličnog prostora u gotovo svim velikim gradovima svijeta.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Volonterska udruga “Sindikat biciklista” postoji već 9 godina. Bilo bi super da se i pješaci organiziraju, ali te priče o njihovoj inicijativi nikad nisu otišle dalje od “trebalo bi”…

Šta ima i sindikat biciklista!? Ajme meni. Trebalo bi osnovat i  sindikat pješaka

New Report

Close