Tko želi poslovati bolje, ima mikro poduzeće s pozitivnim utjecajem na društvo i/ili okoliš ili uskoro planira otvoriti takvo poduzeće, u Hrvatskoj ima priliku dobiti mali ‘poguranac’. Program Pokreni nešto svoje, kojeg provodi ACT Grupa, a pokrenuo ga je i financijski podržava Philip Morris Zagreb, već osmu godinu zaredom jača startup i impact poduzetnike, one koji svojim idejama, projektima i poslovnim pothvatima stvaraju pozitivan utjecaj na društvo ili okoliš. Sudionicima programa osigurava se tako financijska i mentorska podrška tijekom višemjesečnog razdoblja, ali i – ne manje važno! – medijska vidljivost njihovih projekata. Tijekom godina, program je podržao 58 poduzeća. U programu mogu sudjelovati startupovi, novoosnovane tvrtke, ali i već etablirani poduzetnici koji razvijaju nove proizvode, usluge, procese ili implementiraju poslovne modele koji osiguravaju pozitivne društvene ili ekološke rezultate.
Pokretači napretka
“Program Pokreni nešto svoje na početku je podrazumijevao samo financijsku podršku, međutim, tijekom godina, temeljem iskustava i povratnih informacija od strane poduzetnika, stalno smo ga unapređivali. Philip Morris Zagreb tako sada, od preko 90 tisuća eura, koliko godišnje izdvaja za projekt, 50 tisuća eura ulaže u direktnu financijsku podršku raspodijeljenu na deset dobitnika, dok je preostalih preko 40 tisuća eura namijenjeno mentorskoj podršci koja se za poduzetnike često pokazala čak i važnijim dijelom programa. Dodatna sredstva za medijsku vidljivost, pak, omogućuju sudionicima projekta povezanost s publikom i potencijalnim daljnjim partnerima i kupcima”, kaže Darija Jurica Vuković, rukovoditeljica regulatornih poslova i održivosti tvrtke Philip Morris Zagreb. Društveno odgovorni poduzetnici igraju ključnu ulogu u postizanju značajnih promjena u društvu, što ih čini istinskim pokretačima napretka. Upravo je to bio glavni cilj pokretanja ovog zanimljivog projekta koji je poduzetnicima važan vjetar u leđa upravo u ključnim trenucima – kad pretvaraju ideje u stvarnost. O uspjehu programa govori i činjenica da kontinuirano raste društveni povrat, pa je tako, kaže Darija Jurica Vuković, lani ostvareno 3,97 eura društvenog dobra na svaki euro koji su uložili u program. “Ponosni smo na našu široku mrežu alumnija koji su sudjelovali u programu, a koji su svojim poslovnim projektima pokazali da jednako vrednuju ljude i planet koliko i novac, odnosno svojim projektima pozitivno utječu na društvo ili okoliš. Neki od njih su i postali međunarodno poznati. Svaka od poduzetničkih priča koja je prošla kroz ovaj program inspirativna je na svoj način. Posebno mi je drago što imamo široku lepezu područja djelovanja naših poduzetnika, pa tako ove godine imamo područje kulture, motorički razvoj i edukaciju djece, robotiku, ekologiju, nenasilne videoigre s elementima hrvatske baštine, turizam i hrvatsku baštinu, građevinu, pa čak, i to po prvi puta, participativno budžetiranje. Sve su to uspješne priče vrijedne pažnje, a veselimo se i budućim poduzetnicima koji će biti dio našeg programa”, kaže D. Jurica Vuković.
