Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Krenula izgradnja najskupljeg projekta od Pelješkog mosta: Kinezi grade za 160 milijuna eura

Autor: Vedran Balen/VL
13. studeni 2025. u 10:19
Podijeli članak —
Najveći pojedinačni projekt Hrvatskih cesta nakon Pelješkog mosta gradi ista kineska kompanija, CRBC - na slici kineski veleposlanik Qi Qianjin/Ivica Galović/PIXSELL

Kineski CRBC gradi 14,7 km dugu dionicu od Brestovca do Godinjaka.

Napokon je započela izgradnja brze ceste od Požeškog Brestovca do čvorišta Godinjak, koja bi nakon čekanja dugog nekoliko desetljeća Požegu trebala izvući iz prometne izolacije. Riječ je o “projektu svih projekata” u Požegi, prometnoj žili kucavici koja će povezati grad s autocestom A3 i izvući ga iz prometne izolacije.

Vrijednost ugovorenih radova na izgradnji 14,75 kilometara duge prometnice, jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Požeško-slavonskoj županiji iznosi 159,8 milijuna eura (bez PDV-a), a izvođač je renomirana kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC). Predviđeni rok izvođenja radova je 48 mjeseci.

Uvođenju izvođača u posao prisustvovao je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je istaknuo kako je riječ o velikom i vrijednom projektu za hrvatsku cestogradnju i Požeško-slavonsku županiju, koja će izgradnjom prometnice biti kvalitetnije povezana s autocestom.

Prioritet brze ceste

“Ovo je najveći pojedinačni projekt Hrvatskih cesta nakon Pelješkog mosta. Imamo izvođača koji je već gradio u Hrvatskoj, upravo Pelješki most. Izgradnja je tehnički vrlo složena, budući da uključuje i tunel, ima dosta mostova i vijadukata, ali projekti su dobro pripremljeni i vjerujem da će sve u roku od četiri godine biti i završeno. Danas u Hrvatskoj dosta gradimo cestovnu infrastrukturu i u ovom trenutku nam je prioritet izgradnja brzih cesta, posebice na kontinentu”, rekao je Butković.

Predsjednik Uprave HC-a Ivica Budimir predstavio je projekt, njegovu važnost i faze provedbe. “Trasa je zahtjevna, ali uz dobru suradnju s izvođačem vjerujemo da će to sve biti u ugovorenim rokovima. Ova će dionica, s drugom koja se priprema, bitno skratiti put, a očekujemo i pojačanu prometnu aktivnost prema Našicama budući da će ovo biti najkraći put do autoceste”, rekao je Budimir.

Poticaj razvoju

Planirana trasa brze ceste započinje deniveliranim čvorištem Brestovac Požeški tipa “poludjetelina”, kojim se omogućuje spoj na državnu cestu DC51. Potom s jugozapadne strane obilazi naselje Daranovci i ulazi u prostor šuma na Babjoj gori, gdje ulazi u planirani tunel dužine 1650 m. U zoni naselja Godinjak trasa se deniveliranim čvorištem spaja na županijsku cestu ŽC4158 (paralelna autocesti A3), a završava neposredno nakon čvorišta Godinjak.

Izgradnjom ceste ostvarit će se preduvjeti za bržu i sigurniju povezanost Požeštine s autocestom A3 i ostatkom Hrvatske te značajno unaprijediti prometna dostupnost i potaknuti daljnji gospodarski razvoj regije.

Autor: Vedran Balen/VL
13. studeni 2025. u 10:19
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close