Zakompliciralo se uvođenje dodatne linije za popularni hrvatski otok, evo i detalja

Autor: Poslovni.hr , 21. lipanj 2023. u 09:31
Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Cijela priča krenula je tako što je Agencija za obalni i linijski promet dobila zahtjev talijanskog brodara

Otok Ugljan najpovezaniji je otok trajektnim i brodskim vezama u Zadarskoj županiji. Dobro bi im došla još možda poneka veza u noćnim satima. Stanovnike tog otoka iznenadila je vijest da će na relaciji Preko – Zadar dodatnu liniju održavati talijanski brodar. Priča se u međuvremenu prilično zakomplicirala, javlja HRT.

U trajektnoj luci u Preku za vrijeme vrhunca turističke sezone velika je gužva. Redovi za trajekt sežu u nedogled. Dolazak još jednog brodara, smatra Jure Brižić, načelnik općine Preko, povećao bi problem.

“Luka Preko nije spremna za primiti dva različita brodara. Premalo je traka koje se nalaze ovdje za ukrcaj. Državna cesta je dvotračna, taj ukrcaj i iskrcaj iz broda je toliko kompliciran i u ljetnim mjesecima, pogotovo kad je riječ o udarnim vikendima to je doslovno kaos”, kazao je načelnik Brižić.

Tu su i benzinska crpka te trajekt koji dolazi s gorivom za brodove. Ljudi bi bili zbunjeni, kaže Brižić i dodaje da ne bi znali gdje će kupiti kartu, za koga su kupili kartu. Teško je to, kaže, u redovima posložiti da to funkcionira.

Ideja o novom brodaru ne sviđa se ni ostalim stanovnicima otoka. Kažu kako im se čini da bi se sve moglo zakomplicirati, da ne vjeruju da bi s novim brodarom bilo bolje, da bi zapravo trebao ostati hrvatski, a ne strani. Stav o dodatnoj liniji i brodu koji bi ju vozio ima i Otočni sabor. Predsjednik Otočnog sabora, Denis Barić, kaže da žele napredovati u standardu s prijevozom, ali napominje da je novi brodar trebao doći bez javnog natječaja.

Cijela priča krenula je tako što je Agencija za obalni i linijski promet dobila zahtjev talijanskog brodara. Sukladno Zakonu, za dodatne linije nije bio potreban javni natječaj, već samo očitovanja jedinica lokalnih samouprava i lučkih uprava. Jedinice lokalne samouprave rekle su da jesu za dodatne linije, ali da s ponuđenim brodom nisu zadovoljni.

” Ja mogu razumjeti načelnika s Ugljana kao i predstavnike lokalne samouprave. Međutim, s obzirom da se radi o strogo formalnom upravnom postupku, trebam uzeti u obzir samo očitovanja temeljem zakona, a to je samo na iskazivanje interesa lokalnih zajednica na povećanu učestalost prijevoza odnosno na red plovila dodatnih putovanja. Starost broda i ostale okolnosti, to se uređuje propisima pomorske administracije i u to ne mogu ulaziti otočni načelnici i lokalna samouprava”, izjavila je Paula Vidović iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.

Najžalostnije je što nas se nije poslušalo, poručuje načelnik općine Preko. “Da je ona postupila stvarno sukladno kako je trebalo postupiti, tj. odbiti i reći da otočani nisu zainteresirani za dodatne linije s takvim trajektom, do ovog rješenja i do ove situacije nikad ne bi došlo”, tvrdi Brižić.

Potom je cijela priča dobila obrat. “Kad se ide na internetske stranice, kad upišete tu tvrtku, onda vam na internetu izađe sve negativno. Nema vam nikakvih pozitivnih stvari o toj tvrtki. Nezamislivo je da Agencija nije provjerila o kome se radi i tko dolazi na područje Republike Hrvatske, istaknuo je Brižić.

“Nažalost, evo u petak osvanulo je da je tvrtka blokirana, da je blokirano 30 milijuna eura na njezinim računima, da su blokirana tri trajekta među njima i taj trajekt koji je trebao ploviti na našoj liniji”, dodao je.

O tome se na upit novinarke HRT-a očitovao punomoćnik talijanskog brodara. “Održavat ćemo liniju Zadar – Preko našim brodom Ulisse, čija je zapljena od strane talijanskog pravosudnog tijela nesporazum koji će sigurno brzo biti razjašnjen. Za razliku od onoga što je izjavljeno, brod je potpuno renoviran i opremljen liftom, što prema našim saznanjima nije slučaj s drugim brodovima koji održavaju tu liniju. U svakom slučaju, ako se oslobađanje ne dogodi u kratkom roku, pokrenut ćemo liniju s brodom sličnih karakteristika.”

Dodatna linija trebala je početi ploviti ovoga tjedna, a hoće li – ne zna se.

“O tome možemo pričati tek kad vidimo da li je brodar prikupio sve podatke odnosno sve zahtjeve. Ovo je, ponovno ponavljam, odobrenje plovidbe agencije, slijedi potvrda o kabotaži, slijedi inspekcijski pregled. Kada bi on to sve obavio i kada bi dobio potrebne suglasnosti onda bi mogli govoriti da će doći održavati liniju Zadar-Preko. Hoće li se to dogoditi ili ne ostaje nam da vidimo u daljnjem postupku, navodi Paula Vidović iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.

U međuvremenu, zbog svih novih okolnosti Općina Preko poslala je Upravnom sudu tužbu u kojoj traži odgodu rješenja o prometovanju dodatne linije do njihovog otoka.

Komentirajte prvi

New Report

Close