Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zagrebačka kompanija Notch mjerka širenje u SAD i arapska tržišta

Autor: Domagoj Puljizović
04. ožujak 2024. u 07:07
Podijeli članak —
Mihael Sedmak; Ivan Belić/PIXSELL; PD

Tvrtka je u izazovnoj godini kao što je bila 2023. ostvarila 17 posto veće prihode.

Domaća IT tvrtka Notch već deset godina uspješno razvija softverske proizvode za velike, uglavnom europske i američke kompanije, a usto pomažu i drugima u razvoju. Tim povodom, razgovarali smo Mihaelom Sedmakom i Ivanom Belićem, koji vode Upravu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Misija Notcha je jasna: pomoći klijentima da optimiziraju svoje procese ili da brže izađu na tržište sa svojim softverom kako bi postali lideri u svojoj domeni”, kaže nam Belić. Od svojih početaka do danas, Notch je napravio ogroman iskorak, tvrdi Sedmak.

Domaća IT tvrtka Notch već deset godina uspješno razvija softverske proizvode za velike, uglavnom europske i američke kompanije, a usto pomažu i drugima u razvoju. Tim povodom, razgovarali smo Mihaelom Sedmakom i Ivanom Belićem, koji vode Upravu.

“Misija Notcha je jasna: pomoći klijentima da optimiziraju svoje procese ili da brže izađu na tržište sa svojim softverom kako bi postali lideri u svojoj domeni”, kaže nam Belić. Od svojih početaka do danas, Notch je napravio ogroman iskorak, tvrdi Sedmak.

Model s dva direktora
“Kontinuirano ostvarujemo rast, čak i u izazovnim godinama poput 2023. u kojoj smo zabilježili povećanje prihoda od 17 posto. U 2022. i 2023. fokus nam je bio i na razvoju novih kompetencija u kompaniji te na pripremi organizacije za rast u sljedeće tri godine”, kazao je.

Upravljačku poziciju u Notchu, dijeli s kolegom Ivanom, koji se u suvodećoj ulozi odlično snašao, kaže. “Kao stručnjaku s velikim menadžerskim iskustvom, koje je stekao u tvrtkama poput SAP-a, Plive, Amplexora, KingICT-a, Ivanu ta uloga i nije novost. Nije bilo uobičajenog vremena prilagodbe. Izazovi koji ga čekaju nisu mu nepoznati, a kao član uprave za strategiju,već je godinu dana duboko involviran u procese koji su obuhvaćeni njegovom novom ulogom”, naglasio je.

Model s dva direktora

Oko 60 posto tvrtki koje su premašile planove odabralo je upravo model upravljanja s dva direktora, pokazalo je istraživanje Harvard Business Reviewa.

Upravljanje tvrtkom je kompleksno i slojevito, pogotovo u tehnološkim tvrtkama koje su usmjerene na agilni način upravljanja, ističe Belić. Mihael je primarno zadužen za rast poslovanja (segment Growth), a Ivan za izvedbu (Performance), ali su obojica uključeni u poslovanje.

Jedan se bavi efikasnošću poslovanja, razvojem ljudskog potencijala i profitabilnosti, a drugi je zadužen za rast, širenje na nova tržišta i izbor pravih tehnologija i partnera s kojima grade poziciju na tržištu.

“Bez kontinuirane komunikacije takav model ne može uspjeti. S nama su još i tri člana Uprave koja svake godine zajednički revidira strategiju i donosi poslovni plan te operativno vodi sve segmente poslovanja. Mihael i ja odlično se nadopunjujemo, što potvrđuje staru uzrečicu da su ‘dvije glave pametnije od jedne’”, objasnio je Belić.

Model upravljanja s dva direktora relativno je slabo zastupljen u Hrvatskoj, dok globalni podaci, prema istraživanju koje je proveo Harvard Business Review, pokazuju da je, primjerice, 60 posto tvrtki koje su premašile planove odabralo upravo “co-CEO model”, odnosno model s dva direktora, pojašnjavaju iz Notcha.

Drugačija pravila
Notch posluje u Zagrebu, Splitu, Frankfurtu, a planira se širiti na SAD i arapska tržišta (GCC), otkrivaju nam. “Iako u SAD-u već imamo stabilnu bazu kupaca, zaključili smo da našu ekspertizu, pogotovo u upravljanju poslovnim procesima (BPM, Camunda) te upravljanju identitetom i pristupom (IAM, Okta), kao i domenama financijskih i osiguravateljskih softverskih projekata, do sada tamo nismo aktivno i fokusirano predstavljali”, istaknuo je Sedmak pa dodao da im je izlazak na zaljevsko tržište iskorak u nepoznato.

“Na tom tržištu vrijede drugačija pravila igre i pristup kupcima. Trenutno smo u procesu učenja, priprema i inicijalnih razgovora s potencijalnim klijentima da bismo do kraja godine bili spremni za prve projekte”, rekao je.

Uz to, u 2024. fokusirat će se na jačanje partnerstva s renomiranim proizvođačima softverskih platformi koje koriste u projektnim isporukama kod velikih korisnika, širenje mreže prodajnih partnera i novi portfelj usluga. Kazali su i što ih izdvaja od ostalih IT firmi.

“Rijetki su timovi koji ulaze duboko u razumijevanje zašto se rješenje radi. Većina klijenata s nama je dulje od tri godine, a neki i od početka, pa se naš odnos pretvorio u iskreno partnerstvo. Smatramo da je kvaliteta naše usluge kao i briga za kupca uz proaktivno predlaganje rješenja naš tajni recept”, poručili su.

Posebno se, kažu, ponose dvama projektima. “U SAD-u smo iz nule za jednu osiguravateljsku kuću radili temeljnu aplikaciju za prodaju osiguranja, a za jednu poznatu građevinsku kompaniju iz Austrije razvili smo portal koji koristi 800 njihovih menadžera da bi na jednom mjestu vidjeli konsolidirane podatke iz različitih sustava i na temelju tih informacija donosili važne odluke”, zaključuju.

Autor: Domagoj Puljizović
04. ožujak 2024. u 07:07
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

<p>ali dosta o meni…</p>

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close