Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

“Zagreb je naš debi izvan Francuske”

Autor: Marina Biluš
30. lipanj 2015. u 17:49
Podijeli članak —
Guy Bodescot

Predsjednik Uprave Société de Distribution Aéroportuaire, francuske kompanije koja će 15 godina upravljati maloprodajnim sektorom ZLZ-a.

Société de Distribution Aéroportuaire (SDA) zajednički je poslovni pothvat međunarodnih kompanija LS travel retail te Aéroports de Paris, a u pariškim zračnim lukama Charles De Gaulle i Orly opslužuju više od 85 milijuna putnika.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prvi iskorak ove tvrtke izvan francuskih granica bit će upravo Zagreb gdje će idućih 15 godina upravljati maloprodajnim sektorom usmjerenim na putnike u međunarodnoj zoni odlazaka u Zračnoj luci. Već sutra ondje otvaraju ekskluzivni Aelia Duty Free shop.  Taj maloprodajni koncept, kako najavljuju, jedinstven je na hrvatskom tržištu, a kupcima će na 600 četvornih metara nuditi luksuzne proizvodne prestižnih svjetskih brendova, od  satova, alkoholnih pića i duhanskih proizvoda preko lokalnih delicija, parfema i kozmetike do visoke mode. Uoči otvorenja, o projektu čije početno ulaganje premašuje milijun eura, za Poslovni dnevnik govori predsjednik Uprave SDA Guy Bodescot. 

Société de Distribution Aéroportuaire (SDA) zajednički je poslovni pothvat međunarodnih kompanija LS travel retail te Aéroports de Paris, a u pariškim zračnim lukama Charles De Gaulle i Orly opslužuju više od 85 milijuna putnika.

Prvi iskorak ove tvrtke izvan francuskih granica bit će upravo Zagreb gdje će idućih 15 godina upravljati maloprodajnim sektorom usmjerenim na putnike u međunarodnoj zoni odlazaka u Zračnoj luci. Već sutra ondje otvaraju ekskluzivni Aelia Duty Free shop.  Taj maloprodajni koncept, kako najavljuju, jedinstven je na hrvatskom tržištu, a kupcima će na 600 četvornih metara nuditi luksuzne proizvodne prestižnih svjetskih brendova, od  satova, alkoholnih pića i duhanskih proizvoda preko lokalnih delicija, parfema i kozmetike do visoke mode. Uoči otvorenja, o projektu čije početno ulaganje premašuje milijun eura, za Poslovni dnevnik govori predsjednik Uprave SDA Guy Bodescot. 

Zašto je SDA odlučio prvu trgovinu izvan Francuske otvoriti baš u Zagrebu?
Zapravo, SDA kao podružnica Aéroports de Paris, nije sam odlučivao o tome, već smo jednostavno slijedili međunarodni razvoj kompanije na europskom tržištu. No činjenica da je Hrvatska ušla u EU i da vaša zemlja, kao destinacija, ima velik potencijal u budućnosti, poduprla je odluku da krenemo s ovim projektom. I oduševljeni smo što ćemo pokrenuti još veću i jedinstveniju trgovinu u sklopu posve nove Zagrebačke zračne luke. 

 

12mil.

eura godišnje ulaže u svoje trgovine SDA

Jeste li istraživali naše tržište i kakvi su rezultati? Postoji li dugoročan, snažan potencijal? 
Proveli smo neka istraživanja koja predviđaju rast međunarodnih putovanja iz ZLZ-a i prema njemu, kao i ostalih aerodroma u Hrvatskoj. Uvjereni smo da će hrvatski putnici i naši potencijalni kupci po Europi i svijetu putovati puno više u budućnosti. Upravo zato smo odlučili prodavati i inozemne i domaće brendove u našoj trgovini. Gledano s poslovne strane, smatramo da će Europa Zagrebu omogućiti znatan rast i da će se u ovom gradu osjetno povećati broj internacionalnih kompanija. 

Kakvi bi vam rezultati bili zadovoljavajući, barem u prvoj godini poslovanja u Zagrebu? 
Definirali smo jasne ciljeve za svaku godinu. Govorimo li o 2015., nije riječ samo o debiju naše trgovine, već i o svojevrsnom testu za veliko otvorenje nove Zračne luke. Zato naš cilj nije samo dosegnuti zadane razine prodaje, već osigurati da naše poslovanje teče dobro i da klijenti uživaju u ponudi koju ćemo im osigurati, a najvažnije – da naučimo kako uspješno uslužiti hrvatske potrošače. Itekako sam svjestan važnosti kvalitetnih usluga u Parizu i Zagrebu i stoga se naše osoblje intenzivno educira. 

Jesu li u planu trgovine i u drugim dijelovima Hrvatske? 
U sklopu zagrebačkog aerodroma otvorit ćemo nekoliko trgovina, najveća je već dogovorena i planira se. Ostale će se definirati na temelju iskustva kojeg steknemo u dućanu koji ćemo otvoriti sutra. Nemamo namjeru otvarati trgovine u samom gradu, ali razmatrat ćemo sve mogućnosti vezane za međunarodne putnike. U svakom slučaju, u prvih nekoliko godina u Zagrebu saznat ćemo više o potencijalima daljnjeg razvoja. 

Koliko novih radnih mjesta može biti otvoreno u sklopu  vašeg prvog hrvatskog projekta? 
Plan nam je prije svega osigurati izvrsne karijerne mogućnosti za članove osoblja koje smo preuzeli od stare uprave ZLZ-a, prvo ćemo ulagati u te ljude. Uz to, već smo osigurali šest radnih mjesta za mlade hrvatske menadžere s međunarodnim obrazovanjem i karijerama. Dolaze iz različitih kompanija sjajnog 'backgrounda' poput Sephore i Zare. Naravno da ćemo zapošljavati još ljudi usporedno s rastom na tržištu. Ne znam koliko, ali mogućnosti će biti. 

Kakvi su rezultati poslovanja SDA u Parizu?
Naša se prodaja između 2010. i 2015. godine povećala 55 posto, trenutno zapošljavamo 2000 ljudi, a SDA ulaže oko 12 milijuna eura u koncepte, dizajn i renoviranje trgovina svake godine.

Autor: Marina Biluš
30. lipanj 2015. u 17:49
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close