Zagreb ide u temeljitu obnovu? Garaže pod zemljom, micanje automobila iz centra, zeleni parkovi…

Autor: Poslovni.hr , 15. veljača 2021. u 08:45
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Riječ je, naime, o bloku zgrada koji omeđuju ulice Dalmatinska, Frankopanska, Ilica i Medulićeva.

Želimo kreirati okvir za ‘zelenu’ obnovu središta grada, a time i podlogu za ‘zeleni’ razvoj usmjeren prema obnovi i dekarbonizaciji građevinskog fonda – najavljuje Jutarnjem listu Ivica Rovis iz Zavoda za prostorno uređenje Grada Zagreba. Taj zavod predvodi izradu pilot-projekta nazvanog Blok_19 koji bi gradonačelnik Milan Bandić trebao prezentirati na godišnjicu potresa u Zagrebu, 22. ožujka.

Riječ je, naime, o bloku zgrada koji omeđuju ulice Dalmatinska, Frankopanska, Ilica i Medulićeva, a gradski čelnici u suradnji sa stručnjacima okupljenima u takozvanom Savjetu za koordiniranje aktivnosti vezanih za izradu programa cjelovite obnove povijesne jezgre grada Zagreba već gotovo godinu dana rade na tom projektu. Savjet ima predsjednika, zamjenika predsjednika i 22 stručnjaka. Ideja je bila da se tako analiziraju svi zagrebački blokovi, no s obzirom na to da Blok 19 gradski čelnici analiziraju već godinu dana, kad bi se radio cijeli grad, pitanje je kad bi se išta obnovilo. Uglavnom, taj Blok 19 bi trebao biti konkretizacija rješenja koje se planira za Donji i Gornji grad te Kaptol. Prometna studija, doznajemo, napravljena je za Donji i Gornji grad te Kaptol, a ona predviđa izgradnju većeg broja garaža za domicilno stanovništvo, ukidanje parkinga na ulicama te micanje automobila iz centra. Išlo bi se prema otvaranju gradskih blokova, koji bi pješacima omogućili brže kretanje, te većem broju biciklističkih staza. Vlada je, naime, Zagrepčanima poslije potresa ponudila novac za kupnju bojlera i plaćanje hitnih popravaka te zakonski okvir za sufinanciranje konstruktivne obnove, a Grad Zagreb ima dodatne planove.

– Dalmatinski park bi se još jače zazelenio, možda bi se još neki prolaz otvorio, dvije garaže našle bi svoje mjesto pod zemljom, fasade bi postale fotosenzitivne, zgrade otporne na razorne potrese, energetski obnovljene, promet bi se prilagodio, dekarbonizirao… – prepričava Jutarnjem listu ukratko viziju Bloka 19 jedan od članova savjeta koji je želio ostati anoniman.

Većina članova Savjeta ne želi javno govoriti do čega su došli jer se cijeli projekt drži u strogoj tajnosti do prezentacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close