‘Zagreb i Hrvatska sigurna su poslovna odredišta’

Autor: Lucija Špiljak , 10. ožujak 2020. u 21:59
Foto: GORAN STANZL/PIXSELL

Skup dionika kongresne industrije okupio aktere iz 20-ak država. Potrošnja poslovnih gostiju 3-5 puta veća od ostalih turista

U zagrebačkom danas završava trodnevni Croatian Meeting Experience Summit – Meetex, u organizaciji Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT). Drugo izdanje ovog mitinga okuplja 150 najvažnijih dionika kongresne industrije i međunarodne kupce iz 20-ak država, zainteresirane za organizaciju događanja u Hrvatskoj. Kako je navela Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba, stigli su kupci iz SAD-a, Rusije, Ukrajine, Turske i Izraela što pokazuje da postoji interes za grad i Hrvatsku kao sigurna turistička i poslovna odredišta.

Privući nama najbliže poslovnjake

Fokus događanja je srednja, sjeverna i zapadna Europa. Raznovrsni sadržaj može im se i mora ponuditi i drugim mjesecima, ne samo ljeti, i u regijama izvan obale

“Poslovni turizam u Zagrebu nastavlja rasti, u gradu je 2019. održano gotovo 800 skupova s više od 120.000 ljudi, što je više od 50% svih poslovnih skupova u Hrvatskoj. Prema podacima organizacije International Congress and Convention Association – ICCA za 2018. , od promatranih 465 destinacija, Zagreb je na 68. mjestu, a od 200 europskih destinacija je na 36. mjestu kongresnih gradova. Poslovni segment za Zagreb je značajan zbog velikog udjela u ukupnom turističkom prometu tijekom zime, proljeća i jeseni; potrošnje poslovnih gostiju koja je, prema procjenama, 3-5 puta veća od potrošnje ostalih turista te jačanja imidža destinacije Zagreb u svijetu”, poručila je Bienenfeld.

Odlične reakcije

No, na ovogodišnjem Meetexu od 1195 ugovorenih sastanaka su s otkazivanjima došli na 1094 sastanka, od planiranih 60 došla su 53 izlagača, ali povratne reakcije su odlične, kako je istaknuo Ranko Filipović, predsjednik HUPKT-a. Fokus događanja je srednja, sjeverna i zapadna Europa jer je, ističe Filipović, riječ o najbližim tržištima koja Hrvatskoj mogu donijeti različite poslove.

“Raznovrsni sadržaj može se i mora ponuditi i u drugim mjesecima, ne samo ljeti, i u regijama izvan obale”, poručio je Filipović.

Moderator Rob Davidson iz Velike Britanije, doajen u kongresnom turizmu, upozorio je na izazove s kojima se industrija u ovom trenutku suočava.

‘Kad-tad dođe pad’

“Ne znamo koliko će dugo trajati situacija s koronavirusom, no činjenica je da će značajno utjecati na poslovni turizam. Suočeni smo s otkazivanjima i odgodama događanja, no to ljudima u ovoj industriji daje više vremena u hospitality i event managementu da razviju nova znanja i vještine, promijene strategiju kako bi, kada ovo razdoblje završi, bili mudriji i spremniji za nove izazove”, poručio je Davidson. S njime se, među izlagačima, slaže Marina Raič-Bobić, vlasnica dubrovačke putničke agencije 360° Incentives & More.

“Svi smo u neizvjesnoj situaciji i još ne znamo kako će se odraziti na turističku godinu. Ne bismo trebali previše paničariti već pokušati nastaviti sa svakodnevnim poslom i iskoristiti vrijeme. Imali smo odlične rezultati zadnjih 5-6 godina u turizmu, no kad-tad se svatko suoči i s padom”, smatra Raič-Bobić.

Komentirajte prvi

New Report

Close