Za prilagodbu tržištu HP traži partnera i plaća do 800 tisuća eura

Autor: Marija Brnić , 04. srpanj 2023. u 14:00
Zahtjev je HP-a da konzultanti obuhvate najbolja rješenja i prakse u industriji poštanskih operatera i logističara/M. Prpić/PIXSELL

Oglašeni natječaj najava novog modela rada, detalji plana bit će poznati početkom 2024.

Prvi put nakon 15 godina Hrvatska pošta (HP) priprema se za ozbiljnu reorganizaciju, a za osmišljavanje plana kako će izgledati nova struktura i koje su promjene potrebne kako bi se prilagodili potrebama na tržištu i bili efikasni, državno poduzeće zatražilo je pomoć stručnjaka. Oglašen je natječaj kojim se očekuje partnera za ovaj posao.

Trenutno HP ima tri glavne operativne divizije: Pošta, kroz koju se odvija prijem i otprema, te isporuka pošiljki, Ekspres, koja je fokusirana na brzu dostavu paketa, te Mreža, kojom su obuhvaćeni poštanski uredi. Divizija Podrška oslonac je za poslovanje, od financija i računovodstva do upravljanja nekretninama. HP ima još dvije tvrtke kćeri – MIPS koja se bavi razvojem IT rješenja, te Locodels, u čijoj je nadležnosti pružanje usluga istodnevne ili 120-minutne dostave.

Ovaj angažman trebao bi osigurati podršku strategiji Pošta 2025(30), unapređenje poslovanja i smanjenje troškova poslovanja, te osigurati povećanje konkurentnosti na sve življem tržištu.

Zahtjev je HP-a da konzultanti koje će odabrati obuhvate najbolja rješenja i prakse u industriji kojom se bave, dakle poštanskih operatera i logističara, a prijedlog bi trebao obuhvatiti tri faze. Početno bi trebalo proučiti postojeći sustav i njegovo funkcioniranje, od poslovnih procesa, strukture radnih mjesta, rezultata i sustava nagrađivanja, pa i ugovora o radu i kolektivnog ugovora, do analize postojećeg modela upravljanja. Angažirani stručnjaci trebali bi dati svoje ocjene sustava i dokumenata, a na temelju toga ići u drugu fazu, definiranja nove organizacijske strukture.  Ona predviđa detektiranje ključnih prioriteta i potencijala, definiranje mjera reorganizacije u dijelu optimizacije procesa i digitalizacije, kao i radnih mjesta i modela upravljanja. U toj fazi očekuje se dobiti i organigram novog ustrojstva sa svim jedinicama i njihovom hijerarhijom i odgovornostima.

U trećoj fazi predviđa se implementacija novog modela ustroja, odnosno konzultanti će definirati projektni tim i sustav izvještavanja o uvođenju novog ustroja i pravila, pomagat će u izradi dokumentacije potrebne za provođenje, poput ugovora o radu, pravilnika o plaćama i o upravljanju radnim učinkom, te pripremiti komunikaciju o uvođenju novog organizacijskog sustava.

U HP ovaj posao spremni su platiti do 800 tisuća eura, bez PDV-a, a natječaj je otvoren do 4. kolovoza. Inače atipično za ovakve natječaje, cijena ima manji utjecaj kod ocjenjivanja ponuda, donosi tek 20 od 100 bodova. Ključni će biti stručnjaci kojima raspolažu kandidati, koji moraju imati specifična znanja. Za izradu rješenja nove organizacijske strukture potencijalni partner imat će šest mjeseci nakon zaključenja ugovora, što znači da će detalji novog plana biti poznati u prvom dijelu iduće godine.

“Reorganizacija Hrvatske pošte je jedan od glavnih strateških projekata sadržanih u novoj korporativnoj strategiji Pošta2025(30), usmjerenoj na daljnji razvoj poslovanja, povećanje produktivnosti i konkurentnosti. Nakon investicija u infrastrukturu i tehnologije u protekom strateškom razdoblju, reorganizacija pretpostavlja stvaranje poslovne infrastrukture kao jednu od pretpostavki za kreiranje novih modela poslovanja”, poručuju iz državne kompanije, s posebnim naglaskom da je namjera da s novom organizacijom želi nastaviti i s povećanjem zadovoljstva svojih radnika, stvarajući im pretpostavke za povećanje produktivnosti, profitabilnosti i primanja te dodatni razvoj kompetencija i privlačenje novih talenata.

Komentirajte prvi

New Report

Close