Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Za povratak Rusa treba puno novca i manje Googlea

Autor: Marija Crnjak
29. kolovoz 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Hrvoje Jelavić/PIXSELL

HTZ je ove godine u Rusiju i Ukrajinu kroz opće oglašavanje, udruženo oglašavanja i dodatne mjere uložio 6,7 milijuna kuna.

Domaća turistička industrija, koja je u ovoj godini pretrpjela dvoznamenkaste minuse s ruskog tržišta, najviše zbog uvođenja viza za Ruse i Ukrajince, već je započela pregovore s organizatorima putovanja za 2014. godinu. Cilj je vratiti goste, odnosno prije svega turoperatore od kojih su mnogi zbog niza okolnosti u ovoj godini odustali od Hrvatske, te ponovno napraviti solidnu bazu za rast tog vrijednog tržišta. Vize više ne bi smjele biti problem, no za iduću godinu će biti presudna jaka oglasna kampanja i pametna prodajna politika.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naši sugovornici tvrde da će ključna biti nacionalna promidžba, odnosno aktivnosti HTZ-a te konkretna ulaganja u tržište koje se mora ponovno osvojiti. “Na rusko tržište u idućoj godini moramo uložiti višestruko više nego u 2013., i to najviše u čartere, jer su redovne linije dvostruko skuplje. Također, na ruskom online tržištu Hrvatska je gotovo nevidljiva, što je nedopustivo jer radi se o tržištu koje je zatrpano brojnim marketinškim porukama s drugih destinacija. Pritom treba imati na umu da se radi o specifičnom tržištu na kojem Google ‘ne pali’”, pojašnjava naš sugovornik koji je u izravnom kontaktu s ruskim turoperatorima.

Domaća turistička industrija, koja je u ovoj godini pretrpjela dvoznamenkaste minuse s ruskog tržišta, najviše zbog uvođenja viza za Ruse i Ukrajince, već je započela pregovore s organizatorima putovanja za 2014. godinu. Cilj je vratiti goste, odnosno prije svega turoperatore od kojih su mnogi zbog niza okolnosti u ovoj godini odustali od Hrvatske, te ponovno napraviti solidnu bazu za rast tog vrijednog tržišta. Vize više ne bi smjele biti problem, no za iduću godinu će biti presudna jaka oglasna kampanja i pametna prodajna politika.

Naši sugovornici tvrde da će ključna biti nacionalna promidžba, odnosno aktivnosti HTZ-a te konkretna ulaganja u tržište koje se mora ponovno osvojiti. “Na rusko tržište u idućoj godini moramo uložiti višestruko više nego u 2013., i to najviše u čartere, jer su redovne linije dvostruko skuplje. Također, na ruskom online tržištu Hrvatska je gotovo nevidljiva, što je nedopustivo jer radi se o tržištu koje je zatrpano brojnim marketinškim porukama s drugih destinacija. Pritom treba imati na umu da se radi o specifičnom tržištu na kojem Google ‘ne pali’”, pojašnjava naš sugovornik koji je u izravnom kontaktu s ruskim turoperatorima.

S 12 gradova spali na dva

Kako doznajemo od hotelijera, niz turoperatora pokušava iskoristiti slabiju poziciju i činjenicu da će hrvatska strana biti spremna na ustupke, no njima ne pada na pamet snižavati cijene. Umjesto toga, svojim ruskim partnerima toplo preporučuju da uzmu novac za zajedničku promociju od Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koja je nedavno objavila javni poziv za udružene aktivnosti u 2014. godini. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, broj dolazaka ruskih gostiju u razdoblju od siječnja do srpnja 2013. pao je za 21,26 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok su turistička noćenja s ovog tržišta u padu od 20,16 posto.

Neka predviđanja govore da bi na godišnjoj razini pad mogao biti oko 30 posto, što znači da će umjesto dvjestotinjak tisuća ruskih i ukrajinskih turista ove godine u Hrvatskoj biti oko 140 tisuća. Dok su prošle godine čarteri letjeli iz 12 gradova regije, u 2013. se leti iz svega dva grada, a broj čartera iz Moskve smanjen je za 40 posto. U HTZ-u poručuju da će sve marketinške aktivnosti za iduću godinu biti poznate kad se usvoji program rada HTZ-a za 2014. godinu. To pak iz iskustva prošlih godina neće biti prije prosinca, no u HTZ-u ističu da su već sad u pregovorima za marketinške aktivnosti za Rusiju. “Cilj nam je da se u suradnji s privatnim sektorom tijekom narednog perioda, a u okviru priprema za sljedeću turističku sezonu, snažno repozicioniramo na tom tržištu”, poručuju u HTZ-u.

Inače, HTZ je ove godine u tržišta Rusije i Ukrajine kroz opće oglašavanje, kroz program udruženog oglašavanja te dodatne tržišne mjere uložio 6,7 milijuna kuna. Iako neki izvori tvrde da je program udruženog oglašavanja na ruskom tržištu realiziran samo 15 posto, dijelom zbog bankrota pojedinih turoperatora, u HTZ-u tvrde da su njihove aktivnosti na tržištu u cijelosti realizirane, pa čak i od strane jednog touroperatora koji je otišao u stečaj.

Najviše pogođena Istra

Iako nismo dobili službene podatke po županijama, saznajemo da je pad najviše pogodio Istru, u kojoj je inače najveći udjel gostiju s ruskog i ukrajinskog tržišta, pa su neke hotelske kuće zabilježile pad od gotovo 40 posto. “Do sad smo jako dobro radili s Rusima na obostrano zadovoljstvo i ova je godina bila vrlo nezgodna za te odnose. Djelomice smo nadomjestili manjak s tog tržišta, no ruski gosti su nam važni i planiramo intenzivne razgovore s partnerima, od kojih su neki već izrazili želju za suradnjom za iduću godinu. Također, pregovaramo s turoperatorima koji jako dobro kotiraju na ruskom tržištu, a još nikad nisu radili Hrvatsku i stoga će biti naši novi partneri. No mnogo toga je još neizvjesno i spremni smo se i u idućoj godini po potrebi prebaciti na druga tržišta”, pojašnjava jedan istarski  hotelijer.

Imidž

Valamar:  važni sajmovi i regije

U Grupaciji Valamar ističu važnost ulaganja u specijalizirane turističke sajmovime, kao i prezentacije turističkih proizvoda po regijama širom Rusije i Ukrajine. Također, izrazito je bitno poboljšati imidž Hrvatske kroz intenzivniji PR i društvene mreže. I sami hotelijeri zajedničkom inicijativom mogu uvelike doprinijeti poboljšanju imidža destinacija, odnosno naše turističke ponude kroz jaču povezanost i suradnju s turoperatorima, kroz zajedničku promociju i projekte s turoperatorima, predstavljanje na sajmovima.

Autor: Marija Crnjak
29. kolovoz 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Ne treba toliko novaca koliko se treba izvući nekom iz pakšua.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close