Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
PD Code
Nova strategija

Vrijeme novih formata: kako Velesajam stvara sajmove koji mijenjaju zajednicu

U drugoj polovini godine Zagrebački velesajam otvara novo poglavlje – ono u kojem se sajmovi ne mjere samo brojem izlagača i posjetitelja, nego i dubinom svojih poruka i tragom koji ostavljaju u zajednici.

Autor: Promo
30. svibanj 2025. u 22:00
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Zagrebački velesajam u novoj paradigmi

Na prvi pogled, sve izgleda poznato – velika sajamska događanja vraćaju se na scenu Zagrebačkog velesajma: Ambienta, Interliber, CroAGRO, Sajmovi hrane i zdravog življenja te, nakon dugog vremena ponovno na kalendaru, Modernpak i Intergrafika. No iza tih naziva prepoznatljivih poslovnoj i široj zajednici odvija se snažna promjena – ona koja ne počiva samo na brojkama, kvadratima i logistici, već na ideji da sajmovi mogu biti pokretači dublje, društveno relevantne transformacije.

Strategija za drugu polovicu 2025. godine otvara prostor za sadržaje koji nisu tu samo radi gospodarske snage, nego i radi poruke. Već tradicionalni i snažni sajmovi se nadograđuju, proširuju, dobivaju novo značenje – postaju mjesta na kojima se društvena odgovornost, održivost, empatija i poduzetništvo susreću na istoj izložbenoj površini.

Ambienta i #StanZaSutra

Tako u okviru 52. po redu međunarodnog sajma namještaja, unutarnjeg uređenja, graditeljstva i hotelsko-ugostiteljske opreme Ambienta 2025, koji će u rujnu na 19.000 m2 odnosno u osam paviljona već tradicionalno predstaviti najbolje iz sektora, predstavljamo projekt #StanZaSutraodrživi stan za bolje sutra koji pokazuje kako briga za okoliš i društvena odgovornost koegzistiraju u konkretnom prostoru. Riječ je o izložbenom stanu čiji postav spaja dizajn, funkcionalnost i održivost koristeći reciklabilne materijale i eko certificirane proizvode. No ono što #StanZaSutra čini uistinu posebnim jest njegov život nakon sajma – cijeli stan, sa svim namještajem, uređajima i dekorom, bit će doniran jednoj stambenoj zajednici mladih bez roditeljske skrbi koji nakon punoljetnosti i izlaska iz doma u takvim zajednicama nastavljaju život.

Time projekt postaje snažna poruka – da #StanZaSutra nije samo prikaz brige za okoliš i održivih rješenja u opremanju interijera, nego i briga za sutrašnjicu mladih kojima Velesajam uz podršku partnera na ovaj način doprinosi osjećaju pripadnosti, dostojanstva i topline doma.

ESG načela bit će u fokusu i kroz cijeli jedan paviljon Ambiente posvećen inovacijama u održivoj gradnji – od ekološki prihvatljivih materijala do energetski učinkovitih sustava, a to će biti i jedna od tema velike konferencije Graditeljstvo i investicije 2025 koja će kao popratno stručno događanje sajma okupiti ključne aktere te otvoriti dijalog o budućnosti sektora – kako graditi bolje, odgovornije, dugoročno – od makroekonomskih uvjeta do konkretnih tehnoloških rješenja i problematike radne snage, te će biti idealna prilika za umrežavanje struke.

Interliber: knjiga kao mjesto susreta

I knjiga, kao i dom, može biti utočište. Zato 47. Interliber, međunarodni sajam knjige koji svake godine u studenom privuče više od sto tisuća ljubitelja pisane riječi, ove godine dobiva dvije nove dimenzije koje izlaze iz okvira standardne sajamske dinamike.

Prva je Book club „Čitaš li žene?“, platforma koja okuplja žene liderice iz poslovnog sektora u neformalnom, inspirativnom okruženju knjige i dijaloga. Cilj inicijative je promovirati žensko autorstvo i otvoriti prostor za razmjenu mišljenja, ali i stvoriti čitateljsku zajednicu poslovnih žena koja traje cijelu godinu, odnosno nadilazi termin samog sajma. Book club susreti zamišljeni su kao dvomjesečna afterwork comfort okupljanja uz dijalog o odabranim naslovima. Prvo okupljanje članica bit će već u rujnu, a na samom Interliberu obilježit će se pokretanje tog novog formata kroz Afterwork Women Book Club Party koji slavi snagu žena koje čitaju, vode i mijenjaju.

Drugi novi segment unutar Interlibera – „Pričam ti priču – bajka u našim rukama“ – usmjeren je na najmlađe posjetitelje. Svjesni utjecaja digitalnih medija i novih oblika konzumacije sadržaja, ovim programom cilj je vratiti u fokus „dobru staru bajku“ koja je često prvi dodir djeteta s knjigom i ključan temelj za razvijanje čitateljske navike. Kroz niz interaktivnih aktivnosti za djecu različite dobi, bajka će oživjeti u posebno osmišljenom prostoru sajma: djeca će postati glumci u pop-up predstavama, stvarati vlastite priče, susresti likove iz bajki i uživati u svijetu mašte koji briše granice stvarnog i nestvarnog.

CroAGRO i Prvi sajam poslova: poljoprivreda koja traži ljude

U prosincu, zajedno sa Sajmovi hrane i zdravog življenja, održava se i CroAGRO – peti po redu međunarodni sajam poljoprivrede, mehanizacije i poljoopskrbe, no ove godine dolazi s važnim dodatkom: Prvim sajmom poslova u poljoprivredi i agrobiznisu.

Time Zagrebački velesajam izravno odgovara na jedno od najhitnijih pitanja sektora – nedostatak radne snage. Kroz umrežavanje poslodavaca, obrazovnih i državnih institucija sajam otvara vrata dijalogu o budućnosti ruralnog razvoja s naglaskom na zanimanja u sektoru, a konferencija Održiva radna snaga: put ka učinkovitoj poljoprivredi daje okvir za konkretna rješenja.

Start-up zona: gdje se rađa novo

Na svakom od ovih sajmova, uz sve postojeće segmente, pojavit će se nova, dinamična točka – Start-up zona. Ovdje će svoje mjesto pronaći mlade tvrtke, timovi i pojedinci s idejama koje tek traže svoje tržište.

Neće to biti samo prostor za izlaganje, nego zona susreta, inspiracije, potencijalnih ulaganja i novih početaka. Zagrebački velesajam time jasno poručuje: inovacija nije rezervirana samo za visoku tehnologiju – ona pripada i gradnji, knjizi, poljoprivredi, interijeru… pripada svima koji imaju hrabrost stvarati.

Sajmovi s trajanjem: prije, tijekom i poslije

Svi ovi noviteti nisu samo dopune postojećim sadržajima – oni su jasan pokazatelj nove paradigme. Zagrebački velesajam je, osim središta sajamske industrije, mjesto na kojem se raspravlja, pokreće i ostavlja trag. To su sajmovi koji traju – ne samo unutar svojih termina, već i dugo nakon što se paviljoni zatvore, svjetla ugase, a posjetitelji krenu kućama. Sajmovi koji ulaze u zajednicu i ostaju tamo kao ideje, kontakti, projekti i – ne manje važno – osjećaji.

Autor: Promo
30. svibanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close