Vrijednost online transakcija porasla 38 posto

Autor: Jadranka Dozan , 19. siječanj 2021. u 22:00
HNB je analizirao potrošačke navike u Hrvatskoj/M. LUKUNIĆ/PIXSELL

Od ožujka do listopada 2020. broj internetskih transakcija u odnosu na isto razdoblje godinu ranije povećao za oko 34 posto.

O utjecaju pandemija koronavirusa na potrošačke navike hrvatskih građana dosad je provedeno više istraživanja.

Jedno takvo objavio je jučer i HNB, čija analiza navika plaćanja kaže da se od ožujka do listopada 2020. broj internetskih transakcija u odnosu na isto razdoblje godinu ranije povećao za oko 34 posto, a njihova vrijednost porasla je oko 38 posto.

Usto, udjel kartičnih plaćanja lani je bio pet postotnih bodova veći.

Iako građani u maloprodaji uobičajeno preferiraju fizičku kupovinu i gotov novac, pandemija, ali i potres u Zagrebu i okolici, ostavili su traga na navikama u smislu ubrzavanja stope rasta internetske kupnje i udjela bezgotovinskih plaćanja u odnosu na gotovinu, ističe u novom HNBlogu direktor Direkcije za nadzor platnog prometa Tomislav Mišić.

Prema toj analizi, udjel kartičnih plaćanja u ukupnom broju fiskaliziranih računa u cijeloj 2020. iznosio je nešto više od petine (21%), dok je godinu prije njihov udjel bio16 posto. Prijašnjih godina udjel kartičnih plaćanja prosječno je rastao znatno sporije, po dva postotna boda.

Promatraju li se vrijednosti transakcija kartičnih plaćanja u ukupnoj vrijednosti fiskaliziranih računa, njihov je udjel porastao sa 44 na 46 posto, što potvrđuje da se za karticama pri plaćanju sve više poseže i za manje iznose računa.

Komentirajte prvi

New Report

Close