Više poslovnih putovanja u RH – OnsiteHub ima rješenje

Autor: Josipa Ban , 01. rujan 2023. u 08:00
Milana Martinović Koprivnjak, osnivačica i direktorica platforme OnsiteHub/Z. Barišin/PIXSELL

U poslovnim putovanjima leži ogroman turistički potencijal koji Hrvatska uopće ne koristi. Mlada poduzetnica to želi promijeniti.

Milana Martinović Koprivnjak već se godinama bavi “retreatom”, odnosno organizacijom poslovnih druženja namijenjenih tvrtkama čiji su zaposlenici “razbacani” po svijetu. Takve kompanije, objašnjava, imaju običaj okupiti svoje zaposlenike na jednom mjestu (“onsite”), jednom ili više puta godišnje.

No, ne okupljaju se, kaže Milana, da bi se zabavljali, već da bi radili, dogovarali poslovne strategije, planirali, završavali određene projekt… Tek kada završe s poslom kreće ležerno druženje i zabava. Organizirati takva putovanja, koja najčešće traju od pet do sedam dana, kaže Milana, nimalo nije jednostavno.

Sudionici, naime, dolaze iz svih krajeva svijeta, što zahtjeva posebnu logistiku, a osim toga treba pronaći prostor koji ispunjava razne tehničke uvjete. No, Milana ima puno iskustva. Godinama je radila baš kao i oni za koje je organizirala putovanja – za stranu kompaniju za koju je, od kuće iliti na daljinu, radilo 20-ak ljudi iz cijele Europe.

Želja joj je, kaže, oduvijek bila pokrenuti nešto svoje, a ove se godine na to napokon i odlučila te je u travnju otvorila OnsiteHub. No, Milani, koja u poduzetničkim počecima nije sama već joj pomaže suprug Krunoslav Koprivnjak, nije cilj samo biti “svoj gazda”.

I do 400 eura dnevno

Na takvim se putovanjima dnevno po osobi potroši u prosjeku od 200 do 400 eura, a obično se odvijaju u proljeće ili jesen.

Njezina je ideja pozicionirati Hrvatsku kao atraktivnu destinaciju baš za takvu vrstu poslovnih putovanja koja su eksplodirala nakon pandemije. Naime, tijekom korone su brojne kompanije i izvan IT i tehnološkog sektora shvatile da im ne trebaju fizički uredi. No zato im, barem jednom godišnje, trebaju zajednička druženja. Milana je u tome prepoznala priliku ne samo za sebe, već i za Hrvatsku.

Najviše u Srbiji
“Htjela bih predstaviti domaću ponudu i staviti je na svjetsku mapu. Hrvatska ima veliki potencijal i nekoliko idealnih lokacija. Također, usluga je kod nas u puno aspekata na mnogo višoj razini u odnosu na lokacije koje su se profilirale u ovakvoj vrsti turizma, poput Portugala i Španjolske”, ističe. No, staviti Hrvatsku na svjetsku mapu neće biti lako. OnsiteHub je, od početka poslovanja, kaže Milana, dakle u svega par mjeseci, odradio već sedam “retreatova”.

Klijenti su im strane, uglavnom tehnološke kompanije, a sva poslovna putovanja koja su odradili organizirana su bila izvan Hrvatske. Najviše, 50% njih, u Srbiji, potom u Italiji i Turskoj. Planovi za sljedeću godinu OnsiteHuba, pak, nisu skromni. Milana kaže da im je plan organizirati deset puta više ovakvih poslovnih putovanja i događanja. A Hrvatske, u kojoj javne financije dobrim dijelom ovise o tri mjeseca turističke sezone, nema na karti “retreatova”. “Više je razloga zašto je tome tako”, kaže Milana.

Prije svega ovakva vrsta putovanja, na kojima se po osobi dnevno prosječno troši između 200 i 400 eura, obično se odvija u proljeće ili jesen. Kompanije izbjegavaju špicu sezone, objašnjava Milana. Usto, klijentima je jako važno da je zemlja dobro povezana, odnosno da je u blizini lokacije na koju putuju zračna luka kako bi do smještaja mogli doći u roku od sat vremena. Usto, mjesto održavanja okupljanja i smještaja – hotel, kamp, glamping, planinski resort…- mora zadovoljavati određene tehničke uvjete.

“Mora imati brzi internet, dovoljno konferencijskih dvorana i prostora za rad, dovoljan broj priključaka za prijenosna računala, kvalitetne, ergonomske stolce… Usto, lokacija mora nuditi dodatan sadržaj kako bi oni koji su cijeli dan radili nakon posla mogli uživati u raznim rekreativnim ili zabavnim sadržajima”, objašnjava Milana.

Sve ovo za svoje klijente rade Milana i njen suprug. Pružaju uslugu kompletne logistike, od pronalaska smještaja, transfera te organizacije timskih aktivnosti. A to je u Hrvatskoj, posebno u pred i posezoni vrlo izazovno.

Prije svega, ističe Milana, nakon sezone većina lokacija, posebno onih na Jadranu, a koje su kompanijama najzanimljivije, nije povezana avionskim linijama. Također, dobar se dio hotela kasno otvara, odnosno rano zatvara. Problem, dakle, nije niti ponuda niti usluga, nego činjenica da smo isključivo orijentirani na ljetnu sezonu, nakon koje sve zamire.

A potencijala za produljenje te sezone, napominje Milana, puno je. Poslovna putovanja, odnosno “retreatovi”, samo su jedan segment. A što je s kongresnim ili sportskim turizmom, pita se. Tu su i digitalni nomadi, nastavlja. “Netko se mora ozbiljno pozabaviti našom turističkom strategijom”, napominje.

No, bez obzira na ove nedostatke osnivačica OnsiteHuba, i ovaj vid turizma planira dovesti u Hrvatsku. Kaže da pregovara s nekoliko partnera te da su na dobrom putu realizacije suradnje. Kao lokacije za takva putovanja zanimljivi su im Zadar, Split, Dubrovnik te Istra, a veliki potencijal ima i Slavonija.

Konkurentska Slavonija
“Više od 50% upita koje dobivamo odnosi se na manje razvikane i mirnije lokacije jer neki klijenti žele što manje distrakcija. Žele da njihovi zaposlenici budu na jednom mjestu kako bi se mogli bolje upoznati i povezati. Istovremeno, žele i dobru ponudu sadržaja. Na moru se sadržaj nudi sam po sebi, no Slavonija po tom pitanju ne zaostaje. Tamo postoje vinske ture, jahanja, bicikliranje, berba grožđa…

Usto, Slavonija bi mogla biti cjenovno vrlo konkurentna. Dakle, istok Hrvatske ima veliki potencijal i mogla bi se razviti vrlo zanimljiva priča kada bi se razvili smještajni kapaciteti, ali i bolja povezanost osječke zračne luke sa svijetom”, napominje Milana. Kao primjer uspješne priče u “retreatovima” tako navodi Srbiju, konkretno Maglian Campus u naselju i pokraj planine Divčibare, 150 kilometara udaljen od Beograda, a koji je izgrađen ciljano za tu publiku.

“Imaju tri konferencijske sale, optički Internet, ponudu aktivnosti za grupe, domaću i sezonsku hranu te odličnu cijenu. Kada bi se netko odvažio tako nešto napraviti u Slavoniji, smatram da bi to bio hit”, kaže Milana. Zanimljivo, ističe, Zagreb klijentima nije zanimljiv jer kada se odlučuju za manje europske gradove uvijek će radije odabrati Prag, Budimpeštu ili Beograd. No ostatak Hrvatske ima pregršt potencijala, ali i puno zapreka. Unatoč njima, Milana hrabro korača te s partnerima dogovora dolazak prvih “poslovnih turista” u Hrvatsku.

Komentirajte prvi

New Report

Close