Smart Industry
Nužnost educiranja

Važno je surađivati i razumjeti benefite koje nosi nova tehnologija

Korisnici moraju imati viziju zašto ulaze u digitalnu transformaciju i biti upoznati s time koje pozitivne efekte će im ona na kraju donijeti.

Ivan Tominac
05. listopad 2021. u 22:02
O važnosti edukacije za implementaciju novih tehnologija, raspravljali su stručnjaci na drugom panelu, Foto: Matija Habljak / Pixsell

Bez edukacije nema implementacije – polazna je misao drugog panela. Korisnicima naprednih tehnologija važno je omogućiti edukaciju, a potrebna je čak i puno prije nego što ih pritisnu regulatorni okviri.

Koliko je edukacija moćna, pokušala je objasniti direktorica Sektora komercijalnih rješenja u Fini Andreja Kajtaz. Prvi primjer dobre implementacije bio je projekt fiskalizacije. Digitalni certifikati se više nisu mogli izbjeći, a u njihovu prihvaćanju pomogao je agilan rad i edukacija koja je obuhvatila oko 100 tisuća krajnjih korisnika. Drugi primjer u istom tonu bio je kod uvođenja e-računa.

“Implementirali smo EU normu i osigurali da se prema javnoj administraciji šalje samo e-račun. Bilo je otpora, ali odradili smo preko 100 tehničkih radionica da pomognemo subjektima kod uspješne implementacije”, rekla je direktorica Sektora komercijalnih rješenja u Fini Andreja Kajtaz.

Presporo se odlučuje

Da je podrška modus operandi koji vodi do uspjeha potvrđuje i tehnički direktor tvrtke Moj-eRačun Darko Gulija. Kako govori Gulija, podršku trebaju svi – od najjednostavnijih do najsloženijih korisnika. Svaki od korisnika za svoja pitanja, no činjenica je da svaki traži neki oblik suradnje.

“Ključ na tržištu je suradnja. Bez suradnje na tehničkom i operativnom planu nemate uspješnih projekata”, rekao je tehnički direktor tvrtke Moj-eRačun Darko Gulija.

“Pokušavamo korisnike potaknuti da lakše digitaliziraju vrijednosni lanac. Nastojimo da korisnici dobiju što više usluga koje su integrirane i povoljne za korištenje”, dodao je Gulija.

Kada je riječ o digitalnoj transformaciji pod čijim okriljem nove tehnologije i dolaze u fokus, važno je razumjeti što nove tehnologije mogu donijeti i koji su benefiti koje digitalna transformacija donosi u poduzeće.

“Ako čovjek ima viziju i ako zna zašto ulaže u digitalnu transformaciju, odmah vidi i benefite, rekao je poslovni direktor CADCAM Grupe Zlatko Šimunec. Upravo zato se treba postaviti kao prijenosnik znanja, a trenutno u CADCAM Grupi rade na tome da educiraju i menadžere. “Prodali smo svoj proizvod u Samsung i trebalo je dva mjeseca do odluke, a kod nas treba i do godinu dana”, dodao je Šimunec. Na nekim tržištima je, jasno je iz brzine donošenja odluke, educiranost na višoj razini.

“Mi radimo u Velikoj Britaniji gdje je puno metalske i manje drvne industrije, a ono što je bolje kod njih je educiranost menadžera”, rekao je direktor Ascalije Marin Bek.

Promijeniti način razmišljanja

Moguće je zauzeti pristup iz kojeg će menadžeri lakše razumjeti što mogu dobiti, a u Ascaliji ne nameću nove tehnologije, već poboljšavaju stare strojeve koje i digitaliziraju. Ascalia je u tvrtki za proizvodnju drvenih stolica Klana svojim pristupom i suradnjom s njihovim menadžera uspjela naći način za optimizaciju troškova, što je nerijetko i jedan od glavnih ciljeva kada se odlučuje o primjeni novih tehnologija. Da sve treba krenuti od promjene načina razmišljanja, slaže se i direktor operacije Editela Božidar Bajsič. U procesu edukacije važno je shvatiti benefite, koji su bez daljnjega veliki i omogućuju kontrolu koja bez primjene modernih tehnologija nije toliko izražena.

“Veliki trgovci to naprave tako da se 95 posto računa automatski likvidira kod njih”, rekao je direktor operacija Editela Božidar Bajsič.

Kako kažu iz Sernegetija, u Hrvatskoj je fokus još uvijek na automatizaciji procesa i želji da se što manje vremena potroši za određeni rezultat. Međutim, fokus bi trebao ići i prema stvaranju dodanih vrijednosti.

“Male i srednje tvrtke imaju određene platforme, no za održavanje istih potrebno im je dosta novčanog resursa za popravljanje i nadograđivanje.

Na kraju im ne ostane ništa za osmišljavanje nove stvari. Međutim, najuspješnije tvrtke su i dalje one koje ostave nešto za nove stvari”, rekao je direktor Serengetija Goran Kalanj.

New Report

Close