Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Uz novi hangar od servisa mogu uprihoditi 50 mil. eura

Autor: Darko Bičak
11. ožujak 2015. u 22:00
Podijeli članak —
Predsjednik Uprave CA Krešimir Kučko u novom hangaru, u kojem će se servisirati vlastita flota, ali

Croatia Airlines od 2001. obavila je 206 velikih pregleda na zrakoplovima te napravila više od 280 raznih tehničkih zahvata.

Croatia Airlines predstavila je u srijedu javnosti svoj treći tehnički hangar koji se gradio pola godine, a stajao je ukupno oko 15 milijuna kuna.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Taj je hangar važan jer će hrvatskom nacionalnom prijevozniku omogućiti proširenje asortimana tehničkih usluga sevisa za ostale zrakoplovne kompanije, što je, kako navode u Croatiji, vrlo profitabilan posao koji će znatno povećati prihod kompanije. Krešimir Kučko, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, objasnio je kako će im novi hangar omogućiti da obavljaju profitabilne, tzv. D-preglede zrakoplova. Riječ je o zahtjevnoj usluzi koju su u Zagrebu počeli pružati tek ove godine, iako još od 2001. imaju licenciju za bazno i linijsko održavanje inozemnih zrakoplova, ali i vlastite flote.

Croatia Airlines predstavila je u srijedu javnosti svoj treći tehnički hangar koji se gradio pola godine, a stajao je ukupno oko 15 milijuna kuna.

Taj je hangar važan jer će hrvatskom nacionalnom prijevozniku omogućiti proširenje asortimana tehničkih usluga sevisa za ostale zrakoplovne kompanije, što je, kako navode u Croatiji, vrlo profitabilan posao koji će znatno povećati prihod kompanije. Krešimir Kučko, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, objasnio je kako će im novi hangar omogućiti da obavljaju profitabilne, tzv. D-preglede zrakoplova. Riječ je o zahtjevnoj usluzi koju su u Zagrebu počeli pružati tek ove godine, iako još od 2001. imaju licenciju za bazno i linijsko održavanje inozemnih zrakoplova, ali i vlastite flote.

Uz postojeće tri linije servisa u tri hangara moguće je godišnje teorijski odraditi 30-ak D-pregleda. Dosad su odrađena tri, uz više od 206 velikih pregleda zrakoplova te više od 280 ostalih raznih tehničkih zahvata. Zbog ove investicije morali su angažirati i nove stručnjaka te su u CA zaposlili 43 stalna radnika uz 15 avioinženjera, koji su došli s burze na stručno osposobljavanje. Croatia Airlines 2014. je završila s 7,1 milijuna kuna dobiti, a Kučko očekuje da će se ove godine taj iznos popeti na 10-ak milijuna. Govoreći o potrazi za strateškim partnerom prvi čovijek nacionalnog avioprijevoznika rekao je kako im takav partner nije presudan radi opstanka, nego radi razvoja i širenja, koje bi uz partnerstvo bilo brže i lakše. 

Zahtjevan i skup posao  

D-pregled traje četiri tjedna, cijena dva milijuna eura

Temeljni servis zrakoplova, tzv. D-pregled, zahtijeva oko 1200 sati rada na avionu. Inženjeri Croatia Airlinesa objašnjavaju da im je za D-pregled potrebno oko četiri tjedna, pod uvijetom da nema dodatnih komplikacija. Sama cijena je na razini 1,5 milijuna eura za rad i još oko pola milijuna eura za materijal. C-pregled traje oko tjedan dana, a stoji oko 250 tisuća eura. No, i takav pregled može se produljiti te poskupjeti zbog nepredviđenih servisa.

Autor: Darko Bičak
11. ožujak 2015. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close