Usporedno s pohodom na znatno veći zalogaj, Studenac preuzeo i Kordun

Autor: Jadranka Dozan , 20. travanj 2022. u 08:00
Nova akvizicija Studenca prema financijskim izvješćima godišnje ostvaruje nešto više od 50 milijuna kuna prihoda/G. KOVAČIĆ/PIX

Trgovački lanac s najbrojnijom mrežom iskoračio i u područje Karlovačke županije.

Nepunih mjesec dana otkako je potvrđeno da su prilično odmakli u operaciji preuzimanja Lonia Trgovine, iz omiškog Studenca, maloprodajnog lanca s najbrojnijom mrežom prodavaonica u Hrvatskoj i više od 4000 zaposlenika, objavili su da su preuzeli slunjski Kordun. Nešto ranije ove godine, pak,  dio te grupe postao je i dubrovački lanac Pemo.

U odnosu na kutinsku Loniju, čijim bi preuzimanjem mreža Studenca s oko 750 prodajnih jedinica narasla na više od tisuću (manjih i srednjih formata), Kordun je daleko manji zalogaj.

Ta tvrtka s 52 zaposlena posluje u devet maloprodajnih objekata u Slunju, Rakovici, Cetingradu i Drežnik Gradu, a prema financijskim izvješćima godišnje ostvaruje nešto više od 50 milijuna kuna prihoda. Kupnja Korduna za Studenac ujedno znači prvi ulazak i na područje Karlovačke županije.

Pojačana pokrivenost
Time se samo nastavlja poslovna ekspanzija dalmatinskog maloprodajnog lanca koji je prije nepune četiri godine iz obiteljskog biznisa Josipa Milavića prešao u vlasništvo jednog od private equity fondova poljske grupacije Enterprise Investors.

Otada je omiška kompanija realizirala niz akvizicija, a osim što je s nekoliko preuzimanja dodatno pojačana pokrivenost prodajnom mrežom na Jadranu, Studenac je već napravio i iskorake na područje kontinentalne Hrvatske, uključujući i otvaranja prvih prodajnih jedinica u Zagrebu.

Iako je Kordun razmjerno mala akvizicija, njegovom pridruživanju mreži Studenca u toj kompaniji daju stratešku važnost ponajprije u smislu ulaska na novo geografsko područje. “Također, to potvrđuje i našu tezu kako mali formati poput naših imaju velike potencijale i prednosti, a mi ih uspješno koristimo kako bismo se uklopili u različite lokalne zajednice i kupcima pružili ugodno iskustvo kupnje”, ističe Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca.

Tako planovi za Kordun podrazumijevaju postupno unapređenje svih poslovnih aspekata, od preuređenja u Studenac prodavaonice do obogaćenja asortimana i uvođenja niza drugih pogodnosti (poput programa vjernosti) za kupce.

O tempu rasta Studenca u razdoblju otkako je njegov razvoj pod palicom Enterprise Investorsa dovoljno je reći da je u vrijeme preuzimanja njegova mreža brojila manje od 390 prodajnih jedinica (naspram današnjih blizu 750), a tvrtka je imala oko 2600 zaposlenih, nasuprot današnjih više od 4000. U protekle tri godine odrađeno je nekoliko “jadranskih” akvizicija.

Širenje na kontinentu
Sredinom 2019. Studenac je preuzeo porečke Istarske supermarkete, a krajem iste godine i zadarske Sonik trgovine. Obje su nešto kasnije i pripojene Studencu. Prošle godine, pak, Studenac je postao i vlasnikom biogradskih Bura trgovina.

Dok je i prva ovogodišnja kupnja odrađena na jugu (Pemo), ova bi godina ipak trebala biti u znaku širenja poslovanja u kontinentalnoj Hrvatskoj. Preuzimanje Korduna na tom je tragu, ali takav pečat prije svega ovisi o konačnom ishodu pregovora oko kupnje Lonia Trgovine, još jednog domaćeg lanca koji je proizašao iz obiteljskog biznisa (obitelji Jaram).

Kako stvari stoje, regulatorni uvjeti ne bi trebali biti prepreka jer je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja prošli mjesec na prvoj razini odobrila “namjeru provedbe koncentracije koja nastaje stjecanjem izravne kontrole na trajnoj osnovi Studenca nad Lonijom”.

Mimo tog projekta, procjene EI-a kažu da su u Studenac dosad uložili više od pola milijarde kuna. Financijska izvješća uskoro će pokazati koliko su slijedom organskog rasta i akvizicija u 2021. povećani konsolidirani prihodi u odnosu na preklani premašene dvije milijarde kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close