Zašto je usavršavanje engleskih komunikacijskih vještina ključno za poslovni uspjeh

Autor: PD VL native tim , 11. ožujak 2025. u 12:20
Gorana Rajčić, direktorica i osnivačica Boutique lingua škole stranih jezika i prevoditeljskog centra/Foto: Privatna arhiva/ Ines Novković

S pravim pristupom, komunikacija na engleskom jeziku postaje alat za postizanje strateških ciljeva i izgradnju čvrstih poslovnih veza.

U današnjem globaliziranom poslovnom okruženju, engleski jezik postao je, ne samo sredstvo komunikacije, već i temelj za izgradnju uspješnih poslovnih odnosa i postizanje konkurentske prednosti na tržištu. Iako mnogi misle da dovoljno dobro barataju engleskim zbog njegove prisutnosti u medijima i svakodnevnom životu, stvarna situacija u poslovnom okruženju često zahtijeva dublje razumijevanje i precizno korištenje jezika.

Razgovarali smo s prof. Goranom Rajčić, direktoricom i osnivačicom Boutique lingua jezičnog centra, specijaliziranog za poslovne jezične tečajeve, koja nam je otkrila zašto je usavršavanje engleskih komunikacijskih vještina ključno za uspjeh u poslovnom okruženju.

Engleski jezik kao poslovna lingua franca

„Engleski jezik se nametnuo kao lingua franca današnjeg poslovnog, ali i privatnog okruženja. Mediji, internet, filmovi, glazba – u svim ovim područjima dominira engleski jezik i komunikacija na tom jeziku. No upravo zato što svi imamo dojam da ga stalno koristimo i svugdje čujemo, stvara se lažna slika da ga uistinu znamo govoriti i koristiti pravilno.“ objašnjava prof. Rajčić.

U poslovnim situacijama, poput prezentacija, sastanaka ili pregovora, važno je moći jasno i kompetentno izložiti svoje misli, ideje i planove. Često imamo samo jednu priliku da impresioniramo potencijalne poslovne partnere, i tu nije dovoljno samo osnovno razumijevanje jezika. Potrebno je pravilno koristiti jezične strukture i terminologiju kako bi se ostvario poslovni cilj.

Boutique lingua: Individualizirani pristup učenju jezika

Boutique lingua jezični centar posebnu pažnju posvećuje personaliziranom pristupu učenju stranih jezika, s naglaskom na poslovne tečajeve.

„Osnovna postavka programa temelji se na činjenici da individualni pristup učenju ili usavršavanju stranog jezika omogućuje stvaranje posebne veze i razumijevanja između predavača i polaznika. Stvara se odnos uzajamnog povjerenja u kojem predavač postaje vodič, a polaznik aktivno i samostalno savladava željene jezične konstrukcije. Nastava postaje ugodno i kreativno druženje.“, ističe Rajčić. Programi nastave u Boutique lingui oblikuju se prema specifičnim ciljevima i potrebama polaznika. Nastava je fleksibilna i dinamična, osmišljena tako da se prilagođava interesima i afinitetima svakog pojedinca. Kroz individualne i grupne tečajeve, Boutique lingua nudi rješenja koja omogućuju ne samo usavršavanje jezika, već i kreativno otkrivanje novih mogućnosti i pristupa.

Gorana Rajčić, direktorica i osnivačica Boutique lingua škole stranih jezika i prevoditeljskog centra/Foto: Privatna arhiva/ Ines Novković

„Učimo, družimo se i neprestano „krojimo“ nove načine učenja jer smo sigurni da nema „antitalenata“ za strane jezike, samo je potrebno naći pravi način i mjeru kako bi s veseljem i ljubavlju otkrili neki novi svijet! Ovo je moja najdraža definicija škole jer sadrži temeljnu ideju s kojom sam prije više od deset godina osnovala školu, ali i prevoditeljski centar. Iz takve postavke individualiziranog i osobnog pristupa jednostavno je uvidjeti potrebe klijenata, a zatim osmisliti i realizirati najbolji način i oblik nastave.“, poručuje Rajčić.

Izazovi poslovne komunikacije na engleskom jeziku

Iako većina zaposlenika danas vlada barem osnovama engleskog jezika, a uz pomoć umjetne inteligencije i online prevoditelja brzo i efikasno sastavljaju jednostavne e-mail poruke i dokumente, najveći izazovi nastaju u usmenoj komunikaciji. Toga postaju svjesni kada moraju dogovoriti nove suradnje, širiti mrežu poslovnih poznanstava te stvarati osobnije i čvršće veze s poslovnim partnerima.

„Uviđaju da im nedostaju finese i ležernost te lakoća izražavanja na engleskom jeziku: i tu nastupamo mi. Kako poboljšati komunikacijske, a time i pregovaračke, sposobnosti naših polaznika naša je misija.“, pojašnjava Rajčić.

Boutique lingua nudi specijalizirane tečajeve koji pomažu polaznicima da steknu potrebne vještine za takve situacije. Kroz personalizirane tečajeve, polaznici uče kako se izražavati opušteno i s većom sigurnošću, što im omogućuje bolje poslovne pregovore i izgradnju stabilnih odnosa s partnerima.

Tečajevi prilagođeni potrebama tvrtki

Za tvrtke, Boutique lingua nudi širok spektar poslovnih tečajeva. Prilagodba sadržaja tečajeva temelji se na specifičnim potrebama svakog klijenta, uzimajući u obzir industriju u kojoj tvrtka posluje, kao i ciljeve koje žele postići učenjem jezika.

Gorana Rajčić, direktorica i osnivačica Boutique lingua škole stranih jezika i prevoditeljskog centra/Foto: Privatna arhiva/ Luka Stanzl, Pixsell

„Korporativni tečajevi zahtijevaju posebnu pažnju prema rasporedu zaposlenika i specifičnostima struke. S obzirom na to, kreiramo nastavu koja je usmjerena na konkretne ciljeve, poput pripreme za poslovne sastanke, pregovore ili prezentacije. Također, nudimo usluge hitnih intervencija, kada je potrebno brzo savladati jezične vještine za konkretne situacije“, kaže Rajčić.

Jedan od najvažnijih aspekata poslovnih tečajeva je fleksibilnost u pristupu, čime se zaposlenicima omogućuje da steknu potrebna znanja bez ometanja svakodnevnih poslovnih obveza.

Tečajevi kao platforma za team building Učenje engleskog jezika u kontekstu poslovnog okruženja ne mora biti samo edukativni proces. Tečajevi mogu poslužiti i kao platforma za team building, jačajući međuljudske odnose unutar tima. Rajčić ističe da zajedničko učenje može stvoriti posebnu dinamičnost koja jača suradnju i međusobno povjerenje među zaposlenicima.

„Učimo jezik, ali se istovremeno povezujemo kao tim. Kroz zajednički rad na usavršavanju vještina, polaznici ne samo da poboljšavaju svoje jezične sposobnosti, već i stvaraju čvršće međuljudske veze“, objašnjava Rajčić. Takav pristup također povećava motivaciju zaposlenika, što može imati pozitivan utjecaj na ukupnu produktivnost i uspjeh tima.

U tom kontekstu, rado se prisjeća situacije kada su pripremali cijeli tim jedne izuzetno uspješne IT organizacije za važan sastanak u Azerbajdžanu na kojem je jezik komunikacije bio engleski jezik. Iako su izvrsno vladali terminologijom struke, uvidjeli su da će odlučujući biti razgovori s potencijalnim partnerom izvan tehničkog dijela ponude.

„Tu smo napravili pravi team building gdje smo cijeloj delegaciji koja je odlazila na pregovore pomogli da savlada idiome, ležerne formule razgovora, proširi svoj vokabular i stekne sigurnost u improviziranom razgovoru. Uz puno smijeha, glume situacija, ali i puno naučenog, cijeli tim se opustio uz našu profesoricu Martu i naučio vješto kombinirati službenu i neslužbenu komunikaciju. Ohrabreni i motivirani otišli su na pregovore i ostvarili svoj cilj.“, prenosi Rajčić.

Dugoročne koristi za tvrtke

Ulaganje u jezične tečajeve za zaposlenike ima dugoročne koristi za tvrtke. Razvijanje jezičnih vještina doprinosi većoj konkurentnosti na globalnom tržištu, jer omogućuje lakšu i učinkovitiju komunikaciju s poslovnim partnerima širom svijeta. Također, poboljšanje komunikacijskih vještina može dovesti do povećanja produktivnosti i boljih poslovnih rezultata.

„Svi naši klijenti koji su ulagali u jezične tečajeve za svoje zaposlenike prepoznali su dugoročne koristi – od kvalitetnijih poslovnih pregovora i partnerstava do veće motivacije i zadovoljstva zaposlenika“, zaključuje Rajčić.

Usavršavanje engleskih komunikacijskih vještina nije samo pitanje jezične kompetencije, već ključan element za poslovni uspjeh. Tvrtke koje ulažu u razvoj jezičnih vještina svojih zaposlenika ne samo da povećavaju svoju konkurentnost na globalnom tržištu, već stvaraju i produktivniju, motiviraniju radnu atmosferu. Kroz prilagođene i kreativne tečajeve, poput onih koje nudi Boutique lingua, zaposlenici mogu savladati jezik na način koji je zabavan, angažiran i izuzetno koristan za njihov osobni i poslovni razvoj.

* Sadržaj nastao u suradnji s Boutique lingua – tečajevi stranih jezika krojeni po mjeri (info@boutiquelingua.com, www.boutiquelingua.com).

New Report

Close