U prvih devet mjeseci 2022. Grupa Podravka uspješno se nosila s tržišnim izazovima, koje je generirala pandemija virusa Covid 19, a višestruko uvećala agresija na Ukrajinu, čije se posljedice ogledaju u snažnom i kontinuiranom rastu cijena svih sirovina, ambalaže i energenata. U devet mjeseci ove godine Grupa Podravka ostvarila je rast prihoda od 329,1 milijun kuna, odnosno 9,7 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Segment Prehrane pritom je rastao 11,1 posto, odnosno 292 milijuna kuna, dok je segment Farmaceutike zabilježio rast prihoda od pet posto, odnosno 37,1 milijun kuna. Investicijski ciklus u punom je zamahu pa su kapitalne investicije na razini Grupe u prvih devet mjeseci iznosile 294,5 milijuna kuna, što je gotovo tri puta više nego u istom razdoblju lani kada su iznosile 103,7 milijuna kuna.
Operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) u ovom je razdoblju bila viša za 5,7 posto, a neto dobit za 3,8 posto u odnosu na prva tri tromjesečja 2021. No, uspoređujući treće tromjesečje 2022. s istim razdobljem 2021., vidljiv je pad neto dobiti u segmentu Prehrane, što je izravna posljedica uvjeta poslovanja koji su dodatno pogoršani uslijed rasta cijena sirovina, ambalaže i energenata. Naime, troškovi sirovina, ambalaže i energenata u segmentu Prehrane bili su 269 milijuna kuna ili 25,3 posto viši nego u devet mjeseci prošle godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu