S obzirom na to da velik broj ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava kojima se financiraju EU projekti uključuje komponentu radova, kontrolu istih u SAFU-u provodi Ured za infrastrukturne i građevinske radove.
U Uredu je zaposleno 30-ak iskusnih inženjera, uglavnom građevinske struke. Svaki inženjer u svom portfelju ima 20 – 30 tehnološki različitih projekata – od onih kojima je cilj obnova objekata kulturne baštine do velikih infrastrukturnih projekata.
Ana Gugić voditeljica je službe u Uredu za infrastrukturne i građevinske radove. Njezin posao uključuje kontrolu izvještaja terenskih provjera i mišljenja koja izrađuju djelatnici Ureda, koordinaciju unutar SAFU-a, sastanke s korisnicima te sudjelovanje u edukacijama kako bi se osigurala pravilna i transparentna provedba ugovora o radovima.
Koji su glavni zadaci inženjera u Uredu za infrastrukturne i građevinske radove i koje vještine moraju posjedovati kako bi uspješno obavljali svakodnevne zadaće?
Svaki inženjer u Uredu zadužen je za 20 – 30 ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava koje u pravilu prati od početka ugovaranja do završetka radova. Projekti su tehnološki vrlo različiti, tako da svaki inženjer u portfelju ima i velike infrastrukturne projekte, ali i različite projekte visokogradnje (škole, vrtiće, fakultete, bolnice itd.) i niskogradnje (biciklističke staze, zone, ceste, željeznice itd.).
Projekti su, između ostalog, vrlo različiti i u financijskom smislu i u smislu odredbi ugovora o radovima te načinu obračuna, što pridonosi zanimljivosti i raznolikosti posla, a često donosi i dodatne izazove.
Inženjeri u svom poslu kontroliraju provedbu samih radova na licu mjesta, odnosno tijekom provedbe radova obavljaju terenske provjere na lokacijama izvođenja radova. Svakako treba naglasiti da se projekti provode po cijelom teritoriju Republike Hrvatske pa se često događa da smo jedan tjedan u Dubrovniku, a drugi u Osijeku ili Puli.
Osim u terenskim provjerama, inženjeri sudjeluju i u kontrolama troškovnika radova i tehničkih specifikacija tijekom ex ante provjera (provjera dokumentacije prije provođenja nabave radova) i ex post provjera (provjera dokumentacije nakon provedene nabave radova) te vrše kontrolu dodataka ugovorima u vezi s produljenjem rokova izvođenja radova i uvođenja naknadnih i nepredviđenih radova. Također, svojim znanjem i iskustvom pomažu drugim Uredima unutar SAFU-a s tehničkim pitanjima koja se pojavljuju u okviru njihovih djelokruga provjera.
Većina inženjera u Uredu posjeduje višegodišnje iskustvo u obavljanju različitih poslova unutar struke te su, s obzirom na veliku raznolikost projekata, jedni drugima pomoć i podrška pri rješavanju najsloženijih zadataka. U svakom slučaju, posao inženjera je izazovan i raznolik, ali se do sada nije pojavio problem za koji timskim radom nismo došli do optimalnog stručnog rješenja.
Kao jednu od glavnih zadaća spomenuli ste terenske provjere radova, što one obuhvaćaju i kako se provode?
Najčešće (uz neke iznimke) se u sklopu svakog ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava s komponentom radova provode dvije terenske provjere radova, i to tijekom izvođenja radova i nakon njihova završetka (nakon što je ishođena uporabna dozvola i izdana okončana situacija). Inženjer za provjeru odabire uzorak situiranih stavki radova te na licu mjesta kontrolira situirane količine predmetnih stavki i kvalitetu izvedenih radova. Osim toga, kontrolira i posjedovanje zakonom propisane dokumentacije koju izvođač mora imati na gradilištu tijekom izvođenja radova, odnosno koju naručitelj nakon dovršetka radova mora pohraniti.
Sama terenska provjera počinje odabirom uzorka stavki koje će biti predmet pregleda, zahtjevom za dostavom potrebne dokumentacije te njezinim pregledom u uredu, a slijedi odlazak na lokaciju izvođenja radova i provođenje terenske provjere.
Nakon izvršene provjere inženjer izrađuje kontrolnu listu i izvještaj s rezultatima provjere koji se dostavlja korisniku. U izvještaju se navode radnje koje korisnik treba poduzeti kako bi se predmetni troškovi mogli verificirati, a dok se preporuke ne provedu, eventualni sporni troškovi se izuzimaju iz financiranja. Ako se daljnjim provjerama utvrdi da korisnik nije proveo preporuke, troškovi se proglašavaju neprihvatljivima za EU financiranje.
Koje su u stručnom smislu prednosti posla u Uredu za infrastrukturne i građevinske radove?
Radno mjesto inženjera u Uredu za infrastrukturne i građevinske radove iznimno je dinamično i izazovno te omogućuje profesionalni razvoj, ponajviše zbog raznolikosti i obujma projekata na kojima sudjelujemo. Osim na terenskim provjerama projekata za koje su zaduženi, inženjeri sudjeluju i na terenskim provjerama kao pratnja drugim kolegama iz Ureda.
Za razliku od zaposlenja u nekim drugim organizacijama, ovaj posao zbog toga omogućava inženjerima da budu uključeni u širok spektar projekata poput izgradnje Pelješkog mosta, obnove kulturne baštine, razvoja širokopojasnog interneta i drugih projekata koji oblikuju infrastrukturu i potiču društveni razvoj Hrvatske. Projekti obuhvaćaju različite sektore kao što su promet, obrazovanje, zaštita okoliša, turizam i mnogi drugi, što pruža jedinstveno iskustvo i priliku za profesionalni razvoj koju je teško pronaći u drugim organizacijama.
Također, zaposlenicima se nude kontinuirane edukacije i profesionalno usavršavanje kao što je redovito pohađanje Dana inženjera građevinarstva u organizaciji Hrvatske komore inženjera građevinarstva.
Ukratko, radno mjesto inženjera u SAFU-u pruža jedinstvenu priliku za sudjelovanje u projektima od nacionalnog značaja, kontinuirani profesionalni razvoj i rad u poticajnom i podražavajućem okruženju s posebnim naglaskom na timski rad.
Što biste izdvojili kao najveće izazove ovog posla?
Raznolikost projekata koje pratimo, što može biti prednost, ali i izazov s obzirom na to da moramo biti stručni u širokom spektru poslova koji su uključeni u građevinsko-obrtničke radove, ali i strojarske i elektro-radove. Također, moramo biti detaljno upoznati s važećom zakonskom i tehničkom regulativom te redovito pratiti njihove izmjene i dopune. Posao uključuje i kontakte s velikim brojem sudionika na projektima, od samih korisnika do nadzornih inženjera, izvođača i konzultanata, što ponekad zna biti izazovno u pogledu komunikacije i rješavanja pojedinih problema.
U čemu vidite najveću vrijednost rada u Uredu za infrastrukturne i građevinske radove?
Najveća vrijednost našeg Ureda su zasigurno zaposlenici među kojima vlada dobra atmosfera i timski rad. Imamo izvrsno organiziran sistem mentoriranja novih djelatnika te nitko u Uredu nije prepušten sam sebi.
Često se izmjenjuju iskustva stečena što na prethodnim poslovima, što na drugim projektima, i nije neuobičajeno da više inženjera raspravlja i iznalazi zajedničko rješenje nekog problema. Na raspolaganju zaposlenicima smo, naravno, uvijek i mi voditelji koji svojim iskustvom pružamo podršku i preuzimamo teret donošenja onih nekada malo težih odluka.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu