Zbog uvođenja poreza na marže turističkih agencija, koji stupa na snagu zbog prilagodbe europskoj direktivi, s danom pristupanja Hrvatske Europskoj uniji hrvatski turistički proizvod na europskom će tržištu poskupjeti od tri do šest posto.
Višu cijenu zbog usklađivanja porezne politike plaćat će svi europski gosti koji u Hrvatsku stignu putem agencija, a kako je 1. srpnja 2013. datum ulaska Hrvatske u Uniju, znači da će poskupljenje doći u špici sezone. Ujedno, to će biti datum novog obračuna poreza usluga domaćih agencija kojima još nije jasno ni kako će točno taj obračun izgledati, niti kako će izmjene obračuna poreza uspjeti integrirati usred poslovne i fiskalne godine, upozoravaju domaće agencije. Ni strani turoperatori nisu posve sigurni u provedbu. I jedni i drugi s nestrpljenjem očekuju provedbene dokumente koje bi uskoro trebalo donijeti Ministarstvo financija. Kad je posrijedi podizanje cijena, iako ono u jeku recesije nije popularno, turoperatori ne smatraju da će se smanjiti zanimanje gostiju za Hrvatsku. Sada su organizirana putovanja u Hrvatsku oslobođena od poreza na maržu, odnosno razliku između iznosa koji plaća putnik i stvarnih troškova agencije. To će se promijeniti zbog prilagodbe Direktivi 2006/112/EZ, odnosno primjene posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija u EU.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu