Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Privatizacija 3. maja: Ugovor žele potpisati 3. svibnja, no teško

Autor: Marija Brnić
24. siječanj 2013. u 12:04
Podijeli članak —
Radnici su protiv komadanja riječkog škvera/PXL

Kakvo je mišljenje Bruxellesa o tome te koji je od dosad spominjanih modela na kraju i predočen, u Ministarstvu ne žele otkriti.

Za četiri tjedna Europska bi komisija i službeno trebala dati odobrenje za programe i ugovore za privatizaciju Brodosplita i Brodotrogira. Za njih je prije nekoliko dana Bruxelles dao ministru gospodarstva Ivanu Vrdoljaku zeleno svjetlo.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

No, za proces koji slijedi u 3. maju još uvijek je puno nepoznanica. Vrdoljak je, naime, izvjestio potpredsjednika Europske komisije Joaquina Almunia o hodogramu privatizacije riječkog škvera i uručio mu prvi nacrt programa restrukturiranja. Kakvo je mišljenje Bruxellesa o tome te koji je od dosad spominjanih modela na kraju i predočen, u Ministarstvu ne žele otkriti. Uljanik je u svom pismu namjere iskazao interes za preuzimanje samo dijela riječkog 3. maja, točnije za brodogradilište, dok bi se četiri tvrtke izdvojile i ponuđene zasebno u privatizaciju. Riječ je o 3. Maj Motori i dizalice, 3. Maj TIBO – tvornici industrijske i brodske opreme, 3. Maj STI koja se bavi nekretninama i 3. Maj Ugostiteljstvo. U tim tvrtkama zaposleno je više od 500 radnika, odnosno oko 20 posto svih zaposlenih u 3. Maju. No, trećemajski sindikati protive se 'komadanju' te industrije i zastupaju stav da eventualnu prodaju nekih djelatnosti treba prepustiti budućem vlasniku.

Za četiri tjedna Europska bi komisija i službeno trebala dati odobrenje za programe i ugovore za privatizaciju Brodosplita i Brodotrogira. Za njih je prije nekoliko dana Bruxelles dao ministru gospodarstva Ivanu Vrdoljaku zeleno svjetlo.

No, za proces koji slijedi u 3. maju još uvijek je puno nepoznanica. Vrdoljak je, naime, izvjestio potpredsjednika Europske komisije Joaquina Almunia o hodogramu privatizacije riječkog škvera i uručio mu prvi nacrt programa restrukturiranja. Kakvo je mišljenje Bruxellesa o tome te koji je od dosad spominjanih modela na kraju i predočen, u Ministarstvu ne žele otkriti. Uljanik je u svom pismu namjere iskazao interes za preuzimanje samo dijela riječkog 3. maja, točnije za brodogradilište, dok bi se četiri tvrtke izdvojile i ponuđene zasebno u privatizaciju. Riječ je o 3. Maj Motori i dizalice, 3. Maj TIBO – tvornici industrijske i brodske opreme, 3. Maj STI koja se bavi nekretninama i 3. Maj Ugostiteljstvo. U tim tvrtkama zaposleno je više od 500 radnika, odnosno oko 20 posto svih zaposlenih u 3. Maju. No, trećemajski sindikati protive se 'komadanju' te industrije i zastupaju stav da eventualnu prodaju nekih djelatnosti treba prepustiti budućem vlasniku.

Predsjednika Uprave Uljanika Anton Brajković s pitanjima o 3. maju 'uhvatili' smo na ulasku u avion za Turkmenistan, gdje ostaje do kraja tjedna, pa nije želio ulaziti u detalje o tome kako je zamišljen preustroj riječkog škvera i kako izgleda financijska konstrukcija. Uvjerava samo da će, dobije li Uljanik zeleno svjetlo, sve biti odrađeno u rokovima, odnosno do 1. srpnja. No, iz stručnjaci upozoravaju da nema osnova za ministrov optimizam kako bi se ugovor o privatizaciji 3. maja mogao potpisati 3. svibnja. To posebice vrijedi u slučaju da se mijenja program restrukturiranja koji je napravio Danko Končar. U međuvremenu se potvrdilo i da je novi program 'modificirani' Končarev, pa ga Komisija mora službeno odobriti. Ipak, iz izjava ministra Vrdoljaka može se iščitati kako će se taj problem rješavati u hodu, te da za obvezujuću ponudu, koju on od Uljanika očekuje kroz dva tjedna, neće biti potrebna nova odluka Vlade. 

Autor: Marija Brnić
24. siječanj 2013. u 12:04
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close