Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U četvrtak se otvara prva LNG punionica u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak
03. prosinac 2019. u 12:14
Podijeli članak —
Radi se o slovensko-hrvatskom projektu uz 2,4 milijuna eura potpore iz EU fondova

Projektom ukupne vrijednosti 2,48 milijuna eura obuhvaćene su tri punionice za LNG na području Slovenije i Hrvatske.

Iako će novi LNG terminal na Krku postati operativan najranije početkom 2021., u riječkom Kukuljanovu je završena izgradnja prve punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG, UPP) u Hrvatskoj koja će biti puštena u rad u četvrtak.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Riječ je o hrvatsko-slovenskoj investiciji koja se realizira u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) uz financijsku podršku INEA-e, europske agencije koja raspolaže s ukupno 23,7 milijardi eura za financiranje komponente prijevoza, jedne od tri okosnice CEF-a.

Iako će novi LNG terminal na Krku postati operativan najranije početkom 2021., u riječkom Kukuljanovu je završena izgradnja prve punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG, UPP) u Hrvatskoj koja će biti puštena u rad u četvrtak.

Riječ je o hrvatsko-slovenskoj investiciji koja se realizira u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) uz financijsku podršku INEA-e, europske agencije koja raspolaže s ukupno 23,7 milijardi eura za financiranje komponente prijevoza, jedne od tri okosnice CEF-a.

Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG) dijelom je te europske infrastrukture transporta TEN-T. Od ove godine bit će upisana u europsku mrežu LNG punionica.

Projektom ukupne vrijednosti 2,48 milijuna eura obuhvaćene su tri punionice za LNG na području Slovenije i Hrvatske, a s punionicom u Rijeci Hrvatska se napokon uključuje u europski projekt Blue Corridor i postaje dijelom europske infrastrukture punionica za LNG kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika za teška cestovna vozila.

Značajno je kako taj projekt, iako privatna investicija, pridonosi snažnijem korištenju UPP-a (LNG) u teškom teretnom prometu, što ima pozitivan ekonomski učinak (jeftinije gorivo), a kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika ima pozitivan učinak na okoliš (manje štetnih plinova).

Pri uspostavi svojih mreža za opskrbu teških motornih vozila UPP-om, države članice bi trebale osigurati uspostavu javno dostupnih mjesta za opskrbu, barem uzduž postojeće osnovne mreže TEN-T, na odgovarajućim udaljenostima, uzimajući u obzir najmanju udaljenost koju mogu prijeći teška motorna vozila na UPP.

Okvirno bi potrebna prosječna udaljenost između mjesta za opskrbu trebala bi biti približno 400 km. Za razliku od većine članica EU, Hrvatska još uvijek ne daje poticaje za ulaganja u razvoj i izgradnju infrastrukturu i prelazak teških kamiona na LNG.

Autor: Darko Bičak
03. prosinac 2019. u 12:14
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close